Al jaren ga ik op wintersport alleen de laatste jaren niet geweest ivm zwangerschap, daarna baby etc. Nu vroeg ik mij af waar jullie , wintersporters, met kleine kids heen gaan? Ik hou wel van gezellige dorpjes niet echt van zo'n nieuw wintersport oord. Maar wel van veel mogelijkheden (ben ver ver ver gevorderd ) moet natuurlijk wel leuk zijn voor kids (mijn zoontje zou volgend seizoen ruim 3 1/2 zijn) en niet moeilijk het vervoer naar de pistes en sneeuwzeker! Ik weet wel zo'n plek maar wil meer ideetjes opdoen. Ook heb ik gehoord dat Tsjechie leuk en goed is! kom maar op met tips!
Wij gaan naar Bramberg, Oostenrijk. In een heel nieuw complex bij een wat ouder dorpje. Na de voorjaarsvakantie wil ik je wel laten weten hoe het was. Ben nooit in Tsjechië geweest om te skiën, maar wat ik daarvan heb gezien in de brochures zijn de skigebieden nou niet echt uitdagend te noemen.
Gaan je kids skiën? Dan zou ik het de eerste jaren maar doen met een beginnersoord... Kleine dorpjes met veel blauwe pistes, heb begrepen dat Seefeld geschikt is voor gezinnen. Tsjechië kan ook, maar zijn geen pistes voor ons ver-ver-ver-gevorderden In Frankrijk heb je speciale kinderdorpen. Echt reis heel veel keus, maar je moet eerst weten wat je wilt. Persoonlijk zou ik met kleine kinderen niet naar Frankrijk gaan (gewoon dorp dan) de klasjes zijn me daar te groot en niet altijd Nederlands sprekende leraren. Welke plek bedoel jij, nu ben ik ook nieuwsgierig...
Tsjechie is wel erg leuk voor kinderen en totaal niet duur. Maar voor jezelf is het nou niet bepaald uitdagend te noemen als je vergevorderd bent. Het is wel een aanrader om daar een keer langlaufski's te huren, dat is daar erg uitdagend gezien het feit dat je gewoon hele bergen moet beklimmen. Skiles voor de klein kost daar niet veel en er zijn ook gewoon nederlands sprekende leraren. Wengen in Zwitserland is bijvoorbeeld weer autovrij en ook erg leuk voor kinderen, voor jezelf is er ook wat meer uitdaging maar het kostenplaatje is wel weer hoger.
kutai oostenrijk kun je heel goed terecht. seefeld ook maar in wat aan de prijzige kant. ja plaatsen als maierhofen en westendorf zul je mij niet snel zien. maar kun je goed skiën
Wij gaan altijd naar Wallis in Zwitserland. Dat ligt behoorlijk zuidelijk, dus je hebt meer kans op zon. Het dorp waar wij heen gaan is lekker klein, dus je bent zo terug bij de skiles/kinderopvang als dat nodig is. Het chalet wat wij altijd boeken ligt aan de piste, ideaal met kinderen. Geen gesleep in de auto/lift. Nog 5 weekjes en dan mogen we weer!
Wij gingen altijd naar Italie.Dolomieten, maar later zijn we hogerop gegaan omdat dat sneeuwzekerder is. Bij Cervinia.Een klein dorpje er vlakbij.je kan van het dorpje (waar voor kids echt wat te doen is en voor ons ook) naar cervinia skien en daarna weer naar zermatt Zitserland! hoog, sneeuwzeker en ideaal maar ik wil ook horen over andere leuke plekken. ook ben ik in Hintertux geweest (niet ver van Mayerhofen) en ook leuk maar ik ben denk ik toch meer een Italie fan.Ook zwitserland en Frankrijk geweest: trois vallee erg mooi maar prijzig.Daar zit je wel Op de piste...kaprun in Oostenrijk vond ik weer niks... We zijn ook niet echt opzoek naar apres ski en dat gehos in skikleding maar een beetje gezelligheid mag wel ik ben alleenstaande mama haha! maar zou met groepje gaan natuurlijk). Hebben jullie ervaring met kids van 3 1/2? ik heb zelf kids van die leeftijd tussen mn benen laten skien ook gewoon in de lift, ging prima! maar is het erg jong?
Serfaus fiss ladis in oostenrijk. Is echt heel leuk met kinderen. Ook mijn vriend is vergevorderd en vindt dat gebied echt super.
