Goed Nieuws voor IVFers

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Hope, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

Waarom moet je je verdedigen dan? Bij wie dan? Hier toch niet?

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik denk dat ze alles bij elkaar bedoeld en niet alleen hier. Op vruchtbaarheidsbehandelingen enz. rust gewoon nog een taboe in deze maatschappij. Mensen bagataliseren het enorm. Dat ervaar ik ook, zelfs in mijn eigen (schoon) familie.

En ik denk dat Zara vooral de opmerkingen bedoeld in dit topic waar gezegd wordt dat IVF een keus is.

En wat jij zei zei ik eerder ook al Suzy, kinderen willen is een keus, de manier waarop je ze krijgt (als je dat geluk hebt) niet.

Zara sorry als ik voor je praat maar denk dat je dit bedoeld zo niet, sorry.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Nou, door deze reactie?
    Als het spontaan niet lukt en ik wil wel kinderen dan moet ik wel ivf gaan doen.No way dat ik het er hierbij zou laten om het vervolgens mezelf de rest van m'n leven te verwijten.Want stel dat het met ivf wel gelukt zou zijn?
    En zo risicovrij is ivf niet,google maar eventjes op overstimulatie.
    Er was er hier een op het forum die hier bijna aan bezweken is.

En ik wil ivf absoluut niet met kanker vergelijken
    Die 2 dingen staan volkomen los van elkaar.

Nog een reden waarom ik mezelf continu moet verdedigen, maar dat is niet hier op het forum hoor, is omdat er niks gevonden is.
    Hoe vaak ik zelfs nu nog, na ruim 3 jaar te horen krijg dat ik maar op vakantie moet gaan.
    Of er maar niet aan moet denken.
    Gatver.
    Mijn vriendin moet ook ivf gaan doen, die heeft endometriose en haar man slecht zaad.Hoe kun je het treffen..
    Daar is gewoon tegen gezegd; ivf zal best niet prettig zijn, maar een bevalling is nog veel erger.

:confused:

En zo zijn er nog legio aan opmerkingen die je voor je kiezen krijgt.

Denk dat het me gewoon eventjes te veel wordt allemaal, had gewoon nooit die poll moeten zien.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Haha, jij slaat de spijker op z'n kop zeg!

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Okee, misschien dat ik het geluk heb dat mijn omgeving totaal anders reageert en ik dan daarom niet goed kan begrijpen waarom iemand zich moet verontschuldigen voor iets wat belangrijk is voor die persoon. Dat zal dan mijn makke zijn. Ik ervaar het niet als het een taboe.

Ik denk dat je die dingen gewoon "buik op - rug af" moet laten gaan ... lekker belangrijk wat andere mensen ervan vinden toch? Dat is het mooie van meningen ... je hoeft er er niet mee eens te zijn ;)

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Iedereen gaat verschillend om met emoties en ik denk dat het ook uitmaakt wie het zegt en hoe er in je omgeving mee omgegaan wordt.

Het feit dat jij het niet als een taboe ervaart wil nog niet zeggen dat het geen taboe is. Dat geldt uiteraard ook voor mij, het feit dat ik het als taboe ervaar wil nog niet zeggen dat het een taboe is. Maar die indruk heb ik wel...althans wel in mijn omgeving, ik woon in een dorp misschien dat dat er mee te maken heeft?

Ik begrijp wat jij zegt maar ik ervaar vaak wat Zara zegt.

Maar maakt verder niet uit meiden, inderdaad ieder zijn mening, ik hoop dat we ooit kunnen discussieren hier over welke pampers we gebruiken.

Liefs Zora

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Iedereen gaat verschillend om met emoties en ik denk dat het ook uitmaakt wie het zegt en hoe er in je omgeving mee omgegaan wordt.

Het feit dat jij het niet als een taboe ervaart wil nog niet zeggen dat het geen taboe is. Dat geldt uiteraard ook voor mij, het feit dat ik het als taboe ervaar wil nog niet zeggen dat het een taboe is. Maar die indruk heb ik wel...althans wel in mijn omgeving, ik woon in een dorp misschien dat dat er mee te maken heeft?

Ik begrijp wat jij zegt maar ik ervaar vaak wat Zara zegt.

Maar maakt verder niet uit meiden, inderdaad ieder zijn mening, ik hoop dat we ooit kunnen discussieren hier over welke pampers we gebruiken.

Liefs Zora

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben degene die over kanker is begonnen... en niet om de ziekte met IVF te vergelijken... absoluut niet... Geen enkele ziekte is met elkaar te vergelijken...

Ik heb ook andere aandoeningen erbij genomen om maar aan te geven dat een aandoening of ziekte geen keus is maar dat het je overkomt... Wel kan je in veel gevallen kiezen of je een behandeling wilt en zo ja welke...

Ik wilde dit alleen maar om aan te geven dat mensen de vergelijking maken tussen een ziekte en een behandeling...

Ik heb heel veel leed gezien toen ik binnen de fertiliteit werkzaam was... en naast al dat leed ook heel veel verdriet dankzij hun baan....

Zoals hier al eerder gezegd is... vruchtbaarheidsproblematiek is niet zichtbaar... en je loopt er niet mee te koop... Er is veelal geen begrip voor...
    Ook een reden waarom ik andere ziekten erbij gehaald heb omdat daar veelal begrip voor is!

