Vanmorgen zijn we er achter gekomen dat we een 2de baby krijgen! Dat is natuurlijk geweldig nieuws! Maar helemaal niet gepland.... Ik heb er helemaal de kriebels van... Ik heb geen folium genomen, niks voorbereid en onze zoon is pas 6 maanden. Zit nu vol met vragen: gaat het allemaal wel goed, kan ik het straks wel aan? Natuurlijk ben ik ook ontzettend blij, want de kleine is meer dan welkom! We wilde altijd wel dat er weinig verschil in leeftijd zou zijn, maar dit is best extreem. Is er iemand die ook maar 14 maanden heeft tussen 2 kids? Hoe is het bij jou/jullie gegaan? Alvast bedankt! Mirro
hey, gefeliciteerd....sorry dak je geen advies kan geven over het kleine leefdtijdsverschil... (tussen mijn 2 zit nl 10jaar) maar wilde alleen even zeggen dat je het natuurlijk wel gaat redden, het aan kan en dat gaat je helemaal lukken... heerlijk een 2de humeltje wij zijn druk bezig voor de 3de...wou dat het zo vlot ging als bij jou.... succes, en geniet vanje zwangerschap...
Heey super !!! Gefeliciteerd met jullie 2de wondertje! Helaas kan ook ik je niet uit eigen ervaring vertellen hoe het is om 2 kindjes dicht op elkaar te hebben. Maar een vriendin van mij heeft er ook maar weinig tussen, schelen zich 15 maanden, maar zij vind het super. Het is natuurlijk wel makkelijk als je fijne opvang hebt,want ik weet van mijn vriendin dat dat het enige was waar zij zich druk over maakte. Verder zie ik dat het oudste kindje van haar het super vind om een zusje te hebben, speelt ook heel voorzichtig met de kleine. Veel succes, maar weet zeker dat je het prima zal redden. Mensen met een tweeling kunnen het ook, dus waarom jij niet?? Groetjes sjaantje
Van harte gefeliciteerd! Wat leuk dat je weer zwanger bent. Ik kan me voorstellen dat je het allemaal een beetje eng vindt (maar had je dat bij de eerste niet dan?). Twee vriendinnen van mij hebben ook allebei twee kindjes (bewust) kort achter elkaar gekregen. En dat gaat heel erg goed! Het is in het begin wel effe winkelen met twee kleintjes, maar dat is het ook als er een groter leeftijdsverschil tussen zit. Mijn broertje en ik schelen een jaar (ruim 12 maanden). Dat heb ik altijd heel leuk gevonden. Er is altijd een leeftijdsgenootje in de buurt!
Allereerst gefeliciteerd met je kleine wondertje! Ik kan je helaas niet helpen met ervaringen, wel willen wij ook graag een klein leeftijdsverschil, als het lukt. Ik begrijp je zorgen wel, maar denk dat je het best aan kunt, dus wil je gewoon even een hart onder de riem steken! Liefs
Gefeliciteerd!!!! Ik dacht al bij de eerste wel eens hoe krijg ik dat allemaal gegregeld maar ik merk iedere keer weer dat alles vanzelf gaat en dat zal vast ook wel met een tweede en een kleintje zo gaan. Ik heb hier geen ervaring in maar wij wilen ook niet te lang wachten!!! Geniet van je zwangerschap!!!
zo dat lijkt me echt schrikken ja en vind het hier al eng worden met 21 maanden leeftijdsverschil. het gaat druk worden maar voor de kids lijkt het me super en later zullen zij en jij er blij mee zijn mijn zusjes schelen 11 maanden en 2 weken en dat is erg leuk. ze werden vaak voor 2ling aangezien en omdat de oudste 1x was blijven zitten zaten ze ook nog in de zelfde klas. hun verjaardagen zaten dicht op elkaar en wilde ze samen vieren en ook wilde ze samen slapen wat ze hebben gedaan tot een jaar of 13/14. niet alleen op een kamer maar ook in een bed haha. echt vriendinen door dik en dun en omdat ze eventjes even oud zijn is de band nog specialer denk ik. voor de kids dus erg leuk maar voor de ouders erg druk. mijn jongste zusje (1 van het verhaal hierboven) was de 5e dochter op rij en kwam dus ook totaal onverwachts. totaal 5 dochters 1982, 1985, 1987, 1989 en 1990. lekker druk in huis maar super
Niet uit eigen ervaring, maar tussen mijn zusje en mij zit 15 maand. Mijn moeder vond het wel zwaar, maar niet veel zwaarder dan met een kindje. Mijn zusje en ik hebben wel altijd veel aan elkaar. Gefeliciteerd! Het gaat helemaal goed komen hoor!
