Hoeveel boterhammen eten jullie driejarigen op een dag? En dan gaat het me met name om jongetjes, mochten die op deze leeftijd al iets meer eten dan meisjes, geen idee daarvan eigenlijk. Mijn zoontje eet er in de ochtend eentje en 's middags twee. Soms denk ik erover om hem bijvoorbeeld in de ochtend nog een halve of hele boterham aan te bieden, die ochtenden peuterspeelzaal kosten hem volgens mij best veel energie. En ja, tuurlijk: als hij honger heeft KRIJGT hij gewoon een boterham (voor het geval iemand daar iemand over zou twijfelen) maar ik ben gewoon benieuwd hoeveel boterhammetjes jullie driejarigen eten op een dag.
S morgens meestal 1.5 s.middag,s twee. Avond eten meestal ook goed. Het is een meisje en ik moet zeggen tot nu toe eet ze prima. Kan best hoor een boterham er bij in de ochtend als hij dat wil en op kan.
Mijn zoontje eet 1 cracker en 1 boterham op een dag,vaak eet hij het niet eens op. Hij eet echt weinig,gelukkig groeit ie wel gewoon goed
Dochter is drie jaar en die eet met een beetje geluk 1 boterham zonder korst Toen Zoon drie was at hij 2 boterhammen op een ochtend en 2 in de middag
Het is niet persé zo dat kinderen meer gaan eten als ze ouder worden. Lisa at met 1,5 jaar meer dan nu. Ontbijt: 1 boterham of 1 rijstwafel Lunch: 1 boterham Soms iets meer. Avondeten eet ze ook niet veel van. Ik probeer haar duidelijk te maken dat ze goed moet eten om te groeien (ze is niet zo groot), maar ze heeft gewoon niet zo'n honger.
We gaan morgen op proef eens starten met een bammetje met appelstroop erbij. Ben benieuwd. Wel leuk, die diversiteit! Zo zie je maar, elk kind is uniek.
Hier ook een kleine eter. 's Ochtends een boterham, soms minder (soms ook nog de korstjes niet), 's middags weer een boterham. Ze vraagt nooit om meer, hooguit om een cracker (dat mag, als ze alles inclusief de korstjes heeft opgegeten). Alleen als ze hagelslag of chocopasta op brood hebben, wil ze nog wel een boterham extra.
Als er een groeispurtje aankomt dan kan hij wel 2 boterhammen op in de ochtend, anders meestal 2 beschuitjes of 1 boterham. Tussen de middag t zelfde.
Mijn zoon (5) heeft totdat hij op de basisschool begon eigenlijk atlijd maar 2 boterhammen per dag gegeten. Dat vond hij genoeg. Nu eet hij 's ochtends 2 crackers en 's middags 3 boterhammen (op school.. thuis eet hij minder) Er wordt hier weinig gesnoept, fruit ligt voor het grijpen en zoon eet goed avond eten maar ook geen heel grote portie. Wij zijn beide ook geen grote eters.
Het scheelt misschien ook hoe snel je eet. Mijn oudste is echt een enorme teutebel als het om eten gaat, met name bij het ontbijt, en kan een half uur doen over één boterham. Dan zit je natuurlijk ook wel vol.
In de ochtend 1 boterham en een cracker. In de middag 2 boterhammen en een cracker. Als ze meer wil wat meestal zo is krijgt ze nog wat rauwkost. Als ik haar haar gang liet gaan at ze zeker een boeterham meer..
D. at toen hij kleiner was ook veel meer. 4-6 boterhammen op een dag. Nu 's ochtends meestal 1, 's middags 1,5-2. Verder eet hij ook niet veel. Speelt mee dat hij van mij geen nieuwe boterham krijgt als zijn korstjes niet op zijn. Als hij nl. echt honger heeft, eet hij de korstjes gewoon op.
Smorgens 1 en smiddags 1 maar soms eet ze ook weleens smorgens 2 crackers en smiddags ook, wel volkoren overigens!
Op dagen dat hij op het kdv zit. 's Ochtend 2 en 's middags 3. Thuis eet hij er 's ochtends en 's middags twee.