Hoeveel huilt jullie pasgeboren baby van 2 dagen oud? Mijn dochtertje heeft afgelopen nacht echt enorm veel en hard gehuild. Vanaf 21u is ze onrustig geweest in de zin van wel in bed, maar maaien met de armpjes en kreetjes tot de volgende voeding. Om 22.30 gevoed, daarna niet slapen en alleen maar heel hard en ontroostbaar huilen. 24u nogmaal aangelegd, daarna weer hetzelfde liedje... Ze krijste zo hard dat ze er bijna van ging overgeven. Niets hielp, rondlopen, bij me liggen, zingen enz. Om 3u heeft ze een uurtje geslapen en ik dus ook. Daarna was het weer voedingstijd. Maar ze nam niks. Vervolgens weer krijsen. 5.30 nogmaals gevoed. Na één borst lukte het niet meer, wat ik ook probeerde die andere wou ze niet meer. Daarna, om 6.15 viel ze in slaap. En konden wij dus ook slapen. 1 uurtje, omdat mijn oudste toen wakker werd. O ja, tussendoor laat ze heel veel stinkwinden, boeren, slikt ze veel weg en hoor je haar borrelen. Wie herkent dit? Bij mijn oudste hield dit huilen weken aan, echt oorverdovend hard. Het is eigenlijk identiek aan elkaar. Bij mijn oudste bleek het uiteindelijk reflux en koemelkallergie te zijn. Ik ben dus 'bang' dat dit het weer is, maar kraamhulp zegt dat alle babys veel huilen. Hoop reacties te krijgen.
niet alle baby's huilen veel.. mijn kleintje huilt nog steeds amper.. verder wil k jou/jullie feliciteren en succes wensen
Mmm, kan zoveel zijn. Darmen die op gang komen, juist onrustig door veel prikkeling overdag, wennen aan alles, nog moeten bijkomen van de bevalling (is die erg snel gegaan of juist erg langzaam?), het dag en nachtritme wat ze nog omdraaien, sterk toeschietreflex, misselijk van het vruchtwater, soms zie je dat het tijdstip van geboorte ook meespeelt als het bijv. s'nachts is dat ze juist dan de eerste tijd dan ook onrustig zijn dan enz. Lastig is het zeker, vooral als het s'nachts is en je eigenlijk wil slapen. Heb je al geprobeerd om het hoofdeinde van het bedje wat omhoog te zetten? Langer rechtop te houden na de voeding? Het terug slikken en boeren herken ik wel van mijn dochtertje die had verborgen reflux. Alleen duurde het toen wel een tijdje weer voordat de definitieve naam eraan gegeven werd (onderzoek door kinderarts enzo). Ik had toen wel het idee dat ik wat herkende aan de dingen die ze deed omdat mijn andere 2 kids ook allebei reflux hebben gehad. Dus ik zou zeggen hou het in de gaten en bij twijfel kaart het ook aan bij je vk en vraag evt. om een doorverwijzing straks. Enne ook gefeliciteerd!
ben het eens met mamavanjordy, het kan echt van alles zijn. Heb je overigens wel het idee dat je voeding al goed op gang is gekomen? En idd even contact opnemen met de vk.
Vind ik erg kort door de bocht van je kraamhulp. Onze beide dochters hebben tijdens de kraamweek heel weinig gehuild. Onze oudste huilde de tweede nacht overigens wel heel erg veel en hard, wat bleek: de borstvoeding was nog niet goed genoeg op gang gekomen. Toen hebben ze haar in het ziekenhuis (daar waren we nog) een klein beetje bijgevoed en hierdoor was ze wel rustiger geworden. En op de 3e dag was er ook genoeg borstvoeding. Ook had zij de eerste twee dagen wat last van hoofdpijn door de vacuümpomp. Maar na die 2 dagen vrijwel geen huilen, ze was erg rustig. Onze tweede dochter heeft nog minder gehuild die eerste week. Dronk goed, sliep veel. Pas nadat de kraamhulp weg was, dus na 8 dagen, begon het krijsen. Keihard huilen! De hele dag door. Na 2 dagen hing ik al huilend aan de lijn bij de huisarts het was zo hard en schel, klonk als pijn. We zijn op zoek gegaan naar de oorzaak en bij haar bleken er nekwervels verkeerd te zitten en had ze blokkades in nek, rug, en buik. Bleek bij de osteopaat. Ze is nu 2 keer behandeld en ze huilt niet meer. Alleen als ze krampjes heeft, of honger etc. Ze is nog wel een beetje onrustig en drinkt vaak, maar gelukkig geen pijn. Als jij het niet vertrouwt, moet je zeker actie ondernemen. "alle baby's huilen veel" is dus echt te kort door de bocht. Weet je zeker dat de borstvoeding goed op gang is gekomen? Heeft ze niet "gewoon" honger?
Ik weet natuurlijk niet wat er met je meisje is, het klinkt wel of het maagdarmkanaal niet lekker zit. Onze dochter heeft de eerste weken amper gehuild en al helemaal nooit hard (alleen bij de hielprik). Ik vind 'alle baby's huilen veel' ook wel erg makkelijk en zou verder laten kijken. Succes ermee
Ons meisje huilde ook amper, was gewoon heel tevreden. Vind het ook een rare reactie van je kraamhulp. Luister naar je moedergevoel!
Bedankt voor al jullie reacties. Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en ben ik sinds zondag gestopt met de borstvoeding. Sindsdien krijgt ze dus flesvoeding. Het gaat nu beter. Ze huilt veel minder en haar darmen zijn ook rustiger, wel geeft ze regelmatig veel voeding terug. We kijken dat nog even aan en anders overwegen we nutriton aan de voeding toe te voegen. Wat ons verder nog opvalt is dat ze eigenlijk best 'hongerig' is, dus misschien kreeg ze ook wel te weinig binnen. Het huilen is nu in ieder geval al een stuk minder.