geen fruit en groenten willen, 5,5 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Anoek1, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    wil even ons kleine probleempje voorleggen. Sarah wil geen groenten en fruit, we geven een aantal dagen achter elkaar hetzelfde maar geen succes. Of het nu vers is of uit een potje, geen verschil.
    Nu ben ik aan het denken of ik er misschien wat melk tussen zal doen. Herkent iemand dit of moeten we gewoon maar volhouden of even stoppen?

Ze zit op 4 flesjes, 3 van 210 cc en de laatste van 240 cc.

2. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik heb nog geen ervaring, want Mike is mijn eerste kindje en hij krijgt nog geen bijvoeding. Ik ga volgende week hiermee beginnen. Ga zelf groente en fruit hapjes maken. Ik ben van plan om de groente wat dunner te maken met wat borstvoeding er doorheen. Maar dat kan ook met opvolgmelk natuurlijk. Ik zou het persoonlijk niet pushen, misschien ff pauze inlassen.. en dan straks weer rustig een hapje proberen! Maar nogmaals ik doe zelf ook maar wat ;)

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Het kan zijn dat ze er nog niet aan toe is. Je kan nog even een paar weken wachten met bijvoeden.
    Anders kan je het aanlengen met water.
    Ik zou het ook eerst alleen met groente doen en als ze dat eet dan pas fruit introduceren.
    Succes!

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    heb je ook al zoete groenten geprobeerd?
    Zoals worteltjes, bieten enzo?
    En is het wel 'nat' genoeg?

Jesse vond groenten de eerste dagen ook niet lekker, maar nu is hij er toch aan gewend. Ik begon met zoete groenten, maar nu eet hij ook de normale groenten (sperzieboontjes, bruine bonen, peulen, erwten, broccoli).
    Alleen bloemkool vind hij niks, maar dat is ook vrij bitter.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Dat hadden wij ook, wij zijn het op een gegeven moment het hem zelf laten eten.
    Dus een roosje bloemkool of aardappel in zijn handjes en hij had het zo door en vond het veel fijner
    Nu mogen we het ook geprakt geven zolang hij maar wat in zijn handen heeft dat hij zelf kan eten

6. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Sem had in het begin moeite met fruit. Op een gegeven moment heb ik fruit ietsjes opgewarmd gegeven en toen vond hij het wel lekker. Misschien helpt het!

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    ik denk dat ik even een pauze inlas of zo, met dit weer hoeft ze zowiso niks wat anders is dan melk. Ik heb het opperdepop kookboek en ik ga daar eens in kijken, wie weet

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    dat veel kindertjes moeite hebben met fruit en groenten, komt ook dat het momenteel zo laat gegeven wordt, pas na ongeveer 5 maand.
    Ik had het er laatst over op het CB, met onze eerste kids kregen ze allemaal met 6 weken al fruit en met 10 weken al groenten. Op die leeftijd hebben ze minder moeite met nieuwe smaakjes. Als ze al ruim 5 maand alleen melk hebben gehad, wennen ze veel minder snel aan nieuwe smaken en aan het lepeltje.
    Dat is een nadeel, gaf de kinderarts toe. Het voordeel is dat er minder kans is op allergiën.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    TJa, uiteindelijk gaan de meeste kinderen wel goed eten, alleen gaat het dan misschien iets langzamer. Ik weet niet of dat nou een nadeel is...

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Rare theorie. Met bv gaat die vlieger trouwens sowieso niet op. Bv smaakt n.m. elke keer anders. Het smaakt naar dat wat de moeder heeft gegeten.
    Dus mischien moet iedereen maar gewoon bv geven ?

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Dat is pas een goeie Nemo!

Ik zou even wachten met het aanbieden van fruit en groenten. Ze heeft nu nog genoeg aan melk. Probeer het over een paar weken maar gewoon weer.

12. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Kisbaba, daar ben ik het niet mee eens hoor. Zoals Nemo het al goed heeft uitgelegd, bij BV krijgen ze iedere keer een andere smaak binnen. Ik neem niet aan dat moeders elke maaltijd hetzelfde eten en drinken.
    En al krijgt een kindje flesvoeding dan is 6 weken wel errug jong om mee te beginnen :confused:

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit lijkt mij heel verstandig. Onze dochter heeft ook zo'n periode gehad en haar kinderarts raadde aan om gewoon even een paar weken te wachten. op deze leeftijd is bijvoeding er ook echt alleen maar voor BIJ. Ze hebben het nu nog helemaal niet nodig.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou nou wat gezellig weer, door te gaan roepen dat iedereen maar BV moet geven. Ik dacht dat het hier geen maffia praktijken waren? ;)

Mijn dochter heeft maar 6 weken bv gehad en eet alles met smaak hoor! Dus die vlieger gaat niet op!

Je kunt het rustig als een soort papje met melk en nutrix proberen, maar ik zou dat zelf niet zo doen. Gewoon blijven aanbieden, houd het relaxt en niet aandringen. Komt vanzelf!

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hier maar 2 wk bv en demi eet ook alles met smaak

16. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Misschien kan je proberen om het fruit en de groente haar in het vuistje te geven? Zo kan ze zelf ontdekken en 'spelen' met haar eten.
    Ik heb dat zelf ook op die manier gecombineerd. En dat is succesvol verlopen.
    Ook een tip is aardappel geven. Dat is neutraal van smaak.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier alleen maar KV en Nathan eet echt ALLES!
    Dus helaas....Die vlieger gaat niet op.

TS, als ik jou was zou ik het lekker rustig aan doen. Af en toe een hapje, bijvoeding is nog niet echt nodig.
    Dus niks pushen. Succes.

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    dank je allemaal voor julie reacties. WE gaan gewoon vrolijk verder met proberen. De aanhouder wint uiteindelijk denk ik dan maar. Het is inderdaad nog geen moet maar wel fijn als ze het zou lusten.

Wie weet.........

Liefs

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Hoi Sembo.
    Ik bedoelde uiteraard niet te zeggen dat ik vind dat alle baby's al zo vroeg aan de bijvoeding moeten. Ruim 20 jaar geleden kreeg gewoon élke baby zo vroeg bijvoeding. Op advies van het cb, niet dat ik dat zelf verzonnen heb hoor. Mij hoor je niet zeggen dat dat goed is, of juist niet. Het was toen gewoon 'regel'.
    En het is juist goed dat ze inmiddels beter weten, zodat de baby's nu pas later bijvoeding krijgen.

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Die theorie heb ik dus niet zelf verzonnen, zoals ik hierboven ook schreef.

En over borstvoeding: het is inderdaad het allerbeste wat je je kindje mee kunt geven. Wees er maar blij mee, niet iedereen is zoiets moois namelijk gegeven. :(

Deel Deze Pagina