Wat is dat toch met flexibele werkdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door alanopra, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alanopra

alanopra Lid

28 aug 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een tijdje thuis geweest te zijn met de kinderen is het weer tijd om een nieuwe baan te vinden.

Nu valt mij op dat bijna in elke vacature staat dat je bijvoorbeeld minimaal 24 maximaal 40 uur werkt, dat je flexibel moet zijn en dat je werkdagen kunnen verschillen (wekelijkse planning). Eenmaal in gesprek met een bedrijf krijg je ook hetzelfde te horen. Ze kunnen geen garantie geven of je vaste vrije dagen krijgt of dat je nou 24 of 40 uur werkt. (Branche: administratief of klantenservice)

Ligt het aan mij of is dit gewoon super irritant? Ik kan het onmogelijk plannen met de oppas als het elke week anders is, maar het lijkt mij ook als je geen kinderen hebt dat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent!

Nog meer mensen die dit probleem hebben?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    nee geen problemen mee, ik werk in de zorg dus is iedere week anders.
    zoon gaat naar een kdv waar ze flexibele opvang aanbieden en ik geef dus door wanneer hij komt.

3. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Of ze zeggen dat je zelf de tijden flexibel kan indelen en dan staat er bij dat je maandag ochtend en of avond vrijdag avond ( minimaal 2/3 avonden en 2 keer in de week Moet kunnen.
    ik zie hier niks flexibels aan

Ik ga maar weer post lopen, dat is voor mij goed te combineren

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik zou het vreselijk vinden en ook geen idee hoe ik dat ooit zou moeten regelen. Flexibele opvang is niet echt een optie. Maar ook qua sporten, werk man enz. lijkt het mij helemaal niets!

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ja, hier in de zorg. Contract voor 24 uur en 6 dagen beschikbaar moeten zijn. Een vaste vrije dag. De rest kan dus 4 uur per dag zijn, maar ook 8 uur. Baan opgezegd en ik ga op flexbasis werken bij een bedrijf waar ik wel vaste dagen kan plannen. Inderdaad probleem met kinderdagverblijf. Of ik moet €2 per uur meer gaan betalen bij een ander kinderdagverblijf. Maar dan kan ik net zo goed minder gaan werken. Collega's vonden het vaak geen probleem. Maar die hadden inderdaad geen kleine kinderen meer. Of die hadden familie die flexibel konden oppassen. Maar ik loop er ook tegenaan. Maar dat is roostertechnisch makkelijker als mensen ziek zijn, vakantie hebben of het rustig is.

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dat is in veel sectoren zo. Ze hebben de mensen voor het uitkiezen, dus zoeken ze iemand die ze helemaal kunnen vormen naar hun wensen zeg maar. Ik heb het een aantal maanden geprobeerd met een zeer flexibel kdv erbij, maar het was echt geen doen, bracht teveel onrust in mijn gezin.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben bang van wel. Ik merkte het zelf al voor ik stopte met werken dat dat de trend leek en van veel werkende vriendinnen e.d. hoor ik ook niks anders. Ze willen mensen graag de hele week inzetbaar. Voor mij ook totaal geen optie. Tuurlijk is het met flex oppas te regelen, maar dit wilde ik niet, niet voor mijzelf en niet voor mn kids. Houden ook erg van regelmaat. Dus nu ben ik als gastouder zelf de flexibele oppas haha.

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Helaas loop ik tegen hetzelfde aan.. Nu dus druk op zoek naar een hele flexibele gastouder.. :(

9. alanopra

alanopra Lid

28 aug 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff ligt het dus toch niet aan mij...

Ik vind het zo lastig want ik wil graag weer aan de slag en het is ook echt wel nodig financieel gezien... Maar van maandag tot zondag 'flexibel' zijn werkt gewoon niet :(

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik werk ook flexibel en geen vaste vrije dag. Werk 28u in de week en geef een week van te voren door aan het kdv wanneer dochter komt.
    Makkelijk is het niet altijd, maar je raakt er wel aan gewend.

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier precies hetzelfde. Mijn man werkt in de horeca en moet flexibel werken (ze geven hem gewoon een rooster 2 dagen van tevoren) en daarom wilde ik wel vaste dagen werken maar dat is gewoon bijna niet te realiseren, zelfs als je voorstellen maakt en veel wilt is het gewoon of mega flexibel van jouw kant of helemaal niet (merk ik veel hier).