Wij zijn afgelopen kerst naar kötsach geweest. Particulier een luxe huis gehuurd van nederlanders, Naast de piste. Een kleine piste weliswaar, maar echt supergeschikt voor kindjes die net beginnen. Aardige mensen, het dorpje zelf bruist niet heel erg en je moet voor een groter gebied(nassfeld) ongeveer 20 minuten rijden met eigen auto. Met een bus kan ook. Er zit tevens op loopafstand een binnenzwembad. Mocht je dit iets lijken, ff een pbtje, kan ik je de link doorsturen Jasmijn heeft vorig jaar voor het eerst op de latten gestaan en ging gin, dit jaar was ze duidelijk vooruit gegaan. Madelief is echt nog te klein, heeft de kracht niet om te remmen . Dus om ergere frustraties te voorkomen gaat ze volgend jaar gewoon weer proberen
dat gaat heel goed hoor en na een paar keer doen ze het zelf! wij zijn dit jaar 3 keer bij een binnen baan geweest en de eerste paar keer tussen mijn benen en dan gaat hij alleen haha het is wel vallen en opstaan. en waarop doe je hem anders niet eerst een paar dagen bij je houden en dan een dag of 2 in een peuter klasje dan skiën ze snel beter als een volwassene
Onze oudste ging vorig jaar voor het eerst, hij moest toen nog 4 worden. Hij vond het zo-zo, maar hij bleek na 3 dagen ook hartstikke ziek te worden (40 graden), dus waarschijnlijk voelde hij zich niet al te best... Dit jaar gaan we weer, en mag ook onze jongste op de ski's. Ze heeft een uurtje geoefend op een binnenhelling (snowplanet) en ze heeft daarvan genoten. Zij moet nog 3 worden... Kinderen die een beetje handig zijn, en niet te bangig, en niet te koukleumig zullen het met 3 jaar prima naar hun zin hebben. Niks te jong!
De meeste skischolen hebben skiklasjes voor peuters. Meestal is dat in de middag, mogen de ouders er bij blijven en gaat het allemaal lekker spelenderwijs. Onze kinderen zijn met 4 of 5 op skiles gegaan. Ze skieden toen het eerste jaar al op de blauwe pistes. Ik vind ze zelf met 3 jaar nog net wat te jong, dan speel ik liever zelf met ze in de sneeuw. Van de locals kan ik het wel weer begrijpen, maar voor die 1 of 2 weken per jaar dat wij gaan mogen ze op hun 3e gewoon nog lekker sleetje rijden en sneeuwpoppen maken. En voor ons was het niet handig ook omdat de skilessen vanaf 4 jaar 's ochtends waren. Dan heb je alle dagdelen verplichtingen in je vakantie.
bedankt voor jullie tips! zelf ben ik met 6 jaar gaan skien en dat ging echt met vallen en opstaan maar ging meteen die week al alleen in de liftjes en liet me gewoon van die piste glijden, keihard remmen op t laatst haha! MET helmpje! met 9 jaar ging ik op tochten met alle volwassenen, echt kilometers, niks teveel dus ja, ik hoop dat mn zoontje het ook leuk vindt!!! Ik ken idd kids die met twee jaar al op skietjes stonden maar ook die er niks aan vonden en later pas wilden...ik wil niet te vroeg beginnen omdat het hem ook tegen kan staan.Hij is geen durfal maar misschien met skien als hij met mij gaat wel...vasthouden aan mama's benen en naar beneden haha! super zwaar zo'n peuter tussen je benen maar wel echt lachen! Ik ga lekker kijken voor volgend jaar alvast heerlijk haha! dit jaar komt het er niet van (ook niet financieel...) maar ik sta te popelen nu zeker met de sneeuw. goed idee om eerst in binnenbaan eens een keer te gaan.je kan gewoon vrij skien met peuter tussen je benen? haha!
Idd, dit is een erg leuk gebied, veel te doen voor kinderen, ook qua pistes. Dat gezegd komen wij er elk jaar alleen maar in de zomer, maar wat je ziet en leest daar over het wintersportseizoen is het er erg leuk. Vooral de weg naar het dorp toe!
Wij zijn naar Gerlos geweest. Skischool heeft bijna alleen NL leraren en het grootste voordeel vonden wij dat ze ook een nl-talige kinderopvang hadden (zelfde eigenaar als de skischool). Onze jongste (in april 4) ging 's morgens op les, 's middags naar de opvang (incl. lunch), gebracht door de leraar. We konden hem om 9.30 bij de les brengen en haalden hem om 15 uur weer op (2 dagen, 1 dag niet, 2 dagen, 1 dag niet). Konden wij ook lekker skiën .
Ik vind het ook lekker om te kunnen skieen hoor. Sommigen vinden het zielig als je je kids weg brengt in de vakantie, maar je wilt toch zelf ook genieten, anders is het zo zonde van je geld... Mijn jongste twee gaan over 5 weekjes ook lekker naar de crèche 's ochtends. Al mijn kinderen zijn daar geweest voordat ze op skiles gingen, dus 't is allemaal heerlijk vertrouwd! Nederlandse leraren vindt ik ook ideaal voor de kinderen! Hè, krijg er alweer helemaal zin in!
zie wel heel leuke dingen langskomen! handige tips! ga ik lekker alvast bij wegdromen voor volgend jaar... haha!