Wat verstaat men onder bambix?

Discussie in 'Voeding' gestart door Luanti, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    In de voedingsschema's die ik hier voorbij zie komen, zie ik regelmatig staan 'bambix' bij de eerste of laatste voeding van die dag. Naast de melk die al in de fles zit.

Nu ken ik bambix wel; ochtendpapje met appel, avondpapje met biscuit. Maar daar zit al opvolgmelk in, dus is enkel klaar te maken met water.

Dus... welke variant bedoelen jullie met bambix?!

Als ik de fles van mijn zoontje namelijk klaar maak, dan is dat 160 ml water met 7 scheppen bambix avondpapje, maar ik vind dat hij dan zo weinig vocht binnenkrijgt bij die voeding. Helemaal omdat bij het ontbijt maar 130 ml water in hoeft.

Lees jullie reacties graag!

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je kunt Bambix ook in de vorm van granenvlokken kopen die je dan aan de fles melk van je kindje toevoegt.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm is denk ik heel verschillend, maar als ik het over bambix heb bedoel ik de fijne granen groei ontbijt. Dit doen we smorgens in de fles bij de oudste twee, fles kunstvoeding van 150cc water & 5 schepjes poeder en dan 2-3 schepjes bambix erbij. Maar door een miskoop gaan we na dit pak 8 granen groei ontbijt gebruiken, maar blijf dit dan gewoon een fles kunstvoeding met bambix granen noemen, om het ingewikkeld te houden.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben de bambix gekocht waarvan je nog schepjes bij de flesvoeding moet voegen. Hier vindt hij het overigens niet zo lekker!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gebruikten ook bambix "fijne granen".. Dat is de versie vanaf 6 maanden. Daarvan doe je een paar scheppen in de melkfles, of maak je pap op een bordje.
    En met 8 maanden krijg je dan "licht volkoren", en dan is er ook nog de 12+ versie "8 granen". Die voeg je allemaal toe aan de poedermelk, en de 12+ versie deden we ook door de halfvolle melk.

Deel Deze Pagina