boerkini

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door djellybelly, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

Zwols zwembad weigert moslima's in boerkini
    Uitgegeven: 23 februari 2008 12:58
    Laatst gewijzigd: 23 februari 2008 12:59

ZWOLLE - Het Hanzebad in Zwolle weigert moslimvrouwen die tijdens de reguliere openingsuren in boerkini willen zwemmen. Volgens directeur Hans Meijer van het zwembad zou de lichaamsbedekkende badkleding ervoor zorgen dat andere badgasten wegblijven.

Afgelopen week is daarom een vrouw in boerkini het bad uitgestuurd.

Aanstoot

"Andere bezoekers nemen er aanstoot aan. Zwolle is nog niet rijp voor de boerkini", aldus Meijer. Volgens de directeur is iedereen welkom in het zwembad.

"We hebben speciale openingsuren voor allochtonen, voor mensen met obesitas of Parkinson of naaktzwemmers. Iedereen mag bij ons komen zwemmen, maar niet tijdens de reguliere openingstijden."

2. djellybelly

k heb nix maar dan ook helemaal nix tegen buitenlanders maar gaat dit niet erg ver?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat gaat je te ver?
    De boerkini of het verbod tijdens openingstijden?

*ik voel hier weer een discussie opkoemen ;)*

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik vindt dit ook erg ver gaan

5. djellybelly

ik wil er ook niemand mee voor zijn hoofdstoten!
    maar ik weet nog toen ik jonger was dat wij verbrand waren en wij van onze ouders met een tshirt moesten zwemmen en dat dat niet mocht inverband met hygienen ofzoiets?

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Maar ik ben nu wel benieuwd naar je antwoord op Elmo's vraag... wat gaat je te ver?

7. djellybelly

ik vind de boerkini te ver gaan
    ieder zijn eigen mening denk ik

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja zeker weten, iedereen heeft recht op zijn mening, maar ik was gewoon nieuwschierig.

Mij boeit het niet zo, zolang ik zo'n ding niet aanhoef vind ik het prima en als moslimvrouwen op die manier lekker kunnen zwemmen is dat alleen maar fijn voor ze. Ik zie liever een vrouw in een boerkini denk ik dan vrouwen in een veel te kleine bikini en/of die nog nooit van een scheermesje hebben gehoord ;)

9. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    :) mijn mening ook!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het jammer dat ze worden weggestuurd. Er word zoveel gehamerd op de intergratie en waarschijnlijk is dit al een hele stap dat deze vrouwen naar het zwembad gaan om zich tussen de mensen te mengen, wat aan lichaamsbeweging te doen en te genieten.

Deze zin komt mij trouwens ook een beetje raar over:

Speciale openingsuren voor allochtonen? Pardon? Hoe moet ik mij dat voorstellen? Volgens mij bedoelen ze dat dit speciale openingsuren voor vrouwen alleen (of mannen alleen) zijn en dat hier voornamelijk allochtone vrouwen komen is een ander feit. Ik ga zelf ook alleen zwemmen met vrouwen maar dat maakt mij nog geen allochtoon.

En vraag me af of de mensen met obesitas ook het bad uitgestuurd worden tijdens het reguliere zwemmen omdat ze aanstootgevend zijn en toch al hun 'eigen uurtje' hebben?

11. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hier ben ik het ook mee eens.

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik vindd ook niet erg hoor.. ben juist blij voor die vrouwen dat ze nu kunnen zwemmen.. altijd in de zomer zie ik ze zielig en alleen zitten in die hitte... nou nu kunnen ze ook lekker afkoelen..

maar dat is mijn mening :)

13. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Tja, ik kom uit Zwolle en een goede vriend van mij werkt bij dat zwembad. Ik zal hem binnenkort eens naar het precieze verhaal vragen. En wat ik ervan vind? Doe wat je wilt, zolang het niemand schaadt! En ik zie niet in waarom een ander hier last van zou hebben, dus.......al gaat iemand met een dikke trui, muts en handschoenen aan zwemmen.....;) Zolang iemand het zwemwater niet verpest voor een ander.......Waar mensen zich toch allemaal niet druk om maken:(

14. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Nog nooit van zo'n ding gehoord... ff ge-googled.. vind zoiets nog niet eens zo erg eruit zien...
    Dacht al dat het zoiets was:

:) :)

15. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Hihihi, als ze er zo uit zien ga ik toch ook eens overwegen om er een te dragen:)

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik vind het een beetje vaag. Al die vrouwen wegens geloofsovertuiging zo'n boerkini aan moeten, waarom niet.

Met aparte openingstijden krijg je zo'n hokjesgevoel. Of dat nu voor moslims, overgewicht, of wat dan ook is. Volgens mij deden ze dat in de tijd van de duitse meneer met snor ook, en kijk hoe dat is afgelopen.

Kan het niet gewoon een keer zijn, leven en laten leven. Waar we ook wonen, we vormen met zijn allen wel de bevolking, en zo ook de maatschappij.

Maar goed, dit is maar gewoon mijn mening.

Groetjes,
    Elvira

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    mooi gesproken elvira...

Enne offtopic; veel succes morgen!

18. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen

Dit is de boerkini, niks mis mee lijkt mij aangezien je verder het gezicht nog gewoon kan zien van de vrouw in kwestie.
    Ik draag in de zomer ook een tshirt in het water en daar zal vast niks van gezegd worden.
    Ach ja dat de meeste niks van Moslims moeten hebben in NEderland is ondertussen algemeen bekend. :(

19. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mooi gezegd Elvira, maar helaas zo tolerant zijn niet alle Nederlanders blijkbaar

20. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Die aparte openingstijden zijn er voor bedoeld dat iedereen gebruik kan maken van het zwembad. Het is voortgekomen uit de vraag van mensen die graag wilden zwemmen maar het niet prettig vonden om tussen, bijvoorbeeld, hele slanke damen en heren te zwemmen of (dit is ook een voorbeeld) als vrouw in redelijk ongeklede staat tussen mannen te zwemmen. Het is echt niet zo dat de zwembaddirecteur heeft gezegd: die volslanke mensen of moslima's wil ik liever niet meer in mijn zwembad en als ze dan toch perse moeten komen dan maar op speciale tijden ;) Ik denk dat je er ook niets anders achter moet zoeken dan een goede bedoeling en in het kader hiervan zal de directeur wel gedacht hebben dat de mevrouw met de boerkini dan toch ook gebruik kan maken van de speciale tijden voor vrouwen.

Deel Deze Pagina