Vanochtend iets heel doms gedaan. Ik was gisterenavond vergeten mijn glas met nog een beetje water op te ruimen en was meteen naar bed gegaan. Net had ik een nieuw glas water gepakt en ook op de tafel gezet, wilde een paar slokken water nemen en pak zonder erbij na te denken dat oude glas water. Kun je hier ziek van worden en kan het schadelijk zijn voor de baby? Want op internet lees ik verschillende dingen.
Oke, het is wel vanaf ongeveer 18.00 gisterenavond dat het er staat. Met afruimen helemaal dat glas vergeten..
Ik dacht ook niet aan schimmel maar bepaalde bacterie misschien, dat had ik gelezen. Maar het zal dan wel meevallen. Bedankt voor de reacties.
Dit lijkt mij totaal geen kwaad kunnen hoor. Ik moet zeggen dat het water wat ik drink ook niet altijd vers uit de kraan komt. De baby doet het alleen hartstikke goed. Geen zorgen maken dus.
Sorry, maar word echt kriegelig van je berichten hier op het forum. Ik denk dat het druk maken wat je doet, schadelijker is voor de baby dan een glas water van gisterenavond.
Dat is dan jouw probleem dat je er kriegelig van wordt. Op een forum mag je gewoon vragen als je iets niet zeker weet. Ik zei net al dat het idd wel zal meevallen maar voor de zekerheid vragen is toch niet erg?
Natuurlijk mag je vragen wat je wilt ...Ach, laten we het er maar op houden dat we allebei verschillend in elkaar steken. We zijn allemaal anders, niet? Ben blij dat ik me niet druk maak over 'water van gisterenavond, 'lauwe Yogho' en magnetron hamburgers. Groetjes Foekje
heb even gekeken wat TO heeft neer gezet, nou sorry maar ik begrijp je heel goed foekje, ik wou bijna de opmerking maken, hoe heb je je eerste zwangerschap overleeft
+1 Ik denk dat de stress over dit soort dingen schadelijker is voor je kindje, dan als je een glas water van een paar dagen oud drinkt.
precies, probeer het rustig te doen, het makkelijk gezegd, maar 100en jaren geleden werden er ook gezonde babys geboren
Meisje toch.. Ik dacht dat ik me gauw druk kon maken om 'onnozele' dingen maar na het lezen van jouw vragen hier denk ik dat het wel meevalt.. Ik hoop voor je dat je de dingen gauw wat beter kunt relativeren (ik heb een hele nuchtere man die altijd heel droog zegt 'denk je dat nou echt?' en dan weet ik wel weer dat ik me niet zo druk hoef te maken. Sluit me aan bij de rest, al die 'overdreven' (als ik het zo mag uitdrukken) zorgen kunnen meer kwaad.. Niet dat je daar nu over in moet zitten, want je hebt nog maanden om hopelijk de rust te behouden en dan komt het vast allemaal goed Liefs en succes!
Ik begin bijna te denken dat je vragen niet serieus zijn... Magnetronhamburger, schok van een stekker, verkeerde beweging, welk wasmiddel, stress en huishouding, lauwe yogho, slaatje.. nu weer "oud" water... Waar kan je je in vredesnaam allemaal druk over maken?! Als je vragen wél serieus zijn en je niet aan het ouwehoeren bent.. RELAX!! Dan is deze stress nog schadelijker voor je kindje dan al die andere dingen...
Bedankt voor je reactie Sommige dingen zijn misschien wat overdreven, maar je leest zoveel verschillende dingen op internet etc. en dan hoor je weer wat van iemand wat je niet mag, vandaar dat ik het hier dan soms vraag of iets wel of niet kan.
Waar je echt voor moet uitkijken is listeria en toxoplasmose, en salmonella. Wil je hiermee een besmetting oplopen dan zul je wel keihard je best moeten doen in Nederland. Zolang je wegblijft van rauwe dierproducten, en je alles wast wat met aarde in aanraking komt zoals groente etc., en je geen kattenpoep binnenkrijgt zit je echt wel aardig safe hoor. Jouw glas water kan nog zo vies of oud zijn, zolang er geen aarde of kattenpoep, rauw ei of rauw vlees of rauwe kaas in ronddobbert, zit je goed. En zelfs al zou je het wel binnenkrijgen, is de kans dat het bij je kindje komt klein, en de kans dat het schade aanricht nog kleiner. Beetje vertrouwen op je gezond verstand en in je lijf meid
Begrijp ik, het is ook lastig om allerlei tegenstrijdige dingen te horen / lezen! Echt belangrijke dingen zou ik bij de gynaecoloog/verloskundige navragen, die kan je vast wel geruststellen. Verder, doe waar je jezelf goed bij voelt zou ik zeggen