ik heb een tijd terug iets besteld bij een webshop een behoorlijke bestelling , De bestelling heb ik geannuleerd. Niets meer gehoord nu 1,5 maand of twee maanden later mailt het bedrijf mij dat ik die bestelling moet betalen omdat door een systeemfout de bestelling ( zonder dat ik betaald heb ) verzonden is. Of ik kan de bestelling retour doen alleen heb ik die bestelling nooit ontvangen! Wat nu?
Heb jij bewijs van je annulering? Dat aan hen toesturen en zeggen dat je niks betaalt. Als ze aandringen eerst maar eens bewijs laten leveren dat ze hebben verzonden én dat jij het hebt ontvangen en dan verder kijken.
Idd bewijs van annulering toezenden. Dat moet voldoende zijn. Bovendien zou je (als het track en tracé had) ook kunnen aantonen dat de post geen pakketje had voor jouw adres met hun afzender
Jij hebt geannuleerd en dit erkennen zij, want ze geven aan dat het door een systeemfout komt dat het toch verzonden zou zijn. Dan is het natuurlijk raar dat ze toen niet direct contact hebben opgenomen en er nu pas mee komen. Bewijslast ligt aan hun kant: zij moeten bewijzen dat het ook daadwerkelijk aan jou geleverd is. Kunnen zij dat niet, ligt het probleem bij hun. Dus geen paniek.
Ze zeggen dat volgens de trackcode het wel geleverd is ( ik heb die code niet ) buitenlandse webshop.
Dan mogen ze de bewijzen toesturen waaruit blijkt dat het op jouw adres bezorgd is. Dan krijg je sowieso zelf de code ook en zou je ook zelf nog kunnen checken. Maar ik zou er rekening mee houden dat ze gewoon bluffen, anders stuurden ze dat wel direct mee. Bewijs dat het verzonden is, is geen bewijs van levering. Dus t moet echt bewijs zijn dat het ook bij jou aangekomen is.
Wat bijzonder dat je moet betalen voor iets wat zij per ongeluk leveren/sturen. Dat ze verzoeken dat je het retourneert lijkt mij wel logisch. Maar dat zou ookop hun kosten moeten gebeuren. Jij hebt er tenslotte niet om gevraagd dat ze 1,5 mnd later nog iets toezenden. En verder moeten ze eerst maar eens aan kunnen tonen dat ze iets verzonden hebben en jij iets ontvangen hebt. Heb jij die tracktrace code ook, of zegt dat bedrijf alleen maar dat ze daaraan kunnen zien dat jij het hebt. Ik zou echt bewijzen vragen.
Ik heb iets soortgelijks gehad met een Nederlandse webshop, na veel gedoe opgelost. Zij konden niet bewijzen dat ik het zou hebben ontvangen. Ik zou de webshop om de track en tracé vragen.
Gedaan ze zeggen dat het pakket 6 weken geleden bezorgd zou moeten zijn ben benieuwd Ook apart dat ze er dan nu mee komen als t 6 weken geleden is
Feit dat ze "het zeggen" is nog steeds geen bewijs dat het idd ontvangen is. Ik zou een bewijsstuk vragen waarop duidelijk staat dat jij de goederen ontvangen hebt op jouw adres.