hey meiden, Aanstaande dinsdag hebben mijn vriend en ik de eerste afspraak bij de gyn. Ik begreep dat ze dan ook een inwendig onderzoek doen. Nou zou ik die dag al wel eens ongi kunnen zijn. Weet iemand of ze dan ook een inwendig onderzoek doen? Dat lijkt me niet echt prettig! Ik hoop natuurlijk dat de ongi deze maand helemaal niet komt, maar na 11 teleurstellingen 'reken' ik daar maar niet teveel op... liefs, lauwie
ja hoor dat doen ze.. inderdaad niet lekker, maar ze zijn het wel gewend (zou je baan maar zijn brrr)
oh bah! nou ja, voor het goeie doel... praktisch vraagje, hoe doe je dat dan met je tampon? maandverband vind ik echt vies namelijk. liefs, lauwie
Ze hebben van die zakjes achter het gordijntje (hier in ieder geval wel.) Neem een extra mee, dan kan die die er na afloop weer in stoppen. (ik deed dit op de wc, niet bij de gyn haahhahaa)
Ik deed altijd (nou ja, die ene keer dat ik pech had) vlak voor ik aan de beurt was even een maandverbandje in. Daarvoor dus een tampon. Als je klaar bent bij je gyn. doe je gauw weer een tampon in Zo duurt het max. een kwartiertje/half uurtje! Heel veel succes trouwens, zal wel spannend zijn voor jullie! Elmo
jij ook bedankt, elmo. ja, wel spannend! al ben ik er ook wel rustig onder dat er naar gekeken gaat worden. als er een reden is dat het niet lukt, kan er misschien wat aan gedaan worden. liefs, lauwie
Hoi, Ook als je ongesteld wordt, dan gaat de echo gewoon door, dat was bij mij wel zo. Je moet extra een maandverband meenemen, meestal kreeg ik het van de gynecoloog. Ik zei, ook een keer tijdens de echo onderzoek toen ik ongesteld was, dat ik ongesteld was. Gynecoloog zei, dit is mijn werk, schaam je niet. grt marleen
Ook ik heb vorige week mijn eerste inwendige echo gehad en ik was ook nog ongesteld. Voor mij voelde dat dubbel gênant maar de arts zei inderdaad "ik ben wel wat gewend hoor"! Ik mocht kiezen of ik mijn ob achter het gordijn uitdeed of even op de wc. (Ik ben toch maar even naar het toilet gegaan.) Het maakt hen dus niets uit, het is alleen voor jezelf vervelend. Maar nu weet je dat wij het dus ook al hebben meegemaakt en dat je dus noet de enige bent!
hey meiden, bedankt allemaal! ben heerlijk een weekendje weg geweest! ff de gedachten verzet. fijn om te weten dat het die artsen niet veel uitmaakt. en dat het wel vaker voorkomt. ik zie dat het hele circus voor jullie in ieder geval een zwangerschap opgeleverd heeft! gefeliciteerd! en prima, jij veel succes in de medische molen! hoe was je eerste afspraak? en wat gaan ze nu allemaal doen? liefs, lauwie
hey meiden, Vandaag was D-Day! En jullie raden het nooit! En nog geen ongi en geen inwendig onderzoek. Wel een aardige arts en allerlei onderzoeken ingepland. Zorgen waren dus niet nodig geweest. Nog bedankt voor jullie antwoorden en steun! liefs, lauwie
Fijn voor jullie dat het zo goed is verlopen... bij mij was er de eerste keer ook geen echo nodig (had een half jaar ervoor nog een uitstrijkje gehad en ze hebben geen inwendige meer gedaan). Veel succes op de rest van het traject... hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!
@lauwie Mijn eerste afspraak met de fert. arts was best goed. Aardige vrouw, inwendig onderzoek viel me mee en "het" is nu eindelijk allemaal begonnen. Dat geeft me gewoon een prettig gevoel. Heb ondertussen mijn 2de onderzoek ook al gehad en dat was vergelijkbaar met het eerste. Een inwendige echo gehad (wist nu wat ik kon verwachten dus dat scheelde al een klein beetje zenuwen) en de uitslagen van mijn bloed onderzoek en het spermaonderzoek. Ik moet vrijdag ochtend voor een samenlevingstest langskomen en dat vind ik wel weer spannend. Met die eendenbek en wat slijmvlies weghalen. We zullen zien....
Hey prima, Fijn dat de onderzoeken je meevielen! Hoe waren de uitslagen van de bloed en sperma onderzoeken? Waar keken ze bij die inwendige echo's trouwens naar? Bij mij heeft de gyn die namelijk niet gedaan. (Volgens de vrouw die ik daarna sprak was de gyn eigenwijs en had hij een chlamydia uitstrijkje moeten doen, maar dat komt nu bij de samenlevingstest.) Succes morgenochtend! En vanavond dus veel plezier ! Liefs, lauwie
Bloed was goed, sperma niet zo goed. De hoeveelheid cellen was minder en de bewegelijkheid was ook minder. Verder keek ze tijdens de twee inw. echo's naar mijn baarmoeder en het slijmvlies. Ze heeft de dikte van het slijmvlies opgemeten en gekeken of dat klopt met de dag van mijn cyclus. Ook heeft ze naar de eierstokken en de daarin liggende eiblaasjes gekeken. Gisteren heeft ze het groeiende eitje gemeten en gekeken of dit qua groei op schema lag. Dit klopte wel dus dat was goed nieuws. Vind het wel spannend wat er morgen allemaal gaat gebeuren hoor. Maar nu ga ik even aan de klus......