Maar ik heb er al spijt van dat ik het als voorbeelden genomen heb om mijn punt duidelijk te maken...

Er is kennelijk nog niets veranderd in al die jaren... Iemand die vruchtbaarheidsproblematieken heeft mag niets zeggen... mag geen voorbeelden noemen etc. want er worden mensen gekwetst... Maaaar anderen mogen vanalles over en tegen mensen met vruchtbaarheidsproblematiek zeggen.. Of die persoon dan gekwetst wordt naast de emoties en moeite en angsten, twijfels etc. is maar bijzaak... Dat maakt niet uit!

Maar goed... ik zal de voorbeelden laten varen en sorrie dat ik erover ben begonnen...

Ik hoop wel dat er oooooit nog eens een ommekeer komt en dat er ook eens begrip kan worden opgebracht voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen.
    (Dit is natuurlijk niet gericht tegen iedereen die er al begrip voor heeft)

9. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Dit is geen aanval hoor ;) ( voorafgaande aan wat ik wil zeggen, want de dicussie laait aardig op hier)
    Ik zelf ben vaak ook van mening dat iemand die makkelijk zwanger raakt en b.v. 3 kinderen krijgt, WEL 3 x zwangerschapsverlof en eventuele regelingen krijgt om onder werktijd BV te geven en b.v de mensen die misschien nooit een zwangerschapsverlof zullen meemaken, nog niet eens te kans krijgen om vrij te krijgen om alles op alles te zetten om iig wel te proberen om zwanger te raken.

Even een ander voorbeeld
    Pak je in mijn geval.
    Als ik spontaan zwanger raak, gaat het meestal mis. Een miskraam is niet niks en dus moet je lichamelijk en geestelijk herstellen.
    Dit is voor iedereen anders.
    Maar steeds na zo`n MK meld ik me ziek, want is gewoon niet niks.
    Ik ben zelfs een tijd maanden eruit geweest omdat ik het verdriet van de MK had weggestopt en het dubbel en dik eruit kwam.
    Dan zal de baas ook begrip moeten hebben dat ik even niet kan werken.
    Hij zal het niet fijn vinden, maar toch.....
    Ik zie dat hetzelfde bij de IVF.
    Het is gewoon zo`n ingrijpend iets dat je niet even tussen werk en prive in doet.
    En in bepaalde beroepen al helemaal niet te plannen.

Ik wil ook liever niet dat mijn hele werkplek het meekrijgt dat ik weer met een behandeling bezig ben, ik zou ook liever die 2 intensieve weken vakantie opnemen.
    Maar wat heb ik dan nog aan vakantie dagen over als een IVF mislukt is en ik eigenlijk wat rust en tijd voor mezelf nodig heb?
    Als ik dat niet krijg of heb, dan kom je weer in die neerwaartse spiraal.
    En dus ga je je ziek melden en wie is dan de dupe?

Snappen jullie het nog een beetje? ;) :)

En Zara en Zora en velen anderen ik ben het helemaal met jullie eens.

PUNT UIT. :)

Liefs Hope

10. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Wish, ik begrijp je helemaal.
    En om jou voorbeeld kracht bij te zetten geef ik nog een voorbeeld:
    Ik heb fybromyalgie, dat is ook een ziekte die je aan de buitenkant niet ziet. Mensen hebben daar dan ook geen begrip voor.
    Zou ik nu een dag met een been in het gips komen, dan zien ze wat je hebt en vinden ze je zielig en krijg je hulp van alle kanten.

Dat bedoel je toch he?

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dat bedoel ik ja! En misschien had ik dat idd beter als voorbeeld kunnen nemen...
    Maar ja... Iedereen heeft toch begrip voor kanker.. !?! Dat is toch zielig en heeeel erg... En zo iemand moet toch overal mee geholpen worden etc.

En dat vind ik ook...!Absoluut... maar niet alleen mensen die kanker hebben!
    Ook mensen die vruchtbaarheidsproblematiek hebben... ook de mensen met fybromyalgie of noem maar op...

Wat ik eigenlijk zeggen wil:
    Heb begrip voor elkaar en wat iemand dan ook heeft... En laat een doktersbezoek een doktersbezoek zijn en laat het niet afhangen van wat de reden van het doktersbezoek het is of wat voor arts het is..

En tja... of dat dan voor een ondernemer niet te doen is... Daar moet dan maar een oplossing voor komen... Welke weet ik niet....
    Maar dat iemand met vruchtbaarheidsproblemen overal voor moet opdraaien terwijl dat niet haalbaar is en absoluut niet eerlijk klopt ook niet!

En als ondernemer heb je, denk ik, ook een bepaald risico...
    (maar dit mag ik natuurlijk ook niet zeggen...)

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Mijn reactie over het wel of niet vergelijken met kanker was geen kritiek naar jou toe hoor! :)

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland

=D>

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dank je wel Zara!

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mooi gezegd Hope en Wishgirl. =D>

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dank je wel Zora!

17. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Thanks

uchh wij hebben gesproken. 8) :)
    Het is toch eigenlijk triest dat dit zoveel energie kost om dit uit te leggen terwijl we onze energie wel voor andere dingen kunnen gebruiken, niet dan?

Hope

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Precies!... het is triest...

Deel Deze Pagina