Tepelblaar?

Discussion in 'Borstvoeding' started by OemHudaifa, Jun 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hallo,

Ik geef bv nu drie weken en 2 dagen. Het ging vrijwel meteen goed. Alleen merkte ik op dat bij het eerste aanzuigen mijn linkertepel wat pijnlijk was. Er kon echter door de kv geen kloof worden ontdekt. Ikzelf zag wel een klein mini mini puntje, maar omdat het niet megapijnlijk was en de kleine goed hapt, had ik er verder geen aandacht aan besteedt (alhoewel ik wel zo nu en dan bepanthen erop smeerde voor de zekerheid). Nu doet het echt echter heel erg pijn. Het zwarte puntje is omringd door een witte blaar lijkt wel.

Nu lijkt het weer te minderen, maar oei, tranen in mijn ogen.

Omdat het soms lijkt door te trekken in mijn gehele borst, dacht ik aan spruw. Ook een vrijwilliger van LLL dacht het. Maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk aan de ene kant. Mijn kleintje lijkt namelijk nergens last van te hebben. Behalve dat hij soms een klakkend geluid maakt tijdens het voeden.

Waarom dan wel denken aan spruw? MIjn borst steekt soms ook nog als ik niet voed.

Is dit nu een blaar/kloof of kan het echt spruw zijn??

En wat kan ik er tegen doen?

alvast bedankt.

2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    ..........

3. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Hallo

Gefeliciteerd met je kindje.
    Als er sprake is van spruw dan zie je vaak dat beide tepels zeer doen. Dus als het echt maar 1 borst is die zeer doet dan denk ik niet meteen aan spruw. Misschien toch een kloof?
    Maar goed een melkblaar kan ook heel goed hoor. Komt niet zo heel vaak voor maar het kan wel. Ik heb nu mijn derde kindje aan de borst en idd deze keer ook een melkblaar gehad. Dat heeft verrekte zeer gedaan. De blaar zal steriel moeten worden door geprikt. Wat dus weer een kloofje wordt dus dat doet weer zeer.
    Overigens moest er bij mij rap doorgeprikt worden want die blaar was de boel aan het verstoppen dus ik kreeg er een borstontsteking van.
    Je kan hem zelf door prikken door een speld eerst in het vuur te houden en dan door te prikken maar je kan ook de huisarts vragen. Hij (zij) kan dan meteen kijken of er misschien niet toch sprake is van spruw.
    Succes.

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Kan kan best spruw zijn hoor. Ik had in het begin alleen aan 1 kant pijn en ook mijn zoontje vertoonde ook geen duidelijke spruwsymptomen behalve een klakkend geluid. Later wel. Ik zou ook even langs de huisarts gaan, al hebben die niet altijd veel affiniteit met bv en spruw heb ik inmiddels gemerkt. Heb je via je cb of vk toegang tot een lk? Die kan je denk ik beter adviseren.

Share This Page