werken en niets verdienen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zat dus net eens te rekenen.

als straks ons meisje geboren is wilde ik wel een dag of 2 gaan werken.

maar als ik dan ga rekenen. zou ik dus puur voor de opvang werken:$

dat kan toch niet waar zijn! vrouwen "moeten" werken maar puntje bij paaltje ga je er niets op vooruit!

ik kan er met de kop niet bij.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Dit is niet mogelijk.
    Heb je rekening gehouden met kinderopvangtoeslag?
    Heb je zelf je loon berekend of laten uitrekenen?

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Kinderopvangtoeslag ;) Wij zitten in een hoge schaal qua inkomen, dus in verhouding weinig toeslag, maar toch hou ik er nog wel wat aan over :)

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja daar heb ik rekening meer gehouden.

de opvang is hier 6,98 per uur.

ik heb mijn "loon" laten uit rekenen bij de salaris admin van het bedrijf waar ik zou kunnen beginnen.

ik zou per dag 12 euro reis kosten hebben waarvan 4 vergoed.

ik heb ook de belasting pipo het laten uit zoeken.

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Goedkopere opvang zoeken??

6. adi

adi Niet meer actief

Die 6,98 is bruto, he! Je krijgt een heel groot deel vergoed door de Belastingdienst, behalve als je partner heel veel verdient.

En mbt reiskosten heb je heel slecht onderhandeld, hoe kan dat dat je niet alles vergoed krijgt?

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

vertel mij maar waar ;) zoveel hebben we hier niet en anders zouden ver weg zitten

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze krijgen daar helemaal niets geen reiskosten ik zou al een uit zondering zijn.

ik weet dat het bruto is.

maarja een vent die veel verdiend waardoor we in een hele hoge schaal komen.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heeft je belastingpipo :D ook berekend hoeveel toeslag je zou kunnen krijgen? obv je "nieuwe" inkomen en van wat je partner verdient?

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dan hield ik er mee op. Simpel :)
    En hoezo 'moeten' vrouwen werken? Ik moet alleen werken omdat we anders niet genoeg geld hebben maar anders kapte ik er ook mee hoor.

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn kinderen gaan per 1 juni twee dagdelen naar de kinderopvang en het valt mij reuze mee wat wij terugkrijgen! Download even de tool van de belastingdienst (even naar de site, kinderopvangtoeslag 2011 downloaden, alles even invullen) dan krijg je een duidelijk beeld. Wij moeten voor twee kinderen 630 betalen en krijgen 545 terug. Viel mij wel mee iig.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja die heeft alles mee genomen;)

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik denk dat je het het beste even zelf kunt invullen...

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

vrouwen moeten tegewoordig toch werken van het rijk ;)

15. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat er echt iets fout is gegaan in de berekening, je kunt er niet NIKS aan overhouden. Wel misschien niet genoeg om het werk moeite waard te vinden, dat is anders ;)

16. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik zou dat hetzelfde hebben en daarom hebben wij besloten dat ik thuisblijfmama ben, hierdoor krijg ik weer recht op KGB en zorgtoeslag, huisvrouwentoeslag (weet even de juiste benaming niet) doordat we dit nu wel krijgen en wij NIET zouden krijgen als ik zou werken omdat we dan te veel zouden verdienen, nu lopen we per maand 200 euro mis maar dat is goed te overzien, hier was het een kwestie van aanpassen en op de centjes letten maar ben nu wel lekker thuis bij mijn meisje wat ik graag wou..

17. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Kom op dames een beetje geëmancipeerd en onafhankelijk willen we wel zijn toch??
    Ik vind het raar Amfy, iederen krijgt kinderopvangtoeslag hoeveel je ook verdient, dan krijg je alleen wat minder. Heb je die tool al gedaan?

18. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

dat bedoel ik ook met mijn post voor de duidelijkheid opm vragen van anderen te beantwoorden..

sorry iik gebruik je tekst even adi ter aanvulling van mijn post..:);)

19. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik snap je punt Amfy!
    Ik zal als ik jullie was even gaan kijken of het dan nog wel loont om te gaan werken... Want als je er (bij wijze van) een paar tientjes aan overhoudt, moet je kijken of dat het jullie waard is!!!

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

om presies te zijn zou ik 37 euro over houden hahaha

na reiskosten en kdv

dan kan ik beter thuis blijven want dan vang ik 167 per maand van de bd;)

Deel Deze Pagina