Ruzie met de buren, wat kunnen we nog doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterre82, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij hebben sinds 4 jaar nieuwe buren en al vanaf het begin flinke overlast. Ik zal er geen heel verhaal van maken maar het komt erop neer dat hun honden te pas en on te pas blaffen, dag en nacht. Ze hebben gedeald en daar kwamen geen leuke mensen op af. Feestjes en het halve huis verbouwen op de meest rare tijden.
    We hebben een blok van 5 huizen aan elkaar en iedereen heeft last van hun. Helaas durven 2 huizen niet te gaan klagen maar vertellen ze het wel aan elkaar en ons. Wij hebben wel 3 x met knikkende knietjes aan hun deur gestaan en ook onze buurman durft er gelukkig op af te stappen maar helaas heeft het allemaal niet gebaat.

Wij zijn over gegaan op het bellen van de politie. Die zijn midden in de nacht gekomen en hebben ook gehoord en gezien dat vooral de grootste hond bijna door de deur heen komt. Zelf zijn die buren dan niet thuis trouwens. Ze zijn héél veel weg en die honden zitten altijd alleen, komen nauwelijks buiten.
    We hebben contact opgenomen met de buurtagent en die is bij ons thuis geweest. Maar helaas, we mogen nog steeds genieten van het geblaf en gejank van de honden. 6 uur is geen uitzondering en van de week was het 4.15u. Na de weer de zoveelste gebroken nacht door hun hond hebben we een briefje bij hun in de bus gedaan dat we er wel een beetje klaar mee zijn. Dat ze weten dat de hond het doet en dat ze er wat aan moeten doen.

Misschien niet netjes om een briefje in de bus te gooien maar we zijn echt wanhopig. We hebben er zoveel last van dat het vooral voor mij een enorme stressfactor is. Als ik die hond alleen al hoor.. brrr. Vreselijk want ik ben eigenlijk een enorme dierenliefhebber. Ik snap ook wel dat die honden er zelf ook niks aan kunnen doen en dat het hun baasjes zijn die verantwoordelijk zijn.

Gisteravond laat kregen we een briefje terug dat zij altijd last van ons hebben, van het gekrijs, gebonk en vele andere leuke geluiden vroeg in de morgen. Dat de buren maar aan de deur moeten komen om hun probleem mede te delen. Dat zij al een blafband van E150,00 hebben gekocht en dat wij onze kinderen ook niet pijn gaan doen of verminken omdat ze geluid maken. Dat de honden reageren op ons lawaai... Kortom, het is onze schuld dat hun hond blaft.. ook midden in de nacht? :$
    Nou zal ik echt niet ontkennen dat onze kinderen herrie maken maar jeetje, we hebben het verschillende keren gezegd dat ze naar ons moeten komen als ze ergens last van hebben (wat ze overigens nooit gedaan hebben) en nu dit.
    We ook met de andere buurman gesproken en hij gaf aan geen last te hebben. Hij zei dat hij ze weleens hoorde maar zei ook dat het kinderen zijn.

Ik voel me behoorlijk gestresst nu. Kan er wel mee janken :( Wat moeten we nu doen? Weer de wijkagent bellen en hem vragen om te bemiddelen?

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    politie blijven bellen en de wijkagent blijven inschakelen.

Je kunt niets doen dan wat je al doet.
    Een blaffende hond is trouwens vele malen erger dan een spelend kind.
    Ik kan me heel lang afsluiten voor spelende kinderen maar een blaffende hond word ik na 5 minuten gek van.

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    idd blijven bellen, ik zou nu ook weer de wijkagent bellen, heb je een koop of huurhuis? huurhuis kan je natuurlijk ook de verhuurder bellen.

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Alles opschrijven (tijden, data en namen van mensen met wie je hebt gebeld) Dan de wonigstichting bellen en zeggen welke actie's jullie hebben ondernomen om het goed te laten verlopen, maar dat de buren niet mee willen werken.
    En de buurtagent blijven bellen.
    Kijk hier maar wat je moet doen, zodat jij alles hebt geprobeerd.
    Burenoverlast - Wat te doen | Mens en Samenleving: Sociaal

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Het zijn koopwoningen dus kunnen helaas niet terecht bij woningstichting of verhuurder. We zijn aangewezen op de politie :(
    Ik zal het linkje bekijken, bedankt!

