Hallo Ik heb een vraagje aan degene die een groeiecho hebben gehad bij 30 weken op welk gewicht werd jullie kindje toen geschat?? Die van ons kwam op 1560 gram en wij krijgen een meisje... Ik heb een navelstreng met 2 vaten en de echo zou bij 32 weken heraald worden zei men met 20 weken maar omdat het goed was bij 30 weken zei een andere verlos ineens dat dat niet nodig was, dus nu ben ik zeer benieuwd hoe zwaar jullie kindje met 30 weken was... Gelukkig krijg ik over 2 weken wel weer een echo hopelijk heeft ons meisje geen groeiachterstand gekregen!!!
Met bijna 29 weken zat onze kleine op 1299 gram en 37 centimeter. Als het goed is krijg ik de groeiecho pas rond de 34 á 35 weken. Dan zullen we denk ik weer naar het gewicht kijken. Maar dat weet ik niet zeker.
hier ook een sua ons meisje was met 30 weken bijna 1600 gram en met 37 weken 2400 gram (ze begint nu achter te lopen ten gevolge van de sua)
trouwens ik loop bij een gyn mede door de navelstreng en juist doordat in de laatste weken het kindje minder kan gaan groeien krij ik sinds 32 weken iedere week een echo
Ja ik vind het ook heel naar en vervelend dat ze niet meer echo's doen!!! Ze kunnen het wel voelen zeggen ze maar geruststellend vind ik dat niet. Moet aanstaande maandag voor de laatste x op controle bij verloskundige daarna ga ik over na de gyn. Maar ga wel vragen of ze maandag nog een echo willen doen!!!
dat mag je zeker vragen hoor en anders krijg je er wel een bij de gyn hoor daar hoef je je dan geen zorgen over te maken. hoe voel jij je trouwens over de sua? ik moet zeggen dat ik na al de rompslomp die we hebben gehad ik echt onrustig ben er onder ik ben gruwelijk bang voor vanalles terwijl ze met de guo alles al hebben na gekeken maar ja. heb blij een "lotgenoot" tegen te komen hier dan word je tcoh wat rustiger dat je niet alleen bent
Nou omdat er bij ons ook niks met de baby veder aan afwijkingen te zien was was ik er eerst vrij rustig onder moet ik zeggen.... Ook omdat er weinig te lezen is over de SUA op dit forum..... Alleen nu het eind licht in zicht komt maak ik me wel steeds meer zorgen of alles wel goed blijft gaan met onze kleine meid. Ik was vorige x wel 1.4 kg gegroeid in bijna 3 weken maar de x ervoor was ik maar 200 gram aangekomen in bijna 4 weken... Nou weet ik wel dat dat miss niks zegt over de groei van je kindje maar toch ga je gelijk nadenken he groeit ze wel goed enz.... Dat zijn toch zorgen die je anders niet had... Ook heb ik behoorlijk last van harde buiken en vannochtend en vanmiddag gepaard met krampen... dat maakt het ook niet geruster allemaal.... Jij bent al 38 weken he gaan ze jouw inleiden??? Groeit het kindje bij jouw nog goed of is de groei ook minder...... Ja idd fijn "lotgenoot"te horen!!
hey hey ik ben aant wachten op en telefoontje en dan gaan ze dr halen mist ik natuurlijk inleidbaar ben. hier loopt ze wel achter op groei nog niet extreem hoor maar toch wel wat normaal zijn kindjes tegen de 3 kilo met 37 weken en mijn kindje was 2400 gram dus ze is wel klein van stuk. je kan veel lezen als je googled maar dat komt je gemoedsrust niet ten goede zo lees je dan dat het verband heeft met down en dat 33% een afwijking heeft. wat dus niet klopt! er is inderdaad een aardig percentage 25 % die iets heeft maar dat gaat van een vergoot niertje op de echo tot een hartafwijking. down klopt volgens meerdere personen niet wel is er aanname voor trisomie 13 en 18 maar dat is op de echo te zien. ik ben bij vlagen heel erg gestrest hoor en hoe verder ik ben hoe erger het word. maar inderdaad dat die guo goed was zegd heel veel er zijn geen kenmerken van down of andere dingen gevonden dus de kas is echt nihil maar toch blijf ik me druk maken haha. hebben jullie al gehoord wat ze gaan doen als de kleine geboren is? controle kinderarts etc?
mmmmm, leuke gewichten hier... Bij mij werd mevrouw bij 30 weken geschat op 2074 gram Een flinkerd dus Overigens is ze met 34 weken en 4 dagen op 2700 gram geschat
Onze kleine meid was met de groei echo van 30 weken 1498 gram en 38 cm. Was volgens haar precies goed op de midden lijn word niet zo'n hele grote meid waarschijnlijk
Oke spannend!!! Gaan ze haar halen omdat ze midner groeit nu??? Nee we hebben nog niks gehoord over wat er gaat gebeuren als de kleine is geboren, als ik eerlijk ben is het met 20 weken gemeld van de SUA en veder hebben ze het er niet weer over gehad, sterker nog er is steeds weer een nieuwe verlos omdat ze zelf met nogal wat verlof zitten en die weten nergens van kijken schijnbaar niet in comp. Dus ben blij dat ik straks naar de gyn toe ga!!! Succes met het wachten op tel ben benieuwd!!
heb jij niet eens een GUO gehad dan? hier werd in na de 20 weken echo gelijk door gestuurd naar een ziekenhuis met prenatale diagnostiek voor een guo om echt alles uit te sluiten. was standaard zeiden ze omdat het in verband kan staan met want andere zaken natuurlijk. ze moeten het wel in de computer zetten en ook op het bevallings rapport mocht je kindje over 1 jaar of 10 jaar last krijgen van zijn niertjes of hartje dan kan de kinderarts daarnaar vragen en anders kun je het zelf melden maar ja het hoort er weldegelijk op te staan ook de kraamzorg moet dit weten.
Heb wel een GUO gehad in het UMCG. ook daar was de uitslag goed van.... En ik heb het zelf aan de kraamzorg gemeld tijdens het telefonische consult. Het staat ook wel in comp van verlos alleen op een of andere manier zijn ze te laks hierin te lezen voordat je komt schijnbaar???!!??
Hier woog ze ongeveer 1100 gram bij de groeiecho van 30 weken. Juist een kleintje dus... Bij onze vorige meid was er ook een groeiachterstand vandaar dat ze deze goed in de gaten houden. Kan me goed voorstellen dat je je wat zorgen gaat maken! Helemaal omdat je steeds een andere vk hebt en er verder weinig over gesproken is. Fijn dat je straks naar de gyn kan. Dan kan je daar je vragen/zorgen bespreken. Succes!
Onze dochter werd met 30 weken geschat op 1900 gram. Een flinke dame dus. Ik was ook lichtelijk verbaasd toen ze geboren werd: 2730 gram. Ik heb zelfs gezegd dat ze de weegschaal na moesten kijken om dat ik het niet geloofde . Echo's zeggen niet alles, ze kunnen er behoorlijk naast zitten
Met 30 weken weet ik niet maar met 33 weken zou mijn kindje (jongen) 2580 gram zijn. N.a.v. de metingen wordt hij een week ouder geschat, dus 34 weken. Ik weet niet of het zwaar is of niet en ook niet hoeveel ze horen te groeien per week
Myn kleintje was met 30+3 1690 gram 32+6 2158 gram Ben benieuwd hoeveel ze nu weegt, maar echt beniewd ben ik hoeveel ze gaat wegen als ze op de wereld komt haha