Wie nog meer wachtend op mesa?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door s1986, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Heyy dames
    Wij staan sinds gister op lijst voor mesa. Blij dat ze nog wat willen proberen. Maarja stel nou dat er toch weer niets gevonden word? Het sloopt je allemaal wel zeg...Je gaat aan de goeie dingen denken ivf of zou het dan icsi worden .Maarja niets is zeker eerst moeten ze maar wat vinen. Hoe voelen jullie je? En wat doen jullie mocht er niets gevonden worden?

2. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hoi s1986,

Ik heb geen ervaring met mesa(weet niet eens precies wat het is) maar wilde je alleen even heel veel succes en sterkte wensen.

Liefs Romy

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Thnx;) jij ook sterkte met het aftellen.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Volgens mij kan je toch alleen ICSI doen?
    Ze vriezen het gevonden zaad in, dus dan hou je alleen ICSI over.

Meis, heel veel sterkte!
    En ik blijf je volgen!

5. s1986

s1986 Niet meer actief

Ja opzich wel maar als het heel veel is word het ivf. Maar stel nou dat het na het ontdooien niet meer bruikbaar is, word hij gelijk weer geopereerd. Want ze weten dan zeker dat er wat zit. Zat net dat topic te lezen van kid/ecd. Pffff zo knap dat hun/jullie een keuze hebben kunnen maken. We willen dan wel overgaan op donorzaad hoor. Maar bekend of onbekend weten we nog niet. Zo moeilijk allemaal. Maarja hoop dat het niet nodig is natuurlijk maar je denkt er toch overna.

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Maar is er bij je man een obstructie gevonden dan?
    Ik dacht juist dat alles oke was?

Mogen jullie meteen door met ICSI als er iets wordt gevonden?
    Of kom je dan op een wachtlijst?

Weet je al precies wanneer de MESA plaatsvind dan?

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    klopt dreamer wat je zegt kan alleen icsi

8. s1986

s1986 Niet meer actief

Hey nee ze hebben niks gevonden ze hebben een cho gemaakt en alles zag er normaal uit. Goed volgroeid zeg maar zaadleiders waren aanwezig. Ook was er geen spatader te zien. Zn hormonen waren geprikt en die waren ook goed. Zn sperma was dus niet goed geen zaadcellen maar verder wel in orde de verhoudingen zeg maar.

De datum weten we nog niet het is oproepbassis tussen 4 en 8 weken. Dus hoop dat ze snel bellen;)
    Daarna ga ik voor icsi of ivf. Of ik dan op de wachtlijst moet weet ik niet. Ben ik vergeten te vragen eigenlijk. Je hoort zoveel, volgende keer dat we weer moeten schrijf ik gewoon alles op wat ik nog wil vragen.

9. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik bedoelde met dat die uitslagen goed zijn voor de operatie zijn ze goed genoeg. Als je hormonen niet goed zijn heeft het soms niet eens nut om te opereren. Dus vandaar "goed" blij dat ze nog willen opereren.

Ik heb net maar gebeld of er daarna een wachtlijst was voor icsi na een mesa. Nou die was er gelukkig niet. Je gaat gelijk naar de gyn. als die alles weet beginnen ze :D
    Dus nu maar weer hopen dat we snel gebeld worden.

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat apart dat ze dan alsnog eerst een mesa gaan proberen.
    Bij mn man was ook alles goed (iets verhoogde fsh) en alles aanwezig, maar wij moesten meteen voor een tese.
    Daar hadden we meer kans iets te vinden dan bij een mesa.

Mesa is ook voor een obstructieve azoöspermie.
    Tese voor non-obstructieve azoöspermie.
    En zo te lezen heeft jouw vriend dus de non-obstructieve versie.

Hebben ze je uitgelegd waarom ze voor mesa kiezen en niet voor tese?

Wel fijn dat er geen wachtlijst is verder!

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Nou hij heeft het niet uitgelegd eigenlijk. Maar we hebben wel gezegd dat hij vroeger ooit een flinke urinebuis infectie gehad heeft. misschien daarom? Ik heb echt geen idee. Maar bij jullie is er toch geen tese meer gedaan?

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Nee wij hebben zelf afgezien van de TESE ivm de risico's.

13. s1986

s1986 Niet meer actief

Ja idd had van de week nog ff terug gespit. Maar bij jullie is zijn fsh te hoog en zn ballen te week eigenlijk. Is bij ons niet het geval dus vandaar denk ik de mesa.

14. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hi.. ik reageer ook maar even mee op jullie topic, aangezien wij misschien wel hetzelfde traject ingaan als jullie :( Bij ons is afgelopen week ook geconstateerd dat er bij mijn mannetje geen zaadcellen gevonden zijn.. Nu moet hij weer opnieuw inleveren en dan door naar uroloog.. Ik ben me alvast aan het voorbereiden op het ergste, maar MAN wat is dit een klap zeg! Hoe zijn jullie daarmee omgegaan en hoe houden jullie het tot nu toe vol? Ik ben me nu aan het verdiepen in de Mesa en Pese etc.. Is ook allemaal niet gemakkelijk dus zo te lezen.. en met de nodige gevolgen en/of risico's.. hmm:( bah! En ik ben nu al zo emotioneel......
    Hoe lang zijn jullie al bezig in dit traject? Kan ik nog wel een jaar vooruit trekken denk ik?
    Liefs en veel sterkte voor jullie!

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Heyy heft hij het pas voor de eerste keer ingleverd? Ze bekijken het over 3 maanden nog een keer. Omdat de productie eens in de drie maanden is. Ik ben de enige die hier op mesa wacht. De rest gaat al over op donorzaad. En hoelang alles duurt tja moeilijk te zeggen ligt ook aan het ziekenhuis hoor. Ze zullen nog hormonen prikken, chromosomenonderzoek, uitwenidge echo van de ballen en voelen of het wel compleet is. Sterkte en ik hoop voor je dat ze nog wat vinden.

16. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Haii.. nee hij heeft de eerste keer 2 weken terug ingeleverd en moet nu a.s. dinsdag weer opnieuw.. Dat van die 3 mnd is mij/ons dus helemaal niet bekend? Dus kan het zijn dat hij misschien daarna nog een keer moet? Wat een vreselijk bericht is dat hoor, zo onzeker allemaal. En waarvoor dient die chromosomen onderzoek als ik vragen mag?
    Ik hoop persoonlijk dat dit niet al te lang gaat duren.. vind het wachten en die onzekerheid nu al veel te lang duren! Hoe lang zijn jullie al bezig als ik vragen mag; dan vanaf de mmm...? En mesa, dat is toch dat je mannetje onder narcose moet en dan zaad wordt weg gehaald? Tjee zeg.. wel mooi dat het allemaal kan maar bah wat een gedoe om zwanger te worden he? Hoe gaan jullie ermee om? En trek je het allemaal een beetje deze toestanden?
    Sterkte! liefs..

17. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat hij het later nog eens moet doen dan. Er staan gewoon echt 3 maanden voor. Dat cromosomenonderzoek duur 3 maanden ook. Denk dat ze de uitslag binnekort wel hebben. Soms kan een gen zich muteren. Dan veranderd er iets in de opbouw van je lichaam. Dus daarom maakt een man dan soms geen zaad aan. Wij zijn in de m.m vanaf september. Maar we kwamen eigenlijk omdat ik pco heb. (geen eisprong en geen ongi) Heb je anders geen msn? dan stuur je m ffies in een prive berichtje. Is makkelijker praten ;)

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mari wacht nog op een Tese, dus niet iedereen is al over op kid!

@Visje: de kans dat je een mesa krijgt is kleiner dan een tese.
    Voor mesa moeten alle andere omstandigheden goed zijn en dat zijn ze vaak niet.
    Voor mesa zijn de wachtlijsten misschien 3 maandjes.
    Voor tese zit je al snel aan de 6 maanden.
    En dan heb je nog het wachten op de intake gesprekken, want dat duurt ook al 3 maanden.
    Trek er dus idd maar een jaar voor uit voor je weet waar je aan toe bent.
    Wachtlijsten voor kid lopen ook alweer op naar een jaar, dus mochten jullie voor kid willen gaan als er bij een mesa/pesa of tese niks uit komt, dan is inschrijven ook al verstandig.
    Maar voor nu .. wachten wachten en nog eens wachten!
    Het kan namelijk zijn dat je vriend bij de 2e zaadtest ineens wél zaad heeft!

S1986, weet je al een datum?

19. s1986

s1986 Niet meer actief

Nope geen datum. Maare kan je je al inschrijven voor kid terwijl je nog niks weet? Kan dat in alle ziekenhuizen of enkele? Dan ga ik daar vast achteraan.

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan je inschrijven waar jij KID wilt doen ja.
    Maar dat zijn maar weinig plekken nog.
    De wachtlijsten lopen echt op, dus zou het wel doen als jullie echt voor KID willen gaan als de MESA niks oplevert.

Kijk even op Freya voor de plekken waar KID wordt gedaan bij jou in de buurt.

Deel Deze Pagina