Hallo, Mijn zoontje is nu ruim 7 maanden. Nu vind hij voornamelijk de potjes erg lekker, wat ik maak vind hij iets minder. Maar goed fruit (potje) is hap slik weg. Nu heb ik er een bicquitje door gemengd die verkruimeld is. Dit gaat goed. Ik had namelijk nog wat potjes van 6 maanden. Hij eet ongeveer 100 gram, dus een half potje. Avond eten ging er ook zo in zonder te kauwen, dus de 8 maanden versie gepakt. Dit doen we nu een paar dagen en dit lijkt goed te gaan. Al vind hij het kauwen wel erg moeilijk. Hij kauwt een keertje, en laat veel in zijn mond zitten. Met brood is het helemaal een ramp. Hij doet zijn mondje netjes open (meestal dan) maar doet er verder niks mee, af en toe een kauw beweging en dat is het. Als ik denk dat zijn mond leeg is (wat het 5 van de 10 keer niet is) en hij er wat bij krijgt, komt alles er weer uit. Meer dan een kwart boterham krijgen we er ook niet in want dan vind hij het niet leuk meer. Beleg maakt niet uit, heb al meerdere dingen geprobeerd. Ook korstjes vond hij maar niets. Hij sabbelde een paar keer en liet het vallen. Ook wil hij rond de luch geen fles. En een tussendoortje lukt niet omdat hij dan weer slaapt (het is een slaapkopje, die als hij wakker is erg veel energie heeft) Wat do now? Kan ik wel iets doen? Moet ik iets veranderen? bedankt.
Hallo, Je kunt je zoontje niet echt leren kauwen, dit moet hij zelf ontdekken. Wat je doet is prima, je biedt van alles aan. Je kunt de stukjes brood ook eerst in wat opvolgmelk dopen, hierdoor is het wat zachter en zal je zoontje het makkelijker door kunnen slikken. Groetjes Petra
soppen had ik idd ook al geprobeerd maar meer dan een beetje een paar kauw bewegingen maken doet hij niet. Dan blijft het in zijn mond en doet verder niks. Kan het geen kwaad dat hij dan te weinig voedingstoffen binnen krijgt? Hij eet ongeveer 100 gram fruit en 100 gram avond eten. Verder drinkt hij tussen de 570 en de 650 aan melk en pap. Andere drankjes wil hij meestal niet.
Hoi, Er zijn nog geen vaste hoeveelheden die je kindje perse moet eten. Vaak kunnen kindjes zelf heel goed aangeven wat ze wel/niet willen hebben. Soms moet een kindje iets ook wel 10 keer geproefd hebben voordat hij gewend is aan de smaak/structuur. Misschien kun je het nog even in de gaten houden en bij twijfel kan je altijd het cb ook even vragen. Het belangrijkste is dat hij verder wel tevreden is en goed groeit. Groetjes Angelique
Over het groeien en zijn ontwikkeling maak ik mij geen zorgen. Het is een vrolijk en blije baby die ook errug goed kan slapen zonder mopperen. Hij moppert bijna nooit. Volgende week mogen we weer naar het CB dus zal het ook eens vragen. Nu had hij gisteren ineens een hele boterham op. Heel bizar want heb niet anders gedaan dan anders. Bij mijn man wil hij momenteel niks meer eten alleen bij mij, zucht... Komt dat vaker voor?
Hoi, Ja hoor dat komt vaker voor en dat kan zomaar ineens weer anders zijn. Succes ermee. Groetjes Eveline