wij waren ook van plan om er niet teveel verschil in laten zitten, ik was ook zwanger en toen was zij 7 maanden, maar helaas, heb ik een miskraam gehad. heb het hartje nog horen kloppen bij 8weken en bij 12weken bleek dat het was gestopt
van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Zoals je ook aan mijn banner kunt zien was Roos 4 maanden toen ik weer in verwachting raakte. Het gaat tot nu toe hartstikke goed en het valt me heel erg mee. Iedereen maar dan ook iedereen zegt dat het druk/zwaar gaat worden maar ik denk persoonlijk dat elk leeftijdsverschil wennen is. Als de baby word geboren is Roos 13 maanden en ik zie zelf alleen maar voordelen. Hier op het forum is een heel clubje die de kinderen snel achter elkaar hebben, dus kom gezellig meekletsen over duo wagens enzo! bij zwanger zijn/clubs/net bevallen en weer zwanger
Gefeliciteerd!! Ik kan me voorstellen dat je erg verrast was. Bij ons zit er ruim 15 maanden tussen onze oudste en jongste. Onze tweede kwam ook sneller dan verwacht er achter aan, maar het is echt erg leuk. Onze jongste is nu net een jaar en ze spelen altijd samen; achter elkaar aan kruipen enzo. Echt heel erg leuk. In het begin is het wel druk, maar ze hebben wel heel veel aan elkaar. groetjes, josie
Van harte! Meid ik ben nu zelf 12 weken en ik heb een zoontje van 1 jaar. en ik dacht ga ik het allemaal reden.Maar nu ik zo na denk.Je rolt er van zelf wel weer in.Maar pffff die nachten weer dat breekt je wel weer.Ik heb het nu wel af en toe al zwaar ik heb best al een dikke toeter en dan kruipt mijn zoontje snel over de rond en soms hou ik het niet bij hoor haha.maar het komt echt goed geloof mij
Nou, ik open dus net een soortgelijk topic! Maar hier is mijn dochter dan 7 maanden (al zou ik nu al ruim 5 weken zwanger zijn). Ik vind het ook wel erg eng allemaal! En mijn man ook, vooral praktisch, ook omdat ik nog studeer. Ik ben erg benieuwd of er nu veel meer gaat veranderen... Groet Snoozie
Gefeliciteerd!! Ik zou het zo bizar vinden om er nu achter te moeten komen dat ik alweer zwanger zou zijn... Zou helemaal niet zo goed uitkomen...
Bedankt voor alle liever berichten! De eerste schrik is er nu wel een beetje af en we zitten nu al te bedenken hoe we het iedereen gaan vertellen. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan! X
hoi van harten gefeliciteerd met jullie nieuwen zwangerschap enne uuuhhh........... ik heb 2 dochters 1 dochter van bijna 2 jaar en een dochtertje van nu 6 en half maand en ik ben nu bijna 5 week zwanger!!!! je rolt er van zelf in maak je geen zorgen
Afgelopen februari ben ik van mijn tweede zoontje bevallen. Mijn eerste zoontje was toen een jaar en 25 dagen oud. Ook voor ons was zo kort op elkaar een hele verassing en eigenlijk niet d eplanning (tenminste niet zo kort op elkaar). Het is in het begin wel wennen en erg druk, maar ook heel erg leuk. Wij hopen dat ze vooral als ze dadelijk wat groter zijn heel veel plezier aan elkaar beleven. Tot nu toe hebben wij er geen spijt van. Het is geweldig gezellig. En de drukte daar leer je mee om gaan
Relax... Geniet!! En geloof me alles komt goed!! Hier 51 wkn verschil tussen onze dochters en zou ik het overnieuw moeten doen dan weer op dezelfde wijze met zo weinig leeftijdsverschil!!