te weinig melk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Tamm, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een zoontje van bijna 7 maand oud.
    Hij is nooit een grote melk drinker geweest, maar nu krijgt hij niet de 500 cc melk binnen die hij per dag nodig heeft, zo is zijn schema ongeveer:

7.00 fles 180 +6
    10.00 fruit (vaak een appel en een peer, maak het zelf)
    12.30 fles 150 +5 (vaak drinkt hij nog geen 80 cc op)
    daarna een broodje, deze gaat wel op.
    14.30 een koekje of ligahalpje +sap
    rond 17.30 groente (weet niet precies hoeveel dit is, maak het ook zelf.)
    rond 20.00 pap fles 180+6 +pap. maar deze is de laatste tijd echt een ramp, drinkt vaak nog geen 100cc er van op.

Nu heb ik gister een avond papje gemaakt, waar je alleen maar water bij hoeft toe te voegen en gegeven met een lepeltje, deze ging wel op. er staat op de verpakking dat daar ook melk door heen zit, is dit dan ook goed om te geven i.p.v een pap fles?
    en heeft u misschien nog andere tips om hem meer melk te laten drinken?
    Ik heb het idee dat hij het vaste eten veel lekkerder vind.
    sap drinkt hij trouwens wel goed en geef ik soms ook wel tussendoor, zodat hij toch voldoende vocht binnen krijgt.

Bedankt alvast!

Groetjes Tamm

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het belangrijkste is dat je zoontje goed groeit en tevreden is. Tussen de 6-8 maanden mag je zelfs 700-800 ml opvolgmelk per dag geven. De hoeveelheid die hij nu krijgt is inderdaad aan de lage kant. Het kan soms ook even een periode zijn dat ze wat minder drinken. Welke soort opvolgmelk krijgt je zoontje?
    Misschien kun je de melk eens koud aanbieden of uit een beker? Een keer zelf een soort fruitshake maken, banaan erdoor. Een papje 's vaonds is prima hoor. Dat telt inderdaad ook met de hoeveelheid melk mee. Met sap zou ik voorzichtig zijn, niet te veel en liefst verdun. Dit kan ook voor meer verzadiging zorgen zodat hij minder van zijn melk drinkt.
    Groetjes Angelique

3. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord.
    Hij groeit goed en is een tevreden mannetje..
    Het is denk ik niet echt een periode, hij drinkt altijd al wel vrij slecht, maar kwam altijd wel aan de hoeveelheid die hij binnen moest krijgen.
    Hij krijgt nutrilon standaart nr 2, alleen vanwege de harde ontlasting wou ik laatst overstappen naar nutrilon omneo nr 2. deze smaak vond hij echt niet lekker, dus doe vaak 4 schepjes normale en 2 schepjes omneo..
    Ook probeer ik dan wel eens alle schepjes de normale te geven, maar dit maakt helaas geen verschil.

net weer bij de middag fles vertikt hij het om te drinken en heeft misschien 10 cc gedronken.
    ik kan het eens proberen koud aan te bieden, en zo`n fruitshake kan dat ook met ander fruit erdoor? want door de harde ontlasting krijgt hij geen banaan:) en dan is het bijv ook 150 + 5 en dan fruit?

Bedankt!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn dat het verder goed gaat en dat hij tevreden is.
    Je mag inderdaad ook ander fruit, wat goed gaat voor je zoontje, door de melk mixen. Alleen niet iedere fruitsoort leent zich hier goed voor. Je kunt eens aardbei proberen, peer, kiwi, bv, als je zoontje deze fruitsoorten al gewend is. Je kunt dan inderdaad 150/5 of 180/6 aanhouden en dan komt het fruit erbij.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina