Ik had de reacties nog niet gelezen, maar wat erg zeg.................. Vreselijk, je zou ze idd bijna wat gunnen wat iemand anders al schrijft. Hope
Heb er ook op gereageerd! Ga er nu ook niet meer naar kijken, zit me helemaal op te vreten achter mijn scherm. Stelletje egoistische mensen, bah afschuwelijk....... totdat ze in hetzelfde schuitje terecht komen dan lullen ze wel anders! . Zo nu is het van me af en ga ik me er gewoon niet meer om ergeren, ze zijn het niet waard!
Ik heb de reacties niet gelezen maar ik kan me wel voorstellen wat voor reacties dat zijn. Erg kwetsend. Toch ben ik het niet met de stelling eens dat je betaald verlof zou moeten krijgen voor IVF. Wel onbetaald verlof maar ik vind niet dat de werkgever hoeft op te draaien voor iemand's kinderwens. Voor iemand zegt dat ik niet weet waar ik het over heb, dat weet ik wel: een van mijn beste vriendinnen heeft haar tweeling met ICSI gekregen en ze is nu helaas uitbehandeld voor een derde kindje, het zit er niet meer in. Ik weet dus wat voor verdriet dit is. Toch blijf ik erbij dat het niet iets is voor betaald verlof, ik hoop dat jullie mijn mening ook respecteren!
nou vlinderbloem , nu gaat dit alleen dan over de betaalde vrije dagen. Zal maar niet zeggen hoe mijn baas over zwangerschappen en behandelingen denkt. Hij geeft de mensen gewoon heeeeel weinig uren dat ze soms zelf opstappen. Daar ben ik wel bang voor eerlijk gezegd. Dus je word vaak op 2 manieren gepakt. En je kent idd het verdriet maar sorry het nooit zelf gevoelt het spijt me. ik respecteer je mening maar als je er zelf echt in zit is toch heeeeeel anders dan van een ander
Ik ben geneigd om dat iets te schrijven over dat als die tegen-stemmers ooit een akelige ziekte krijgen, dat ook maar in hun eigen tijd moeten doen. Daar heeft hun werkgever namelijk ook niet voor gekozen. Maar ik wil mensen die ernstig ziek zijn niet kwetsen dus ik om hen hou ik me in. Op zich moet iedereen zijn mening kunnen hebben, maar waaarom moet er dan meteen zo bot en grof geschreven worden bij zo'n enquete.
Sommige mensen die reageren daar zijn echt heel zielig! Ik heb een pittige reactie erop gezet en eens gestemd
Hai, Jeetje zit gewoon met tranen in mijn ogen die reacties te lezen. Hoe stom kunnen mensen denken zeg. Hoe kan je iemand gemakkelijk kwetsen. Ik hou het er maar op dat die mensen het verstand en het gevoel van een garnaal hebben (misschien is dit eigenlijk nog te optimistisch verwoord). En Vlinderbloem met alle respect, als iemand tegen mij zegt dat ze zich de gevoelens kan voorstellen, sorry hoor maar dat kan je denk ik alleen als je zelf het traject hebt doorlopen. Ik vind dat mensen dat iets te gemakkelijk zeggen. Je weet nooit hoe iemand zich voelt, alleen wanneer je hetzelfde doormaakt kan je daar een mening over vormen. Maar goed dat is mijn mening. Rest van de meiden, die reacties heel snel vergeten! Wij zijn gewoon supermeiden! Liefs Daan
starsky koos: Oneens ach ach ach, wat een watjes! Ik ben 60 en heb mijn eerste kind verwekt twee jaar terug!! op natuurlijke wijze!!!! Gewoon wat extra foliumzuur! En het IS een schatje Pffff wat vinden jullie van deze reactie?En dan wordt ons verweten dat we te laat aan kinderen beginnen. Ik zou echt op elke reactie wel een tegen reactie willen geven, maar dat kost me helaas te vele energie die ik toch al niet heb. Hope
Ja hier was ik dus al een beetje bang voor. Ik vel namelijk helemaal geen oordeel over IVF op zich en ook niet over verlof op zich. Het gaat hier alleen over specifiek BETAALD verlof en ookal heb ik het IVF traject niet zelf meegemaakt, ik mag toch hopen dat ik er wel een mening over mag hebben? Dan zou het snel afgelopen zijn met dit forum als je alleen maar een mening mag hebben over zaken die je zelf en persoonlijk hebt meegemaakt.