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Werk in de zorg dus moet 6 dagen flexibel zijn. De woensdag heb ik altijd vrij.

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Helaas zijn hier in de buurt weinig flexibele kinderdagverblijven of gastouders. En ik vind het prijsverschil ook best groot voor flexibele opvang. Of valt dat bij jullie mee? Hier is de prijs al snel €7,50 per uur en moet dan 11 uur per dag afnemen.

14. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Gelukkig geen last van bij mijn werkgever.
    Ik mocht zelf de dagen en uren bepalen dus zij zijn erg flexibel ;)
    Ben er super blij mee.
    Ik ben zelf totaal.niet flexible omdat mijn man een eigen zaak heeft en dat gaat gewoon voor dus ik.moest van te voren gewoon weten waar ik aan toe was.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier ook hoor. Heb een baan voor gemiddeld18u en geen week is heyzelfde. Vaak hoor ik pas een halve week van tevoren wat mn rooster is. Als ik meer uren draai krijg ik ze niet uitbetaald.
    En in mn contract staat dat ik geen nevenactiviteiten ernaast mag doen, ik moet nl te allen tijde beschikbaar zijn. Was ook wel balen want ik wilde eigenlijk 24u gaan werken.
    Gelukkig valt het in de praktijk mee, heb een redelijke manager.
    Maar verder mogen ze wat mij betreft die echte flex contracten verbieden. Absurd als er in een vacature staat ; 3 tot 32u. 😢
    Damn, hoe betaal je zo je hypotheek?? Is alleen maar een verkapt excuus om zo jong mogelijk personeel te krijgen, liefst nog bij pappie en mammie thuis.
    Werkgevers hebben veel te veel macht door die stomme crisis.
    Wordt tijd dat de regering eens ingrijpt.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ben ik blij dat het bij mij (administratie-boekhouding met vast contract en vaste uren) niet zo is.

Maar ik hoor het rond mij wel meer en meer. Dan moet je maar telkens oppas of familie hebben die willen bijspringen.

Bij mijn man zijn het overigens vooral de weekenden die een ramp zijn en altijd last minute wijzigen. Heel leuk als je al plannen had gemaakt ;). Of als je net iedereen hebt gemeld dat je niet kan omdat je man moet werken ... om dan uiteindelijk een heel weekend met 2 alleen thuis te zitten, omdat hij last minute toch niet moet werken.

17. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik ben Flex-er in de zorg. Ik krijg per periode diensten toegemaild, ik kies wat ik wil werken. Bellen ze daarna voor extra diensten is het aan mij om hierop in te springen. Ik zeg altijd: ik bel even met de oppas, je hoort het zo. Weekend is man altijd vrij dus dat is nooit een probleem. Ik kan natuurlijk niet altijd 'nee' zeggen, daar ben ik Flex voor. Ik voorzag een hoop herrie toen ik begon maar het valt mij mee! Ik heb uitzicht om in een vast team te werken dus wel per maand rooster en om het weekend. Dus ben benieuwd :) ik ben van mening: schouders eronder! En ik heb geen familie in de buurt.

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik werk ook iedere week andere dagen maar heb 1 voordeel, ik weet 3 maanden van te voren al wat mijn rooster is dus ook al moet ik flexibel zijn ik weet niet kort van te voren pas wanneer ik werk.

En eerlijk gezegd, tegenwoordige tijd zou ik met alles blij zijn als ik op zoek zou zijn naar een baan.

19. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier ook flexibel in de zorg. Heb vrijdag als vaste werkdag. rest is altijd anders. Weet m'n rooster wel ruim van tevoren dus dat scheelt wel. Man werkt ook flexibel dus is niet altijd heel handig. Hij is wel de woensdagen vrij. Gelukkig lieve opa en oma die bijspringen als we toevallig beide een avond- of weekenddienst hebben. En als het echt niet lukt valt er bij ons nog wel wat te ruilen met collega's.

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Idd ja, of ze vragen ploegendiensten en om 6u beginnen. Dat is hier ook niet realiseerbaar aangezien mijn man ook al voor half 7 de deur uit en vaak laat thuis in ieder geval te laat voor sluitingstijd kdv is. Verder werkt man ook elke zaterdag en soms ook zondag dus ook extra opvang regelen.

Deel Deze Pagina