Drukke ondernemende tante, 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oogappel, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,
    Ik vraag me echt af of noa nu gewoon druk is of dat dit "normaal" is.
    Ze is heel erg ondernemend, alles raakt ze aan, wilt ze pakken.
    Ze teigert al lekker rond over de vloer.

Hoe pakken jullie dit aan, ik zeg "nee" wanneer ze iets niet mag. De ene keer luistert ze er goed naar andere keer gaat ze door. Na 3 keer zet ik haar in de box.

Dan begint ze ook wel flink te huilen (niet altijd), ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie dit doen!?

Groetjes
    oogappel

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier was Joris op die leeftijd ook zo, alleen hier liep hij toen al langs de tafel. Was ook alleen maar aan het mopperen en maar steeds nee zeggen. Ik heb toen alles waar hij niet aan mocht komen (wat tenminste weggezet kon worden) hoog gezet. Joris wist ook echt niet van ophouden. Iedereen zei toen dat ik niks moest wegzetten, maar hij bleef maar doorgaan... Is gewoon een heel vermoeiende periode, maar ze leren het echt als je consequent blijft aangeven wat niet mag en wat wel mag natuurlijk ook gezegd worden ;)

Wat hier wel eens werkte was hem als hij steeds ergens aanzat of iets wilde pakken hem terug zetten bij zijn speelgoed. Box zat Joris nooit in, dus heb ik toen ook niet gebruikt om hem erin te zetten...

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was en is ook zo'n ondernemende tante, liep met 8 maanden ook al overal langs. Nee zeggen blijven volhouden en als het te lang duurt wegzetten bij haar speelgoed. Huilen viel eigenlijk wel mee, ze was dan snel afgeleid door haar speelgoed. Als ze nu haar zin niet krijgt maakt ze er echt een groot drama van: zich achterover gooien in mijn armen of zich op de grond gooien en dramatisch rollen over de grond. Wij lachen ons suf :D (niet in haar gezicht natuurlijk ;)).

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Jaaaa, Alyna wil ook alles ontdekken!

Ik doe het zoals jou; ik zeg drie keer nee en dan zet ik haar weg.(niet in de box, maar bij haar eigen speelgoed.)Soms 'luistert' ze idd wel. ;)
    De volgende dag is ze het natuurlijk vergeten, maar ik neem aan dat ze het ooit op een dag wel onthoudt. :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En als ze het dan onthouden, is het natuurlijk superleuk om júist te doen wat niet mag ;). Heel irritant eigenlijk, maar oh zo leuk! Ik heb de afgelopen dagen zo gelachen om Eva! (ze heeft nu echt door dat wij om haar lachen, ze zit ons nu met van alles uit te dagen)

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik kan me die ontdeugende snoet hélemaal voorstellen, die heeft Alyna soms nu al! :)

7. Hier ook een ondernemend dametje.

Zit ook overal aan, en ik blijf gewoon constant herhalen dat het niet mag en af en toe een corrigerend tikje(bv bij stopcontacten)op dr handjes.
    Vind ze niet leuk , maar werkt wel.

En ze weet dondersgoed wat wel en niet mag, soms loopt ze al ergens met dr handjes op de rug naar toe en nee schuddend.
    Maar toch moet ze er even aan zitten :) :)

Ik geniet heerlijk van dr onschuldige ondeugden ;) :)

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Gelukkig heeft Lena het hele idee van lopen nog niet door, maar kruipen jeej dat gaat rap...

Ze weet het heel goed als ze iets niet mag. Dan zeg ik NEE LEENTJE en dan kijkt ze me eens aan met een grote lach en probeert het weer. Dan moet ik mijn lachen inhouden en het nog een keer zeggen en dan stopt ze meestal wel.

Stopt ze niet is het jammer en zet ik haar weer aan de andere kant van de kamer. Ze krijgt het goed door, laatste tijd is LEENTJE? roepen al genoeg. Tenzij iets mega interessant is :D Moeilijk hoor consequent zijn, maar probeer het echt wel merk wel dat het nu al effect heeft.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Heel veel geduld hebben.. ;)

10. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Tja, inderdaad heel consequent blijven. Dus steeds herhalen met 'nee'-zeggen. En na 3 keer weghalen en ergens anders neerzetten. Ik heb mijn dochtertje nooit als 'straf' in de box gezet. Dit omdat ik bang was dat ze de box dan als strafplek ging associeren en er dan niet meer in wilde zitten om gewoon te spelen.

Bij het nee-zeggen ben ik altijd naar haar toe gegaan, op 'ooghoogte' proberen te komen en met een lagere, 'strenge' stem haar toespreken. En uiteindelijk loont het, hehe.....maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet meer ondeugend worden!

Ik ben sinds een 1,5 week begonnen met haar in de hoek te zetten als ze niet luistert. Mijn dochtertje is nu 1,5. Maar als ik nu zeg....'dat mag je niet doen, anders ga je in de hoek'...' DAn zegt ze al lachend...'ja' en dan loopt mevrouw al zelf naar de hoek en draait zich om naar de muur en blijft dan even staan, hehe.....dus ik denk dat dat nog even tot haar door moet dringen wat dat nu echt betekent!

11. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier ook zo'n ondernemend mannetje. hij liep met 9 maanden ook al overal langs. heb wel het één en ander verplaatst, hij bleef maar rammen op onze vitrinekast, die staat nu zo dat hij er niet bijkan. verder is het hier ook duidelijk nee zeggen en dan idd dat ondeugende lachje, je wordt gewoon uitgelachen :D moet dan ook echt mijn lach inhouden.
    ik waarschuw ook 3 keer en zet hem dan weer bij zijn speelgoed. af en toe wel eens in de box, maar dat is alleen als hij echt even uit de buurt moet blijven. Het is erg grappig, maar ja, opvoeden moet ook gebeuren ;)

groetjes, Miranda

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is ook een ondernemend en nieuwsgierig dametje.
    lopen en kruipen doet ze nog niet, maar als ze in de loopstoel zit ben ik net een politieagent.

ik zet alleen dingen weg die gevaarlijk voor haar zijn.
    na 3x nee zeggen haar ik haar uit de loopstoel en zet ik haar ergens anders op de grond.
    ze heeft daardoor uitgevonden dat ze op dr kontje kan schuiven, heel grappig.

liefs doris

13. Djenno heeft de vervelende gewoonte om overal in te bijten. Vooral de bank is een geliefd doelwit van het bijtgrage kereltje.
    Nee zeggen heeft geen zin want hij lacht ons gewoon uit en gaat verder waar hij was gebleven. Aan de andere kant van de kamer zetten vindt hij prachtig, hij weet niet hoe snel hij dan weer terug moet kruipen naar de bank om weer opnieuw te beginnen.
    Hij denkt dat dit een spelletje is. Wij waarschuwen ook 3 keer en zetten hem dan toch maar even in de box tot hij is vergeten dat hij aan het bijten was haha Meestal gaat hij gezellig zitten spelen in zijn box dus ik denk ook niet dat hij het als echte straf ziet.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier precies zo. Ik draai me ook regelmatig even om, omdat ik moet lachen.

Deel Deze Pagina