Goed middel tegen maagzuur

Discussie in 'De lounge' gestart door Noa14, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Graag wil ik jullie tips en huis, tuin en keuken middelen tegen maagzuur.

Alle drogist middeltjes (Rennie en die drankjes enz.) heb ik uiteraard allemaal geprobeerd en werken tijdelijk en dat zelfs niet eens altijd :(

Gezien onze kinderwens en medisch traject hierin kan en wil ik ook niet medicijnen van de huisarts. Uiteraard ben ik ook al bij hem langs geweest maar gezien mijn situatie mag je dan niks als medicijn op recept.

DUSS ik ben op zoek naar een MEGA GOED MIDDEL, liefst zo natuurlijk mogelijk :)

2. Wit brood en gele vla toch?

3. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Stress is een grote factor voor maagzuur en goed opletten met wat je eet, ik heb er ook vaak last van. Gebruik nu maalox van rennie schijnt het alleen maar erger te worden. Ik had tijdens mijn zw.schap een drankje van de ha voor de maagzuur

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oef, weet niet of ik je kan helpen, maar deze tips kreeg ik van mijn 'yogajuf':

Drink niet tijdens het eten en ook het eerst volgende uur erna niet.
    Het vermijden van koolzuurhoudende drankjes en de yogurt die het allemaal moet stillen ken je vast al wel.

Succes! Ik hoop dat je er wat aan hebt en anders iets vindt waar je wat mee kan.

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    zuivel werkt wat mij betreft het beste, maar nog minder lang dan rennies en bijv antagel hoor. Vla werkt beter of in ieder geval langer dan melk. Ik eet dozen met rennies deze zwangerschap, ik ben al aan de zesde (grootste!) doos bezig, en ik drink LITERS melk. Ik wordt er elke nacht wakker van, twee rennies en ik kan weer verder slapen, dan wordt ik er 's morgens weer mee wakker. Bak vla en het gaat weer even, maar iets wat langdurig werkt... daar ben ik ook benieuwd naar ;)

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    schijfjes gember schijnt heel goed te werken.
    zelf nog niet uitgeprobeerd, maar kennis vertelde dat.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom mag je niets hebben van de huisarts?

ik gebruik omeprazol en zelfs de gyn zag dit niet als probleem om dit te gebruiken tijdens het zwanger worden.

lijkt mij dat je het veter kan over leggen met de gyn want huisartsen lopen vaak achter met hun kennis over zwangerschappen

8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    vla werkt goed. ook tegen misselijkheid trouwens. ik heb heel wat pakken slagroomvla gegeten tijdens mijn zwnagerschap

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    bekertjemelk in de vriezer minuutje of 15 werkt hier t aller beste. Maar met alles wat je probeerd komt altijd weer

10. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    hier veel vanillevla gegeten. kon na de bevalling ook echt geen vanillevla meer zien en uitgerekend toen was mijn eerste maaltijd in het ziekenhuis juist vanillevla hihihi.

11. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Papaya tabletjes. Ik slik ze bij het leven op het einde van een zwangerschap en ze helpen heel goed! Beter dan de reguliere medicijnen.

12. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    837
    34
    28
    NULL
    NULL
    ongebrande hazelnoten, word al jaren bij ons in de familie gebruikt.

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Havermout helpt! Neem dan een hap gewoon droge havermout..

Melk helpt!

En rozijnen helpen!

Ik heb al jaren een middenrifbreuk, kwamen ze beetje laat pas achter, dus snapte nooit waarom ik zoveel last van maagzuur had.. maar toen ik nog geen medicijn slikte, gebruikte ik deze middelen om het enigzins te verminderen!

14. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi allemaal,

Bedankt voor alle recties. Zuivelproducten werken inderdaad ook het best bij mij dus dat komt veel overeen met wat jullie schrijven.

papaya tabletjes!? Nooit van gehoord? Maar ik wil alles wel proberen.

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen lezen is mijn maagzuur HELAAS NIET vanwege een zwangerschap :( maar ik vermoed inderdaad van de stress van het zwanger worden.

Alle andere opties zoals die hazelnoten, havermout en rozijnen ga ik ook proberen :) Uiteraard niet alles tegelijk want dan weet ik niet wat goed werkt bij mij haha.

Nogmaals bedankt allemaal

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    er zijn best medicijnen die mogen icm met zwanger worden, zwanger zijn.
    Informeer eens bij een apotheker of gynacoloog.

Ik heb ranitadine geslikt tijdens de zwangerschap en mijn vriendin met een middenrifbreuk nexium.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat mij goed hielp was juist af en toe een glas col, ondanks dat koolzuur wordt afgeraden. En de anta-flu snoepjes, die bruine in een roob/bruin papiertje.

17. zohra

zohra Niet meer actief

kwark wine gums en gele vla

18. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Als je niet zwanger bent, omeprazol of nexium via de arts.
    Ben je wel zwanger dan werkte regla-PH, bij mij wel goed. (het haalde de scherpe pijn van het maagzuuraanval weg. Dit kun je wel bij de drogist halen. Rennie en dat andere pepermuntdrankje hielp bij mij ook niet.
    En het hoofdeinde van je bed ophoog met een balk hout (echt een heel eind, dat je bed goed schuin staat.(we hadden een 2 persoonsbed, manlief moest ook mee omhoog:D)

Deel Deze Pagina