Hallo Anne, Onze dochter krijgt nu: 07.15 uur: fles 180/6 + pap 10.00 uur: ong. 100 gram fruit 11.30 uur: 1 sneetje brood met een paar slokjes water/thee 12.00 uur: fles 150/5 (gaat niet helemaal op) 15.30 uur: fles 120/4 (gaat niet helemaal op) 18.00 uur: ong. 100 gram groenten (3x in de week vlees) + ong. 2 eetlepels volle yoghurt 19.00 uur: fles 180/6 De fles van 15.30 uur wil ik laten vervallen, en vervangen door thee met nog wat fruit of soepstengel of koekje. Alleen lukt het Iza nog niet goed om te drinken uit een tuitbeker. Heb nu die van avent en de hema geprobeerd. Met tuit, maar ook zonder. Maar het blijft een knoeiboel en ze krijgt haast niets binnen. Heb je wellicht nog tips? Wat vind je van dit schema? Mag ze meer avondeten hebben? En krijgt ze wel genoeg vocht binnen zo? Alvast bedankt!
Beste Gizzie1983, Het schema ziet er goed uit. Wel adviseren wij met 7 maanden nog 3 flesjes van 180 ml. In plaats van een flesje om 12.00 uur een 15.30 uur zou je haar alleen om 15.30 uur een flesje kunnen aanbieden. Je mag haar eventueel meer groente aanbieden ong. 150 gram. Het leren drinken vanuit een tuitbeker is best moelijk voor een kleintje. Het is een kwestie van blijven oefenen. Zorg dat jouw dochtertje goed rechtop zit, hou zelf de beker nog voor haar vast en begin met kleine beetjes, zodat zij niet te veel in een keer binnenkrijgt. Maar het is echt een kwestie van oefenen en geduld. Succes ermee! Groet, Anne
Bedankt voor je reactie! Maar ik begrijp het niet helemaal. Ik dacht eigenlijk dat de fles van 15.30 uur komt te vervallen? Dat ik die vervang door wat sap en wat fruit/soepstengel/koekje?
Beste Gizzie1983, Omdat wij bij 7 maanden nog 3 flesjes van 180 ml adviseren zou je 's middag een flesje kunnen geven, aangezien een flesje na haar broodje misschien iets te veel is. Mocht jij 's middag liever een tussendoortje geven en sap, dan wil ik je adviseren om er wel voor te zorgen dat zij nog voldoende melk binnen krijgt. Met vriendelijke groet, Anne
Bedankt voor de tips Anne! Dan laat ik het flesje na haar boterham vervallen, en geef ik 's middags (rond 15.00 uur) een volle fles.