Hoi allemaal, Gisteren is mijn temp flink omhoog gegaan (36,6) wat fijn is natuurlijk, alleen was ik erg nieuwsgierig wanneer FF het kruis zou zetten en op welke dag! Dus als test even de dag erna ingevuld (36,5 zomaar wat gekozen). En jahoor, het zette het kruis op zondag! Dus ik had verwacht dat als mijn temo hoog zou blijven, hij het kruis dus ve volgende dag ook daar zou zetten. Vanmorgen was het zelfs 36,6 (0,1 hoger dan ik geprobeerd had) en hij zet GEEN kruis!?? Gek! Iemand daar een verklaring voor??
Hj zet (nog) geen kruis omdat 36.3 lager ligt dan de tempen in het begin van je cyclus. Wat gebeurd er als je de eerste tempen op discarded zet??
Dan komt er ook geen kruis ... Heb ze nu zelfs ff weggehaald ... Gek zeg! Aan mijn kaartje en ovutesten is toch duidelijk te zien dat mijn ei zaterdag of zondag moet zijn geweest?! Als de temp hoog blijft morgen, zet hij een stippellijn op maandag. Maar dat was noog voordat ik de eerste tempen hepad weggehaald. Zal nu eens checken 😉
Dan maakt hij ook weer een stippellijn op maandag. Ik had vrijdag echt een knal positieve ovulatietest, zo donker had ik hem nig nooit gezien! Dus ik heb eerder het idee dat hij zelfs zaterdag was, maandag kan denk ik echt niet! Maar goed, nog maar een paar dagen doortemperaturen! 😉
wat gebeurt er als je naar settings -> detector / override settings gaat en dan research kiest ipv advanced? De advanced methode gaf bij mij niet altijd een kruis, de research wel!!
Ja, nu heb ik wel een kruis? Hoe kan dit dan? En ook op zondag, dat is ook de dag waar ik vanuit ga dat mijn ei geweest is. Ik ga nu dus ook vanaf die dag rekenen! Fijn, dank je wel!
Advanced is de standaard methode, bij research houden ze volgens mij ook rekening met onregelmatige cyclussen, nieuwe gegevens die ze binnen krijgen, feedback van de gebruikers etc
Dat komt omdat 36.3 maar 1 tiende hoger is dan de dagen daarvoor. Als je hier geen 36.4 van had gemaakt, had hij daar morgen een kruis gezet en dus een dag te laat. Doordat je er nu 36.4 van hebt gemaakt is het verschil 2 tiende en ziet hij hem als eisprong verhoging.