Overigens: lees mijn post nog maar een keer na, ik zeg nergens dat ik me kan voorstellen hoe het is. Alleen dat ik weet waar ik het over heb. lijkt me een wezenlijk verschil. He nou ga ik me toch verdedigen terwijl ik alleen mijn mening maar heb gezegd. Zou niet moeten hoeven.
Zo heey had je reactie van vanmiddag nog niet gelezen vlinderbloem Waarom.. je zegt de werkgever hoeft niet op te draaien voor iemands kinderwens.. klopt helemaal hoor, maar dat vind ik vrij makkelijk gezegd door iemand die een kindje heeft. en nee ik denk niet dat je weet hoe het voelt, ondanks dat je het van dichtbij mee maakt zal je niet weten hoe het voelt tot je er zelf middenin zit. in feite zit het zo.. dat je echt niet 365 dagen per jaar weg bent van het werk hoor. en anders (wat ik dan zou doen) jezelf ziek melden omdat je dan WEL doorbetaald krijg. dat is dan toch krom! maargoed ik respecteer je mening ook wel, mijn mening is alleen een klein beetje anders denk trouwens wel dat bijna alle mensen die het niet eens zijn dat die zelf gewoon kinderen hebben gekregen op de natuurlijke manier.. indenken...nee dat kunnen ze niet. als ze zelf maar kinderen hebben. ikke ikke ikke....
Sorry maar jij weet niets van mij. Jij weet niet door wat voor een hel ik ben gegaan om mijn kind gezond ter wereld te zetten, jij weet niet hoe mijn kind heeft gevochten voor haar leven. Ik vind het heel heel erg dat ik van Ikke Ikke Ikke beschuldigd word. En dat alleen maar omdat ik vind dat je geen betaald (!) verlof hoeft te krijgen, ik zeg toch niet dat je helemaal geen verlof moet krijgen? En nogmaals: ik heb nergens gezegd dat ik weet hoe het voelt.
Wil hier even op reageren, tis duidelijk dat die reacties komen van mensen die ook op die msn polls reageren..Niks van aantrekken dus, dom volk. Alleen ik denk dat zulk soort berichten hier gewoon gevoelig liggen op een forum waar iedereen graag een kindje wil. En ik denk dat elke mening die het niet eens is met de stelling verkeerd valt hoe je het ook went of keert. Ik snap vlinderbloem best wel, maar ik snap de meiden die niet 'zomaar' zwanger kunnen worden ook wel. Ik denk dat iedereen elkaars mening moet proberen te respecteren en accepteren.
En zo heb je het dus toch nog even fijn gezegd... Het gaat toch om iemands eigen vrije dagen? Dus vakantie en vrije dagen? Het lijkt me dat deze gewoon vrij opneembaar moeten zijn. Gaat het om extra vrije (betaalde) dagen vind ik absoluut niet dat de werkgever hier voor op moet draaien. Dat hoeft ie namelijk ook niet voor de zwangerschaps- en bevallingsverlof van een vrouw. Het UWV betaalt dit standaard, omdat er anders geen werkgever zou zijn die een vrouw aan zou nemen. Ook bij ziekte van een zwangere buiten haar verlof betaalt het UWV dit. Ik vind dan ook dat het UWV voor deze kosten ('ziekte' voorafgaande aan de zwangerschap) zou moeten opdraaien, en niet de werkgever...
Het is heel simpel. Het is gewoon doktersbezoek en na een punctie ziekte. Mijn werkgever heeft het altijd zo verwerkt. Ik heb alle tijd gewoon doorbetaald gekregen. Als mijn collega naar de cardioloog gaat voor een onderzoek, wordt dat ook doorbetaald, waarom onderzoeken t.b.v. een vruchtbaarheidsbehandeling niet? En als je naar aanleiding van een behandeling ziek wordt (bijvoorbeeld na een punctie) vergelijk ik dat gewoon met een operatie of een chemo. Daar kun je ook ziek van worden. Dus waarom niet gewoon die opzet? Mijn werkgever is een topper en heeft het altijd zo verwerkt. Ik heb er dan ook wel ook bij geprobeerd zo veel mogelijk bij te blijven werken (bijvoorbeeld eerder beginnen of de pauzes doorwerken) om de werkgever er zo min mogelijk 'last' van te laten hebben. Maar wat zou het fijn zijn als er wat meer begrip zou zijn voor mensen die dit soort dingen mee moeten maken.......... Alsof een vruchtbaarheidsprobleem een keuze is .......
Waren alle werkgevers maar zo als de van Josien En meiden,Vlinderbloem bedoeld het niet kwaad hoor,het is haar mening en ik vind niet dat ze beschuldigd moet worden van ikke,ikke,ikke.