Kan het drinken van veel thee op een dag kwaad bij een meid van 21 maanden? Het is namelijk zo. Onze meid lust (net als mama) geen gewoon water. Ze Krijgt alleen maar thee, diksap (1x per dag 250 ml) en melk (1x 150 ml met 100 ml thee), verder krijgt ze geen ander soort drinken vanwege de suikers en omdat ze dat niet hoeft. Maar ze drinkt wel 4/5 koppen (200 ml per kop) thee op een dag. Ze krijgt gewone fruitthee, maar kan die cafeine geen kwaad of zit er niet zoveel in? Ik maak haar thee altijd zo klaar. Ik doe een beetje kokend water in een kopje en maak dan gewone thee, en dan vul ik de rest aan met koud water. Ze drinkt dus ongeveer een liter thee per dag + mog een 450 ml aan ander drinken, is dit erg of toch niet? Ze lijkt er geen last van te hebben, en druk is ze sowieso al van zichzelf . Ze drinkt wel veel als ik het zo tel, dat is toch niet zo erg, toch?
waarom probeer je dan niet voor theinevrije thee te kiezen? rooibosthee, dat is er in verschillende varianten, en bij de AH heb je kauwgomballenthee, en ik lees hiero p het forum ook wel eens iets over ' kabouterthee' want het lijkt me toch niet goed dat ze zoveel thein per dag binnenkrijgt...
Ik zou inderdaad ook voor theïne-vrije thee gaan, rooibos is dan een goede optie. Andere kruidenthee kan ook, alleen dan moet je met de hoeveelheden wel oppassen. Sommige kruiden hebben ook weer een andere werking (bijv. laxerend ofzo, dat wil je ook niet altijd , en zoethoutthee is bloeddrukverhogend bijv.). Als je afwisselt kan het niet zoveel kwaad. Ik weet eigenlijk niet wat deze hoeveelheid thee doet met kindertandjes?
Dank je voor jullie reacties. Ik heb gewone thee van de c-1000 merk. Ik zal eens op zoek gaan naar de wellnes fruit thee of theine vrije thee.