Even gekopieerd van Facebook, berichtje van mijn vriend: YES !!! Duim omhoog vanuit Leeuwarden. Ik mag weer slikken. Via logopedie oefeningen met dun/dik vloeibaar en zo steeds verder uitbouwen. Duurt nog wel even voor ik weer achter de schnitzel zit, maar het begin is er. Iedereen ontzettend bedankt voor het duimen, de vele leuke berichtjes en de mooie kaarten.
Heb het verhaal ook gelezen, met verbazing, verwondering en verdriet. Want hoe kan iets wat eigenlijk zo logisch is, met het wegvallen zoveel pijn en verdriet veroorzaken. Het blijkt wel weer dat de functies van ons lichaam, hoe groot of klein, toch allemaal van groot belang zijn. Ik kon me je verdriet zo goed voorstellen, hoeveel leuke gezellige dingen die je samen doet, houden verband met eten&drinken. Hoe vaak je wel niet leest, vanavond even lekker samen op de bank, filmpje, wijntje, toastje.. Wat fijn dat het toch weer gaat kunnen, op termijn met de nodige therapie, maar het gewone functioneren gaat weer lukken! Heel veel succes nog en vooral daarna, geniet ervan! Misschien heb ik t over het hoofd gezien, maar zijn er straks nog bepaalde dingen die hij niet mag eten of drinken (ivm gevoeligheid ofzo, geen idee) of mag straks alles weer?
gefeliciteerd! Maar erg lullig (voor zowel julliezelf als het UMCG niet te vergeten!) dat er tegen jullie is gezegd dat het UMCG een fout had gemaakt en verzwegen, terwijl dit niet het geval was. Dat geeft ook weer onrust bij mensen die afhankelijk zijn van de zorg die het UMCG biedt! Wel fijn dat het nu wordt rechtgezet en dat je het middels dit bericht doorgeeft. Ik moet zeggen dat ik erg schrok van je eerste bericht, ook na het incident van Jelmer (nieuws). Neemt niet weg dat ik het sowieso heel erg vindt voor jullie dat dit is overkomen maar mijn reactie gaat dus meer om dat het jullie verkeerd is uitgelegd en hierdoor spookverhalen komen.