wanneer zelfstandig zitten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sisa, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoi,
    Ik heb het idee dat Charlotte laat is met zelfstandig zitten, dat doet ze nog helemaal niet. Ze tijgert ook nog niet echt, wel rondjes en achteruit maar veel verder komt ze niet. Is dit laat en moet ik er iets aan doen om het wat te stimuleren of niet? Ze zit wel goed in de tripptrapp met een kussentje in de rug trouwens (is erg tenger kindje, vandaar).

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon was 8 a 9 maanden toen hij zelf ging zitten. Daarvoor kon hij ook niet zelfstandig zitten. We waren in een meubelzaak en hij was even uit de buggy op de grond aan het teigeren en ik keek even naar hem en daar zat hij haha. Die verkoper in de meubelzaak zag mijn verbaasde gezicht en vond dit erg leuk blijkbaar haha.

3. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was nog net geen 9 maanden toen ze ging zitten..
    Ja, daar is ie weer.. het cliche; Het verschilt gewoon heel erg per kindje, de een is sneller dan de ander! Komt echt vanzelf! ;)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter kon goed stevig op de grond zitten met 6 maanden.... Maar dat was ook gelijk alles. Zelf gaan zitten, billenschuiven, rollen etc, kwam allemaal pas na 9,5 maand hier. Toen ging het ook vrij snel hoor. In 2 weken tijd eigenlijk had ze alles door. Behalve kruipen, dat is ze pas na haar 1e verjaardag gaan doen.
    Dus tja, stimuleren kan nooit kwaad denk ik -speelgoedje net buiten bereik leggen eventjes, dat soort dingen- maar verder komt het vanzelf wel.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook niet zo'n vlotte.. Rond de 6 maanden kon hij eventjes zitten, zeker in de tafelstoel met verkleiner. Maar los was het niet echt stabiel. Hier kwam dat ook vanaf een maand of 8 echt goed. Toen kon hij een hele maaltijd in de stoel zitten/op de bank. Tijgeren was ook pas bij 9 maand, kruipen bij 10.. En met 12,5 maand ging hij pas vanuit zichzelf zitten. Dat is echt laat.

Sommige kindjes doen er nou eenmaal wat rustiger over dan de anderen.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier kan ze net zelf een beetje zitten. af en toe als ze zin heeft. op het buro kijken ze pas met 1 jaar of ze kunnen zitten. geen zorgen. die 6 maanden kindjes zijn uitzondereingen hoor. gemiddeld met een maand of 9 dat ze eens een poging gaan wagen

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn zoontje kan sinds twee weken zelfstandig zitten, dat betekend dat als ik hem op zijn rug op zijn speelkleed leg hij vanzelf vanuit rugligging gaat zitten. Zitten kan hij dus nu heel lang volhouden.

Daarvoor kon hij nog maar een weekje zelf zitten, dus op zijn kont neerzetten en niet meer binnen 30 seconden omvallen.

Van niet kunnen zitten naar zelfstandig kunnen gaan zitten en lang volhouden ging hier in drie weken.

Hij tijgert, kruipt en trekt zich nog niet op tot staan. Ik leg vaak speeltjes buiten zijn bereik en daar hopt en schuift hij naar toe al zittend. Ik maak me geen zorgen. Komt allemaal vanzelf wel.

Veel liefs
    Nataly

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Aha bedankt voor de antwoorden. Zorgen maak ik me ook niet hoor, alles op zijn tijd, vroeg me alleen af of ze laat is maar dat blijkt ook niet zo te zijn! Speeltjes leg ik al een beetje buiten bereik en dan doet ze héél erg haar best erbij te kunnen :D dus dat tijgeren en kruipen komt vanzelf wel!

9. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Gijs zit vanaf bijna 7 maanden zelfstandig. Dus echt zitten zonder omvallen. Hij kan nog niet zelf gaan zitten als ik hem neerleg (hij is nu 7,5 maand).
    Sinds dat hij kan zitten is hij zich ook al aan het optrekken in de box. Zodra hij staat, begint hij te schaterlachen en dan valt hij gelijk weer om. Gelukkig blijft hij dan ook lachen!

Deel Deze Pagina