Zou t kunnen dat ik zwanger ben??!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door minimee, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hoi! Zal ff kort toelichten hoe en wat ;). Manlief en ik hebben besloten rond het voorjaar (zo richting april) voor ons eerste kindje te gaan:D! Ben sinds januari gestopt met de pil zodat mn lijf nog even kan ontpillen en ik mn eigen cyclus weer n beetje op gang kan krijgen. Heb 1 januari mn laatste onttrekkingsbloeding gehad en vanaf vrijdag 4 jan officieel "pilvrij" :). In de tussentijd was dan t plan om condooms te gebruiken. Nu hadden we maandag 7 en woensdag 9 jan nog "geklust" zonder condoom onder t mom van: ahhh joh ik heb mn ei toch nog niet (uiteraard ons bewustzijnde van t feit dat alles kan en dan ook meeerrr dan welkom is uiteraard;)). MAAR..nu lees ik toch wel aardig wat verhalen van korte(re) cyclussen van tussen de 21 en 23 dagen. Als ik dan even gauw reken lag de dag van mn eventuele eiaprong (als ik die al mocht hebben zo kort na 12jr pil) precies tussen de dagen in waarop we volop zonder condooms hebben geklust. Nu, haast n week later ook last van wat lage ongi- achtige krampjes en wat lichtroze "bloed" verlies..alsmede veelll wittige afscheiding(sorry voor de details:p). Daarnaast erg veel laat van mn darmen en moe. Zou hier een innesteling kunnen hebben plaatsgevonden??! Of is dat vrijwel onmogelijk na 12 jaar pilgebruik en meteen na t stoppen met de pil al een korte cyclus met eisprong te hebben gehad? Ik kan t niet echt uitleggen..maar voel me ook anders. Of is dit gewoon ontpillen ;)?

2. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    hoi meid!

het zou zomaar is raak kunnen zijn! wonderen zijn de wereld nog niet uit he hihi.,.
    je leest hier veel dat meiden gelijk zwanger zijn na stoppen met de pil..maargoed het kan natuurlijk ontpillen zijn..

succes!!

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Het zou beide kunnen :)
    Ik weet van mensen die na jaren pilgebruik gelijk na het stoppen zwanger raken als mensen die daarna echt flinke klachten gehad hebben die soms ook op klachten bij een zwangerschap lijken

4. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Precies haha! Alleen welke van de 2 zou t zijn...;) kan ook pas over ruim n week testen en dan ben ik nog vroeg..vooral lastig omdat ik nu nog geeennnn idee heb hoe mn cyclus loopt :p

5. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    precies hetzelfde verhaal hier! 20 dec gestopt met de pil. 25 dec eerste dag van cyclus. condooms in huis gehaald :D maar nog 1 x zonder gevreeen en jahoor volgende ochtend had mevrouw een positieve ovulatietest. wist ik veel dat t mogelijk was, ik dacht dag 14. bij mij dus deze keer dag 8,9. heb niet het idee dat ik zwanger ben maar ben ook nog steeds niet ongesteld. maar alles is mogelijk.

6. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Haha! Wat toevallig Water27 :D!! Eigenlijk had ik ook even zo slim moeten zijn om een ovu testje te doen maarja..niet gedaan dus. Dus dan is t maar gissen of ik mn ei heb gehad...zou zomaar kunnen. T lijkt vaak wel als je denkt; ohhh gebeurd toch niet..dat t dan juist WEL gebeurd :p raar maar waar. Ga je testen? En zoja, wanneer :D?! En verder wel gewoon verder met de condooms nu of laten jullie ze verder achterwege ;)?

7. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    ik heb al getest zie mn handtekening. maar t was nog wel vroeg. ik heb niet het idee dat ik zwanger ben. dus ben eigelijk aan het wachten op mn menstruatie. voelde me de dagen na eisprong ook 'anders' maar dat is nu weg sinds 5 dagen. heb wel nog steeds beetje opgeblazen gevoel en rommelende darmen. mn buik, vooral savonds is echt iets voller. ik boer veel, last van lucht. maar misschien komt dat wel door het eten van de feestdagen.
    ik wacht nog een week op mn menstruatie, (want ja wanneer is onze nod nou zonder pil?) en dan test ik eventueel wel weer.
    en wat betreft de condooms.. ik weet het nog niet. nog overleggen. en jullie? ga jij binnenkort testen?

8. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ohhh ja zie t nu in je handtekening staan ;! Handig..niet goed gelezen :p. Hmm...misschien te vroeg getest dan idd. Ja dat is idd een beetje lastig...omdat je natuurlijk je cyclus nog niet echt hebt kunnen meten weet je ook niet wanneer je NOD is..daarom vind ik t een beetje lastig ook. Heb ik nu idd al meteen een cyclys van 21 dagen gehad dan is volgende week dinsdag mn NOD...en anders..??? Ik ga denk ik volgende week vrijdag een testje doen. Mocht ik mn ei vorige week hebben gehad en is die bevrucht, dan zou ik dan wel een positieve test moeten hebben toch? En zo niet..tsja dan wacht ik wel af wanneer de ongi op gang komt. Denk dat we nog wel even verder klussen met de condooms. Vind t zelf wel fijn om te weten hoe mn cyclus nu n btje loopt zodat ik wat gerichter kan testen straks haha;) maarrrr mocht t nu raak zijn dan ben ik de gelukkigste vrouw op aarde hoor :D!!

9. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    ik hoop het voor je! :D
    laat je het even weten? :)

10. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Doe ik! Jij ook?? Ben benieuwd!

11. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Wil je niet ontmoedigen, maar de eerste maand dat ik van de pil af was had ik echt álle symptomen van een zwangerschap. ;) En helaas duurde het toen nog 8 maanden voordat het raak was.
    Hoop natuurlijk voor jou dat je zwanger bent, maar je lichaam kan best heftig op ontpillen reageren dus wees voorbereid op een eventuele teleurstelling. ;) (is goed bedoeld, was zelf elke maand teleurgesteld dus ik weet hoe het voelt)

12. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Jaa precies Bibi...hou ik idd ook wel terdege rekening mee ;). Dat lijkt me ook eerder het geval dan een eventuele zwangerschap (hoewel dat natuurlijk fantastisch zou zijn, maar ga er niet vanuit idd!) Heb verder eigenlijk weinig last van het ontpillen..geen pijnlijke borsten, niet misselijk.. echt alleen veel last van mn darmen, moe en prikkelbaar. En dan natuurlijk die ongi krampen, maarja goed..het zou zomaar ontpillen kunnen zijn. Hoeveel dagen voor je vermoedelijke NOD zou je eigenlijk al kunnen testen? Want anders doe ik gewoon volgende week ergens een testje..just to be sure ;)

13. marher

marher Lid

12 nov 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey minimee!!

Ik wou juist een soortgelijk onderwerp openen... Ik had maandag mijn eisprong (als je afgaat op mijn vorige en gelijk ook 1e cyclus van 23 dagen).. En vanochtend lichtbruin/roze slijmverlies.. Wel wat onrust in mn onderbuik sinds mn ei maar dat zijn voornamelijk wat hele lichte krampjes, en hoofdpijn...
    Sinds vanochtend vraag ik me dus echt af of het zo zou zijn, helaas nog tijdje wachten voor ik kan testen.

14. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Oh! Das ook toevallig :D dus jij had meteen de 1e cyclus na t stoppen met de pil 23 dagen? Dat zou voor mij betekenen dat ik dus idd rond de 8e mn ei heb gehad..en gezien t feit dat ik de maandag en woensdag condoomloos heb geklust ;)...en gezien mn klachten, zou het zomaar eens zo kunnen zijn! Wel in 1 x een lucky shot dan haha, maarja, wie weet! Dan duurt t voor jou ook nog wel ffies voor je kan testen idd.. maar als je maandag je ei hebt gehad, dan is woensdag innesteling misschien wat snel of heb ik t verkeerd? Dacht dat dat gemiddeld zo'n week duurde..kan ook zijn van niet hoor, weet t niet zeker! Iig spannend :D! Volgens je banner kun je over 12 dagen testen..ik ben benieuwd! Weet eigenlijk niet of dat je al betrouwbaar kunt testen voor je vermoedelijke NOD..wil niet t risico lopen dat ik te vroeg test..

15. marher

marher Lid

12 nov 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    T zou heel goed kunnen hoor, als je ook zo'n mooie korte cyclus gelijk zou hebben. Ik zal voor je duimen. Of je nou zwanger bent of niet, het is wel heerlijk om te weten dat je niet 2,5 maand op je eerste ongesteldheid hoeft te wachten ;)

Ja ik vond et ook al wat vlot voor een innesteling maargoed, was t eerste dat door mn hoofd ging ;) Ik zie het wel over een week of 2, als ik mag testen.. Toch hoop ik er uiteraard wel op! Ik denk dat je et beste kunt testen op het moment dat je zeker weet dat de uitslag klopt.. Ik ga iig niet testen voor mn NOD. Zul je zien: "negatief" en dan hoop houden. Kun je beter nog weekje langer wachten en dan een test doen die betrouwbaardere uitslag geeft.. Lijkt mij tenminste..

Spannend zeg, we houden mekaar vast wel op de hoogte ;)

16. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hmmm...heb sinds een paar dagen onwijs veel afscheiding. Reuk en jeukloos verder, maar hele onderbroeken vol..!! (klinkt lekker he ;) :p). Nogsteeds absurd moe, prikkelbaar, last van mn darmen.. ik wil testen!! Haha maar goed..nog maar even inhouden ;)

17. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Marher; nog last van klachtjes? Ben benieuwd hoe t met je gaat...
    Ik heb sinds gisteren nonstop last van pijnlijke steken aan de rechterkant van mn onderbuik/lies. Daarnaast een wat kramperig gevoel. Vannacht is dat ook niet opgehouden en kon er zelfs moeilijk van slapen of werd er wakker van. Bovendien misselijk nu/ honger gevoel en nogsteeds last van mn darmen.. en plas me gek. We'll see..

18. marher

marher Lid

12 nov 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey minimee, spannend he? Ik heb nog steeds sinds mn ei een soort menstruatie achtige krampen.. Verder geen last van mn borsten, niet echt prikkelbaar (vind ik zelf :p ).. Wel veel slapen en trek (honger is een groot woord) en dan trek ik alles uit de kast om te eten :p Maar goed, dat heb ik ook wel eens een week voordat ik ongesteld word.. Al met al blijft et spannend. Het ene moment zeg ik tegen mezelf: je houd jezelf voor de gek.. Het volgende moment geloof/hoop ik dat het echt zo is....

19. marher

marher Lid

12 nov 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer ga je testen eigenlijk?

20. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0
    Grappig dit zou mijn verhaal kunnen zijn....
    Precies het zelfde qua cyclus en vrijen zonder condoom onder het motto van " ach ik heb mn ei nog niet"...
    En toch van alles voelen en heel hard hopen dat het raak is

Mamavan

Deel Deze Pagina