Hoeveel boterhammen eten jullie driejarigen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jatobe, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Hoeveel boterhammen eten jullie driejarigen op een dag? En dan gaat het me met name om jongetjes, mochten die op deze leeftijd al iets meer eten dan meisjes, geen idee daarvan eigenlijk.:D
    Mijn zoontje eet er in de ochtend eentje en 's middags twee. Soms denk ik erover om hem bijvoorbeeld in de ochtend nog een halve of hele boterham aan te bieden, die ochtenden peuterspeelzaal kosten hem volgens mij best veel energie. En ja, tuurlijk: als hij honger heeft KRIJGT hij gewoon een boterham (voor het geval iemand daar iemand over zou twijfelen;):p) maar ik ben gewoon benieuwd hoeveel boterhammetjes jullie driejarigen eten op een dag.:)

2. knap

knap Niet meer actief

S morgens meestal 1.5 s.middag,s twee. Avond eten meestal ook goed.

Het is een meisje en ik moet zeggen tot nu toe eet ze prima.

Kan best hoor een boterham er bij in de ochtend als hij dat wil en op kan.

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hmm mijn bijna 1.5 jarige eet er vaak in de ochtend al twee en in de middag weer twee :$

4. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier in de middag 3 boterhammen ( zonder korst) .
    In de ochtend een bord pap.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ochtend 1 soms 1,5.

Middag 2 soms 3.

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje eet 1 cracker en 1 boterham op een dag,vaak eet hij het niet eens op. Hij eet echt weinig,gelukkig groeit ie wel gewoon goed :)

7. bereke

bereke Niet meer actief

Hier ongeveer hetzelfde jatobe. Soms iets meer, soms iets minder... Is nogal wisselend.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Dochter is drie jaar en die eet met een beetje geluk 1 boterham zonder korst

Toen Zoon drie was at hij 2 boterhammen op een ochtend en 2 in de middag

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is niet persé zo dat kinderen meer gaan eten als ze ouder worden. Lisa at met 1,5 jaar meer dan nu.

Ontbijt: 1 boterham of 1 rijstwafel
    Lunch: 1 boterham

Soms iets meer. Avondeten eet ze ook niet veel van. Ik probeer haar duidelijk te maken dat ze goed moet eten om te groeien (ze is niet zo groot), maar ze heeft gewoon niet zo'n honger.

10. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    We gaan morgen op proef eens starten met een bammetje met appelstroop erbij. Ben benieuwd.
    Wel leuk, die diversiteit! Zo zie je maar, elk kind is uniek.:)

11. Storm

Storm Niet meer actief

's morgens 2, 's middags 3 + een cracker.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook een kleine eter. 's Ochtends een boterham, soms minder (soms ook nog de korstjes niet), 's middags weer een boterham. Ze vraagt nooit om meer, hooguit om een cracker (dat mag, als ze alles inclusief de korstjes heeft opgegeten). Alleen als ze hagelslag of chocopasta op brood hebben, wil ze nog wel een boterham extra.

13. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Meestal in ochtend 1 en middag ook 1. Gebeurd wel eens dat hij er twee eet maar is meestal 1

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als er een groeispurtje aankomt dan kan hij wel 2 boterhammen op in de ochtend, anders meestal 2 beschuitjes of 1 boterham.
    Tussen de middag t zelfde.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoon (5) heeft totdat hij op de basisschool begon eigenlijk atlijd maar 2 boterhammen per dag gegeten. Dat vond hij genoeg.

Nu eet hij 's ochtends 2 crackers en 's middags 3 boterhammen (op school.. thuis eet hij minder)

Er wordt hier weinig gesnoept, fruit ligt voor het grijpen en zoon eet goed avond eten maar ook geen heel grote portie.
    Wij zijn beide ook geen grote eters.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het scheelt misschien ook hoe snel je eet. Mijn oudste is echt een enorme teutebel als het om eten gaat, met name bij het ontbijt, en kan een half uur doen over één boterham. Dan zit je natuurlijk ook wel vol.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    In de ochtend 1 boterham en een cracker. In de middag 2 boterhammen en een cracker. Als ze meer wil wat meestal zo is krijgt ze nog wat rauwkost. Als ik haar haar gang liet gaan at ze zeker een boeterham meer..

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    D. at toen hij kleiner was ook veel meer. 4-6 boterhammen op een dag. Nu 's ochtends meestal 1, 's middags 1,5-2. Verder eet hij ook niet veel. Speelt mee dat hij van mij geen nieuwe boterham krijgt als zijn korstjes niet op zijn. Als hij nl. echt honger heeft, eet hij de korstjes gewoon op.

19. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Smorgens 1 en smiddags 1 maar soms eet ze ook weleens smorgens 2 crackers en smiddags ook, wel volkoren overigens!

20. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Op dagen dat hij op het kdv zit. 's Ochtend 2 en 's middags 3. Thuis eet hij er 's ochtends en 's middags twee.

Deel Deze Pagina