Goedemiddag, Ik vroeg me af hoe een voedingsschema van een baby van 3 weken er ongeveer uit ziet. Ik vindt het namelijk moeilijk om te bepalen wanneer we meer zouden moeten geven, of grotere flessen en dan een mindere aantal flessen per dag. De regel van 150ml x aantal kilo's ken ik, alleen komen we hier totaal niet mee uit. Ons mannetje woog afgelopen dinsdag 3820 gram ( geboortegewicht 3458 gram) Hij komt gemiddeld om de 3 uur soms iets eerder (2,5 uur) en snachts laat hij er soms 4 of 5 uur tussen. Het aantal flessen per dag is meestal 7 soms 8 Hij krijgt friso comfort ivm darmkrampen en vele scheten. 100 cc water en 3 schepjes, de 10 extra cc water is omdat hij moeite heeft met zijn ontlasting. Alvast bedankt!
Gisteren was het een rotzooi met zijn voeding, meneertje kwam een keer of 3 al na 2 uur, we konden het niet rekken.. Hij zet dan een keel op en wordt pas stil als hij een fles krijgt.. Ook kwam hij vanacht weer om de 2,5/3 uur.. Ik vindt het allemaal prima, maar ben bang dat hij zo wel erg veel voeding binnenkrijgt..
En nog een toevoeging.. Sinds gister krijgt hij 2 scheppen comfort en 1 schep standaard omdat hij alleen nog maar spuitluiers had. Dit hadden we al afgesproken met het CB mocht dit gaan gebeuren. Hij heeft gisteren 830 cc op.
Beste Nala010, Je geeft aan dat je kindje nu 3820 is en dan kan je proberen iets grotere flesjes tegeven van 120 ml en 4 schepjes. Als het goed is komt er dan iets meer tijd tussen de flessen en kom je uit op 6 flesjes per dag. Veel jonge baby's hebben veel zuigbehoefte en je kan je kindje hiervoor een speentje aanbieden na de fles. Groet, Saskia
Dankje voor het antwoord! Een speentje heeft hij inderdaad, alleen als hij honger heeft VB. Na 2 uur en we bieden de speen aan heeft hij snel genoeg door dat daar niks uitkomt haha. Ik ga grotere flessen proberen. Heeft u nog tips met de verhouding omdat ik nu 1 schep normale voeding geef en 2 scheppen comfort? Moet ik dan 2 om 2 doen?
Gisteren een grotere fles gegeven, en daarna heeft hij uren liggen gillen! Kan toeval zijn maar hij heeft al darmkrampjes, last van overstrekken, hikken, soort van herkauwen.. Ik ga vandaag eens met het CB overleggen, misschien is er meer aan de hand dan "honger" hebben..
Beste Nala010, Omdat je kindje net goed gereageerd heeft lijkt me het inderdaad verstandig dan je even contact opneemt met het consultatie bureau. Laat je nog even weten hoe het afgelopen is? Groet, Saskia
Om te beginnen moet ik nutriton toevoegen aan zijn fles. Werkt dit niet moet ik donderdag weer terug en gaan we verder kijken. Mogelijk dat zijn voeding weer terug omhoog komt en hij hier zo een last van heeft. Ook is de kinderfysiotherapeut ingeschakeld.
Beste Nala010, Het kan zijn dat je kindje last heeft van een reflux of een verborgen reflux. Vandaar het advies om Nutriton toe te voegen. Waarschijnlijk krijg je van de arts of Fysiotherapeut aanvullende adviezen. Natuurlijk kan je ook op internet even zoeken voor meer info. Veel sterkte in elk geval. Groet, Saskia
Ze denken inderdaad aan reflux. Mochten deze maatregelen niet helpen dan ga ik vragen om een verwijzing naar de kinderarts, zuur is erg slecht voor het slokdarmpje en ik wil niet dat het zover moet komen dat zijn slokdarmpje "verbrand". Hij is nu alweer uren aan het huilen helaas, hij krijgt nu zijn 2e fles met nutriton, het arme kereltje is zeilnat van het zweet. Ik heb aankomende donderdag een afspraak van 3 kwartier bij de fysio. Dankje voor je adviezen, fijn om dit zo op een forum te kunnen vragen!