Wat hebben jullie gedaan op de eerste verjaardag van jullie engeltje? Vooral met het gezin doorgebracht of ook bijv ouders uitgenodigd? Toch een taartje gegeten samen of is dat raar? Ik heb de geboortedag van mijn dochtertje namelijk niet als traumatisch ervaren maar het was voor ons ook een bijzondere dag, de enige dag dat wij haar bij ons hadden en konden vasthouden. Ik wil dan ook iets speciaals doen om haar juist die dag te herdenken.
De eerste keer was onze jongste met twee weken en kon ik nog niet veel op pad. We hebben gewandeld, een mooi boeket bloemen gekocht ter ere van J. en een kaarsje gebrand. Dit jaar zagen we er (weer) tegenop en zijn we een nachtje gaan uitwaaien met zijn drietjes. Niet met familie ofzo erbij, echt alleen wij samen (deel van de familie is het ook al twee jaar op rij vergeten dus had niet zo'n zin om mensen uit te nodigen). Ik vind het idee van wel iets vieren wel mooi, het is zo'n dubbele dag hè, je bent trots op je kindje en het gemis is tegelijkertijd ook zo groot. Probeer niet t denken wat "raar" is maar volg je gevoel. Sterkte!
Wij hebben de verjaardag ook als positief ervaren. Ons engeltje is er een van een tweeling. Het feest voor de verjaardag van ons bengeltje hebben we een dag eerder gevierd en de verjaardag zelf lekker met zijn drietjes. De sterfdag daarentegen was wel erg heftig
Wij zijn op de geboortedag met ons gezin een dagje naar de dierentuin geweest. Daarna uit eten en 's avonds een wensballon opgelaten. Hier wilden wij geen bezoek bij hebben omdat wij allebei onze emoties niet makkelijk tonen en anders zouden we ons de hele tijd groot moeten houden. Hierbij hadden we van te voren aangegeven dat we op de dag zelf liever met rust gelaten werden en dat als mensen wilden bellen of langs wilden komen we dat liever de volgende dag hadden. Bij thuiskomst zat de brievenbus vol kaarten en door d dag heen had ik ook wat berichtjes gehad. Dat was erg fijn. De dag erna inderdaad wat bezoek en telefoontjes. We hebben het nog niet over volgend jaar gehad al klinkt het idee om dan o vakantie te zijn mij ook goed.