Wij komen waarschijnlijk op de wachtlijst voor IVF/ICSI. Volgens de gyn zijn wij dan in mei aan de beurt. Ik vind dit best wel lang duren , maar goed. Maar nu vraag ik me af wat er dan in die tussentijd gebeurt? Zijn er dan een aantal 'ziekenhuisvrije' maanden ofzo? En hoe komen we die tijd dan door? Liefs Saffie
Bij ons was de eerste wachtlijst ook zo'n 7 a 9 maanden! Ik vind dat ook lang! In de tussentijd hadden wij extra zaadonderzoeken, bloedonderzoeken en verder eigenlijk niks. Gewoon wachten. De meeste dingen worden onderzocht voordat je de stempel IVF/ICSI krijgt, dus zit er niks anders op dan wachten...
Hmmm... wachten dus. Zou het daarom ook "wachtlijst" heten? Volgens mij gaan die maanden dan voelen als een eeuwigheid!
Hoi Saffie, Sterkte meid de aankomende tijd. Het valt niet mee op zo lang te moeten wachten. Hoop dat jullie wens snel in vervulling gaat. Liefs Maaike
Wij zijn in Meppel onder behandeling. Daar is helemaal geen wachtlijst. Wij hadden alleen net de pech dat we vlak voor de zomer zaten, dus zijn uiteindelijk in september begonnen.
Wij gaan naar het mcl in Leeuwarden, en sommige dingen moeten in groningen gedaan worden. Ik heb ook geen idee waarom hier zo'n wachtlijst is en in andere ziekenhuizen geen of minder lang.
phoe dat is echt een lange wachtlijst ja. Heel vervelend. Ik hoop echt dat je misschien toch ergens anders eerder kan.
Wij waren/zijn ook in behandeling bij het MCL! De wachtlijsten zijn daar inderdaad lang, balen hè? Dat zal wel komen doordat ze alles samen met het UMCG moeten doen. Eigenlijk kun je niks doen in de tussentijd. De zaadonderzoeken hebben jullie al gehad, of nog niet? Groningen wil eerst kijken hoe het met de zaadcellen gesteld is. Na een eerste zaadonderzoek willen ze soms nog een bewerkingstest doen om te kijken hoe het er dan uitziet. Maar dit gebeurt al voordat jullie op de wachtlijst komen. Hebben jullie al een intake-gesprek in Leeuwarden gehad mbt IVF? Jullie moeten beide verplicht op HIV, Hepatitis en Lues getest worden van tevoren (dat kan gewoon in Leeuwarden). Dus dat zou dan wel in de tussentijd kunnen. Voor de rest is het wachten. Wij zijn op de wachtlijst voor IVF gekomen toen we 6x IUI hadden gedaan. We zijn toen nog doorgegaan met IUI, zodat we in de tussentijd toch nog een klein kansje maakten en alles niet stilstond. Maar het duurde wel lang voordat we eindelijk konden beginnen...
Er wordt nu nog in het umcg gekeken of het zaad van mn mannetje geschikt is voor ivf, en of we dan misschien eerst nog iui kunnen proberen in de tussentijd. Het zou wel fijn zijn als we iui ook nog kunnen proberen, (maar dan moeten er wel een paar zaadjes bij zitten met een zwemdiploma!) dat zou het wachten op de ivf ook wat makkelijker maken denk ik. Maar die HIV testen enzo, doen ze dat gewoon dmv bloedprikken?
Dat doen ze inderdaad gewoon met bloedprikken. Eenmaal in de mmm moet dat jaarlijks. Het zou wel fijn zijn als je in de tussenliggende periode IUI mag proberen. Verder zit er inderdaad niets anders op dan wachten... Je zult wel de uitgebreide uitleg, prikinstructie en laatste onderzoeken in deze periode hebben. Dat je ook echt kan beginnen als de wachttijd om is. Die wachttijd is verschillend, omdat ieder ziekenhuis een andere capaciteit heeft als het om zulke behandelingen gaat. Ik denk ook dat in regio's van het land waar meerdere ziekenhuis dichter bij elkaar staan die de behandelingen uitvoeren de wachtlijsten ook korter zullen zijn. Hier heb je er best een aantal redelijk dicht bij elkaar. (ook Nijmegen) Succes met wachten!
Bedankt voor jullie berichtjes! Weet iemand trouwens ook of een HSG invloed heeft op de lengte van je cyclus, eisprong en afscheiding e.d.?
We staan sinds vandaag op de wachtlijst voor icsi. In mei zijn we aan de beurt. De gyn raadde wel aan om te overwegen een ander ziekenhuis/kliniek te zoeken waar de wachtlijst korter is en een groter slagingspercentage is. Ze noemde Gent en Zwolle. Weet iemand wat daar het slagingspercentage is per behandeling, en hoe lang de wachtlijst is?
Inderdaad van ziekenhuis ja Dan is Gent een behoorlijk stuk rijden als je die zou kiezen! Ik denk dat je deze vraag het beste in het IVF/ICSI topic kan posten. Dan ziet iedereen die IVF/ICSI doet je vraag meteen. (voor ervaringen)