Leuke voorlees/prentenboekjes vanaf 1 jaar

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 7 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag allemaal,

Heeft iemand een aanrader voor leuke voorlees of prentenboekjes (voor het slapen gaan) voor kleintjes van 1 jaar?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.676
    113
    Ik vind dikkie dik erg leuk :)

3. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    De boekjes van Gonnie en Gijsje vindt mijn zoontje erg leuk!

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Nog even achter mijn oren kriebelen van Jörg muhle is hier succes

5. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Nijntje was en is nog steeds wel een grote hit.Korte verhaaltjes op rijm.

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Op die leeftijd korte verhaaltjes, de (kortere) boekjes van nijntje bijvoorbeeld. En korte versies van dikkie dik.
    Ook vond hij de kartonnen boekjes van kikker heel leuk.

7. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Hier had ik de kartonnen boekjes van kikker, woezel&pip en Nijntje.

Ook had mijn dochter enkele van die uitdeelboekjes gekregen van kikker, dikkie dik en Nijntje. Was ook helemaal leuk.

Maar wat ze hier vooral leuk vond, is een plaatjesboek. Lekker zelf aanwijzen en jij zelf als moeder/vader verhaaltjes erbij verzinnen.

Nu ze 2.5 is, vindt ze jip en jan (Janneke...) erg leuk en die lezen we elke keer voor het slapen gaan. Ook de wat langere verhaaltjes van woezel&pip etc. luistert ze aandachtig naar. S'ochtends lezen en kijken wij altijd in het boek: het grote autoboek van Karel Vroem! Ze is gek van alle soorten voertuigen en kan hier echt uren naar kijken.

8. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Nijntje! Ook is er een boek van Dikkie Dik met allemaal korte verhalen voor het slapen gaan.

En een boek waarin ze alles kunnen aanwijzen, zo'n 'mijn eerste woorden' boek. Dat is echt een grote hit hier!

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Een hoop keuze dus! Hier kijkt ze graag naar Nijntje, dus misschien wel leuk om dan een boekje aan te schaffen. Pakt haar aandacht dan wel hoop ik. Alle pogingen van het voorlezen tot nu toe zijn mislukt, ze grijpt het boekje liever en doet er alles mee behalve naar kijken/bladeren:p
    Hoe pakken jullie dat aan? Mijn kleine meid zit nauwelijks rustig en is altijd bezig!

10. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    de mol en de maan, de mol die wil weten wie er op zn hoofd heeft gepoept, gonnie de gans, dikkie dik, woezel en pip, een plaatjes woordenboek. Ons zoontje is gek op lezen/ voorgelezen worden.

11. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Hier is Dribbel favoriet. Dribbel doet boodschappen, Dribbel en zijn vriendjes.. korte verhaaltjes. Mijn zoontje haakt meestal ook snel af, maar ik blijf gewoon doorlezen en eindig altijd met een lange, harde UUUIIIT! Hij is dan alweer 10 andere dingen aan het doen. Komt vanzelf wel wat meer denk ik ;) wij lezen altijd 1 verhaal voor het slapen gaan, drinkt hij nog wat uit zijn rietjesbeker. En hij gaat nu zelf naar de deur als het boekje uit is, dus hij snapt het wel goed!

12. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    ik vind de boeken van muis voor de leeftijd van 1 jaar altijd helemaal leuk! niet te grote teksten en mooie plaatjes!
    voor daarna is dikkie dik erg leuk!

13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Dikkie dik flapjes boek. Van die muis hebben we ook een flapjes boek maar dat zijn gewone papieren pagina's en die sloopt hij er allemaal uit. Ik zou dus nog ff kijken naar 'kartonnen' pagina's.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.246
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier nog steeds niet aan het voorlezen, die heeft geen rust in d'r kont. Flapjesboekjes vond ze dan nog wel leuk.

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Naast Gonnie en Nijntje is bezig beertje hier ook erg populair. Een grote pre is dat mijn kinderen de boekjes met schuifjes en al nog niet kapot hebben weten te krijgen.

16. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Hier lezen we van alles en hebben we een halve bibliotheek. Ik las toen mijn zoontje 1 jaar was veel uit Raad eens hoeveel ik van je hou en Nijntje.

Deel Deze Pagina