6. ik1988

ik1988 Lid

6 jun 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas ken ik dit probleem ook. alleen niet met honden. wij hebben veel overlast van vaak(dagelijks) harde muziek, rare mensen in ons portiek, drugs handel. zei in bijstand en hij illigaal. wij wonen wel in een huurwoning maar zowel woningebouw, politie als gemeente doet niets.

maar ik snap precies wat je bedoeld dat ze juliie de schuld geven van overlast.

maar je kan volgens mij weinig doen. politie blijven bellen en alles opschrijven.

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

8. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Herken helaas je verhaal, maar dan niet met honden, maar veel lawaai, gevloek, gescheld en muziek tot in de laatste uurtjes.
    Wij zijn uiteindelijk zelfs verhuisd na 2 jaar door onze buren na veel klagen bij instanties die zeggen er niks aan kunnen doen, ook geprobeerd met hun te praten en elke keer aanbellen, maar had geen enkele zin...
    Ik hoop voor jou dat het zover niet zal komen en inderdaad blijven bellen en aangeven. Misschien een keer een videoopname maken van het balfoverlast op welk tijdstip zodat je bewijs hebt?
    Alles vastleggen en opschrijven, dan sta je sterker

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    bonje met de buren bellen...
    Wijkagenten kunnen vaak ook niet zoveel helaas.

10. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Soortglijke situatie gehad. Zo ver gegaan, dat onze nu ex buurman mijn man heeft bedreigt. Dus politie gebelt is is direct opgepakt.

Hebben uiteindelijk de rechtsbijstand ingeschakeld en hebben ons goed oor dit proces heen geleid. Al met al een dossier aan opnames van geluid en foto's van de bende bij hun. Zijn we in ons gelijk gesteld. En zijn ze uit hun zelf ( ook vanwege ruszie met andere buren) verhuist

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Bel de hulp neger van RTL 4! ;)

Maar even zonder dollen, ik snap wat je bedoelt. Wij hebben ook enorm last van onze buurman. Alleen ligt dr situatie hier iets anders. Hij is namelijk psychotish en als die in een psychose zit gaat het compleet mis. Draait de hele door keiharde muziek en ook snachts. Hij heeft proberen in te breken hier, verbouwt ze gehele huis, steelt dingen, valt je lastig enzovoort. Nu hebben wij + de buurt gewoon afgesproken om de politie te blijven bellen. Want hij zit ook in een koopwoning. Dus je kan ook nergens heen behalve de politie en die ia hem nu blijkbaar ook zat dat hij binnen een jaar zijn huis uit moet. Dus wij tellen de dagen hier af dat we straks weer rustig wonen ;)

12. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Blij om te horen dat wij niet de enige zijn met zulke debiele buren.

Hier zoon, van 42! woont opzolder bij zn oudjes, die hebben een sta caravan dus hele zomer weg en hij geeft non stop feestjes. Vriend zn wekker gaat om 5.30 en is savods 19.00 pas thuis. Hij leeft van een uitkering en snapt niet dat mensen hard moeten werken om alles te kunnen betalen. 42!!!! en nog op zolder bij je ouders, doet alsof ie 16 is, rijbewijs afgepakt, niemand wil hem hebben op werk, heeft nog ergens een kind die die niet mag zien en het ligt absoluut niet aan hem....
    Laatst hadden ze midden in de nacht onkruid over de schutting gegooid, hoe kinderachtig kan je zijn. Ik hoorde iemand lopen dus alles op dat debiele heroïne wijf gegooid. Nou die ging half jankend naar binnen om te roepen, buurvrouw gooit wat op me... zucht en ik moest hard lachen.

Ik heb zelf 3 grote honden en wou dat ze blafte als hun begonnen. Zet snachts wel eens de deur naar buiten open maar die van ons zijn gewoon te lief om te blaffen, helaas!

Hier ook politie bellen, maar die zegt ook, dat je er met elkaar moet uitkomen... Nou die oudjes zijn net zo dom, ja weten we zeggen ze als we het zeggen...

Ze hebben het huis nu een jaar te koop staan en dank god als ze weg zijn voor de baby hier komt!!

13. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Ik ken het ook helaas:(
    Politie 100x gebeld wijkagent ingeschakeld enz....
    Helaas helpt niks alleen verhuizen:$ wij zijn ook met spoed verhuist dankzij de woningstichting kwamen we bovenaan op de lijst.
    We kregen een woning toegewezen toen ik 34weken zwanger was en we zitten nu 4weken later heerlijk in onsnieuwe huisje met rust:)

14. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Lijkt wel of je bij ons in de straat woont.
    Politie doet hier ook niks. De kleine hond heeft mijn zoontje.bijna gebeten. Kwam met ontblootte tanden blaffend op hem af gerend

Dus ik lees mee ;)

Deel Deze Pagina