Goed matras of boxspring

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 28 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Simpele vraag eigenlijk, wat is nou echt een goed matras of boxspring...?

Wij hebben ongeveer 10 jaar geleden een boxspring gekocht. Was in de aanbieding en niet erg duur vinden wij, hebben ongeveer 500 euro betaald als ik het goed herinner. We hebben er later wel een ander dekmatras opgelegd.
    Maar nu, mijn man word vrijwel elke ochtend wakker met rugpijn/hoofdpijn. We hebben beide het idee dat dit aan het bed ligt, beide matrassen staan flink bol, randen zijn afgezakt.
    We willen dus eigenlijk een nieuw bed kopen, maar welke? Boxspring of normaal bed is niet echt een voorkeur voor, als het maar niet te laag is. We hebben beider egelmatig last vande rug namelijk.
    Ook willen we eigenlijk geen 2000euro per matras betalen.... het moet wel een beetje betaalbaar blijven...

Dus wie heeft tips voor een matras of boxspring?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ligt heel erg aan je slaaphouding maar ook bijvoorbeeld je gewicht. Ook een goed kussen kan een behoorlijk verschil maken. Ik zou zeggen ga naar een speciaalzaak en laat je adviseren. Wij hebben matrassen van 1000 euro per stuk dus niet goedkoop maar sindsdien (hebben ze nu een jaar of 3) geen rugpijn meer bij wakker worden en heerlijk slapen dus het is echt de investering wel waard

3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Een goed matras is volledig afhankelijk van je gewicht, slaaphouding en wensen. De consumentenbond doet jaarlijks een onderzoek, waarbij het Emmamatras, m-line matras en het matras van lidl goed uit de test komen. Dat betekend relatief veel waar voor je geld. Een duur matras is niet altijd beter, maar een goedkoop matras is eigenlijk wel altijd minder. Vanaf ongeveer 500 euro per matras beginnen de verschillen kleiner te worden, aldus de consumentenbond. Wij sliepen op het matras van Lidl, maar hebben nu een eastborn bed gekocht.

Het maakt zo'n gigantisch verschil. Mijn man en ik hebben beide een ander matras uitgezocht, maar mogen het na 45 dagen gratis omruilen voor harder/zachter. We hebben allebei een horloge dat een slaap score bijhoudt en we slapen alletwee dieper en beter. Score is zo'n 15 punten pp om hoog gegaan. Ik denk dat ik goed lig, maar mijn man heeft misschien een iets steviger matras nodig.

Wij hebben een bed van 180*220, met uitstap verlichting, nachtlampjes, een wat duurder stofje om het hoofdbord, nieuwe molton, 2 onderlakens etc. Waren in totaal ongeveer 3700 euro kwijt. De matrassen zelf waren ongeveer 1000 euro per stuk, maar dat kwam ook doordat we een 220 matras zochten.

4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Dit is heel erg per persoon verschillend. Om je mijn ervaring te delen. We hadden voorheen de matrassen van de Ikea. Waren toen het beste getest. Nooit ergens last van gehad lag heerlijk. Toen kregen we een groter bed en bleken die van de Lidl goed te scoren. Ben er niet tevreden mee want als ik wakker wordt heb ik altijd last van rugpijn. We gaan dus weer op zoek naar andere matrassen. Beter ergens naar een zaak gaan waar je de matrassen kan testen en goed kan laten adviseren. Inderdaad ook aan te raden matrassen thuis voor bepaalde tijd te testen en als je niet tevreden bent terug sturen. Mijn conclusie voor mezelf is ook niet perse naar de beste prijs/ kwaliteits verhouding te kijken maar alleen naar de kwaliteit.

Deel Deze Pagina