Pijnlijke eisprong, herkenbaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door furby, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Al jaren heb ik een grote kinderwens en wilde mijn vriend nog wachten. Verleden week kwam mijn partner naar mij toe met de mededeling dat hij er voor wilt gaan. Ik slik al geruime tijd geen pil meer maar we klusten niet op mijn vruchtbare dagen.

Nu voel ik elke maand mijn eisprong maar ik heb een aantal keer gehad dat de pijn zo extreem was dat mijn vriend naar het ziekenhuis wilde rijden. Helaas was de pijn zo erg dat ik er niet aan moest denken om de auto in te stappen dus ik heb toen eigenlijk maar uitgezongen en de pijn verdween een aantal uur later.

Maar ja nu willen wij voor kindje gaan en eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om met deze pijn te vrijen. Vandaag zit ik op dag 12 van mijn cyclus en zojuist heb ik weer die extreme pijn gehad. Eigenlijk heb ik nog nooit zo veel pijn gevoeld als met mijn eisprong. Vandaag heb ik dus letterlijk mijn kleding onder gespuugd omdat de pijn niet meer te hanteren was. Uiteindelijk ben ik met een paracetamol op in slaap gevallen en een uurtje later was godzijdank de pijn gezakt.

Gisterenochtend hebben wij nog geklust. Is dit voldoende of moeten wij juist nu vrijen? Zijn er meer mensen die deze pijn herkennen en hoe gaan jullie hier mee om? Tot nu gebeurde dit telkens in het weekend of op mijn vrije dagen maar ik moet er niet aan denken dat dit op mijn werkdag gebeurt. Ik zie me al zitten, te beroerd om te bewegen of te praten:)

Daarnaast ben ik onzeker en bang. Nu is een zwangerschap sowieso al heel spannend maar ik heb ook nog eens last van chronische vermoeidheid. Ik werk dus maar 3 dagen en dit is nu al de grens laat staan met druk kindje of de gebroken nachten in het begin. Zijn er meer mama's die lichamelijk iets mankeren en hoe gaan jullie hier mee om?

Mijn contract loopt trouwens af in juni. De mogelijkheid bestaat dat deze niet word verlengt. In principe zou ik dan recht hebben op 3 maanden ww. Zou ik dan ook een zwangerschapsuitkering ontvangen als ik dan nog geen andere baan heb gevonden?
    Als mijn contract toch word verlengt word het een halfjaar contract dus vandaar dat wij hebben besloten toch maar een poging te wagen.

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik vind het allemaal erg spannend!

2. mij1

mij1 Actief lid

6 dec 2012
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Furby,

Ik heb ook steeds een enorme pijn van mijn eisprong. Ik vraag me soms ook zeker af of dit wel gezond is.
    Pas met mijn moeder over gehad of zij dit vroeger ook had, en wat blijkt. Ja hoor, dit heb ik mooi van haar.

Bij mij doet het ook heel zeer, maar kan nog wel het een en het ander. Liever niet, maar als het moet dan let ik inderdaad op welke kleding ik aan doe.
    De pijn duurt bij mij wel bijna heel de dag, en een dag ervoor is het zeurderig.

Wij proberen dan nog wel te klussen, omdat we niet weten wanneer hij daadwerkelijk springt.
    Maar zoals je ziet zijn we ook al in ronde 4 beland. Dus heb geen idee of we dus goed genoeg klussen.

Ik kan je niet helpen met je andere vraag.

3. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Mijn eisprong is ook zo pijnlijk dat ik bijna moet spugen van de pijn, maar ik heb ook endometriose waar bij mij de pijn vandaan komt. Op 1 van mn eierstok zit een plekje (en nog een aantal andere in mn onderbuik), maar als het eitje van die ene eierstok weer aan de beurt is hou ik het ook bijna niet van de pijn, vreselijk.

En voor je overige vragen weet ik ook zo geen antwoord, ik denk niet dat je naast een WW uitkering een zwangerschapsuitkering zult krijgen. Maar misschien kun je op de site van het UWV wel wat info vinden.

Succes!

4. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    #4 Celia2, 20 jan 2013
    Laatst bewerkt: 20 jan 2013
    En de slapeloze nachten horen erbij, maar de eerste periode kun je zelf vaak ook nog wel even bijslapen als je baby slaapt. Ik heb zelf regelmatig slapeloze nachten door de pijn ivm endometriose maar ons kindje is erg makkelijk en het gaat mij prima af maar iedere situatie en ieder kind is anders dus daar kun je van tevoren weinig over zeggen.

5. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Ik voel me ei ook en bij mij doet t echt zeer en pijnlijke zeurende pijn heb ik dan in mij zij. Voel dan ook een enorme druk op mijn baarmoeder.. Net of ik ongesteld moet worden..
    Ze zeggen om de dag klussen het beste is..

6. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    Ik herken dit zeker, ik heb altijd 5 dagen pijn, kan alleen trainingsbroeken of leggings aan en word misselijk van de pijn. Ben sinds ik gestopt ben met de pil zelfs 1 keer naar het ziekenhuis geweest vanwege de pijn en toen vertelden ze mij dat het mijn eisprong moest zijn want er was verder niets te vinden. Uit mijn ervaring blijkt dat als je missionarishouding doet met je benen gebogen, dat de pijn wel meevalt tijdens het vrijen, en hoeveel pijn het ook doet, het is goed om klaar te komen nadat je partner is gekomen, dan dipt je baarmoedermond in het zaad... sorry voor de details!! Wat wel heel goed hielp was Nurofen tegen de pijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    xx

Deel Deze Pagina