Hoi allemaal, Ik ben Maaike, moeder van 3 jongens (6,5 en 1), maar ook van 5 miskraam kindjes. Daarnaast ben ik verloskundige en binnenkort ook miskraamcoach. Voor mijn opleiding miskraambegeleiding ben ik op zoek naar vrouwen die een miskraam (of meerdere) hebben gehad. Ik zou graag eens telefonisch met je in gesprek gaan over hoe de miskraam voor jou is geweest, welke impact het op je heeft (gehad), je gevoelens hierbij en de gevolgen die het, voor jou, met zich mee brengt. Ik ben zelf ervaringsdeskundige, voor mij was de impact van mijn miskramen groot, maar ook wisselend per miskraam. Voor iedereen kan dit anders zijn, daarom ben ik erg benieuwd naar hoe dit voor andere vrouwen is. Wil jij mij jouw verhaal vertellen? Dat zou ik super fijn vinden! En wellicht kan het jou ook helpen. Je mag me een berichtje sturen, via deze site of via whatsapp (06-51388117) en dan maken we een telefonische afspraak! Liefs, Maaike
Wilde even zeggen dat ik het echt tof vind van je! Hier een zoon van 7 en bijna 4 en voor mn oudste ook een mk gehad en manman wat een heftige tijd was dat, je denkt echt dat het nooit meer goed komt, gelukkig wel goed gekomen hoor. Zat toen der tijd ook met allerlei ideeën omdat er voor mijn gevoel echt helemaal niks was, geen steun, tips, begeleiding niks vanuit de zorg/hulpverlening. Nooit wat mee gedaan en moet zeggen weet nu ook niet meer alle ideeën maar daarom vind ik het goed en tof met wat je doet! Zie nu ook dat het morgen alweer 9 jaar terug was, de tijd gaat snel.
Wat lief! Bedankt voor je reactie! Veel vrouwen denken dat ze het moeten afdoen als ‘Het was maar een miskraam, volgende keer beter’. Zo zijn ook vaak de reacties van de omgeving. Maar een miskraam kan ontzettend heftig zijn, hoe pril de zwangerschap ook was. Het was er wel, het was een kindje. Er heerst helaas nog steeds een taboe op het praten over een miskraam en helemaal op het krijgen van hulp na een miskraam. Maar ik ben het met je eens dat het de afgelopen jaren wel aan het veranderen is. Het is nu gelukkig wel zo dat er meer hulp voor is en het niet meer zo onbekend is, zoals bij jou 9 jaar geleden. Ik wens je vandaag een dag toe, waarop je liefdevol kunt terugkijken op jullie kindje dat er zo kort was. Ik hoop dat ik in de toekomst veel vrouwen kan ondersteunen hierbij. Voor nu ben ik dus vooral op zoek naar ervaringen van anderen, om van te kunnen leren.
Bellen met een vreemde over zo iets verdrietigs is niet mijn ding maar wil mijn ervaringen best opschrijven. Hoe gedetailleerd wil je het hebben?
Bedankt voor je reactie @Asil. Ik kan me voorstellen dat je eerst graag iemand wil leren kennen en vertrouwen voordat je je verhaal deelt. Al kan het soms ook fijn zijn, om juist je verhaal met “een vreemde” te bespreken. Super lief dat je me op deze manier wilt helpen. Voor mijn eigen leerproces zou het fijn zijn om je telefonisch te spreken, maar ik ben er zeker ook blij mee als je wat voor mij op papier wilt zetten. Ik raad vrouwen ook vaak aan om hun verhaal op te schrijven, dit kan helpend zijn bij het verdriet. Vind je het goed dat ik je een berichtje stuur (wordt morgen), met wat ik graag van je zou willen weten?
Natuurlijk, en snap je punt. Maar dit is mijn comfortzone en hier op het forum absoluut geen geheim de meeste kennen mijn verhaal.
Ik wil eventueel mijn verhaal delen, maar ben telefonisch niet zo sterk. Zou het liever via app of eventueel via zoom oid doen. Ik vroeg me af of je de opleiding bij Miriam van Kreij doet? Zo ja, zou ik je daar wat over mogen vragen? Zo niet, waar doe je de opleiding dan?
Begrijpelijk! Hartstikke fijn dat je het ook met mij wil delen. Ik stuur je morgen een berichtje met een aantal vragen.
@Krv, @Mim89, @Fruity90 Staan jullie hiervoor open, naar mijn idee voor een goed doel. Ik heb mijn verhaal al gedaan ♥
Ik heb de oproep gelezen en ik voel een beetje hetzelfde als jij: ik wil m’n verhaal op zich wel doen maar ik zit ook niet echt op een telefoongesprek te wachten. Blijkbaar is dat voor jou ook herkenbaar en ik vermoed voor meerderen wel. Geen idee wat het precies is hoor, voelt voor mij denk ik heel erg kwetsbaar. Terwijl ik hier heel open ben over ons traject, net zoals jij. @MaaikeE je mag me een berichtje sturen.
Als ik typ vertel ik een verhaal als ik iemand spreek ga ik het voelen. Daar zit de drempel, vind het te verdrietig, intiem om woordelijk tegen een vreemde te zeggen. Maar typen, 0 problemen.
Ja ik sta hier zeker voor open. Er heerst toch nog steeds een 'taboe' op voor mijn gevoel. Dus @MaaikeE je mag me een bericht sturen en evt bellen.
Dat klopt helemaal, er heerst absoluut nog een taboe op, helaas. Dank je wel! Ik stuur je een berichtje!
Dankzij @Asil je oproep gelezen. Ook ik sta hier open voor nav een vroeggeboorte (20+1). Stuur me maar een berichtje, als je nog opzoek bent.
@MaaikeE Ik denk er even over na , ben momenteel nog op vakantie . Denk ergens : mijn verhaal is niet zo boeiend , maar ook die verhalen mogen natuurlijk verteld worden
Bedankt voor je reactie Fruity. Ga eerst maar genieten van je vakantie. Ook daarna hoor ik je verhaal graag, want die doet er zeker toe!