Hoi iedereen, daar ben ik weer. Een paar dagen terug had ik een topic geplaatst over dat ik zwanger was en ik bloed met stolsels had verloren en mijn testen negatief uitsloegen. Nu heb ik vandaag een echo gehad om te kijken en deze bevestigde eigenlijk wat wij al dachten; het was een miskraam geworden. het enige gekke is, vind ik, dat mijn kwaaltjes tijdens de dagen dat ik aan het bloeden was zo goed als weg waren, en vanaf het moment dat het zo goed als klaar was en alleen nog een beetje bruinverlies was, weer toenamen. Ik word nu al dagen oprij misselijk wakker, mijn borsten voelen weer opgezet en zijn weer wat gevoeliger, ik moet weer wat vaker plassen, mijn buik voelt weer meer opgezet/opgeblazen en mijn darmen rommelen weer. Nu weet ik dat dit ook kan komen omdat er nog hcg in je lichaam kan zitten na een miskraam die je deze kwaaltjes geven. Maar toch blijf ik het gek vinden dat ze weg waren en weer terug zijn en dat mijn testen wel negatief uitslaan. En ik heb ook niet het idee dat het waanbeelden zijn want ik had al geaccepteerd dat het klaar was en ook nu na de afspraak met de vk blijft het aanhouden. Maar goed, even terug naar de echo. Zij kon zien dat het dus een miskraam was geweest en dat het eigenlijk zo goed als schoon was. Ze zag nog een klein beetje bloed zitten wat ik nog moest gaan verliezen, maar niet veel meer. Ook was mijn baarmoederslijmvlies alweer dikker en zaten er eitjes aan mijn eierstokken, dus allemaal goed nieuws. Wel zag zij ergens een wit puntje zitten maar wist zij zelf niet goed wat dit moest zijn, en gaat ze dit navragen aan een collega, en als ik maandag niks hoor dan is het niks. Nu zijn mijn vragen; speelt mijn lichaam zo heftig met mij dat de symptomen weer toenemen? Is deze echo een goed begin om weer opnieuw te proberen? En heeft iemand ook wel eens gehad dat ze een wit stipje op de echo zien?
Wat naar dat je zo'n last blijft houden terwijl het allemaal wel goed opgeschoond lijkt te zijn. Als je hcg weer goed laag is zullen je kwalen daar niet van zijn. Maar het kan goed dat je hormoonhuishouding van slag is en dat ook 'kwalen' geeft. Progesteron kan ook veel van deze kwalen geven namelijk. Ik herken in elk geval dat na de mk mijn hormonen behoorlijk van slag waren. Sterkte.
Ik heb ook 2 soortgelijke miskramen gehad als jij. En mijn kwaaltjes bleven nadat het mis was ook nog wel een kleine 2 weken aanhouden. Het lichaam moet ook een soort weer 'ontzwangeren' heb ik gemerkt. Geef het even de tijd!
Ja fijn is anders inderdaad, het is vooral verwarrend. Maar ik hoop dat nu dat er gezien dat er alweer eitjes aan m’n eierstokken zitten, het snel weer lukt, maar we gaan het meemaken