olie in de koekepan gedaan en fornuis aan gezet... was het ff vergeten en ja hoor vlam in de pan, kwam er pas achter doordat ik de irritante brandmelder hoorde hahaha dacht nog dat shit ding gaat ook altijd maar zomaar af... en ja hoor vlam in de pan... wilde hem nog met mijn domme kop onder de kraan doen gelukkig kwam mijn man en sloot de pan af met een theedoek... ook had ik de pan op aanrechtblad gezet, was ook naar de klote... is me verder gelukkig nooit overkomen ben altijd echt ijverig met koken en ik vind het leuk, maar dit was wel een misser
Hmmm ja.. Toen Alyna heel klein was (ik had dus nog slaapgebrek enzo, goed excuus ), heb ik eens een pan water met speentjes en flessen op het vuur gezet om te sterilliseren. Om daarna doodleuk te gaan slapen... Gelukkig werd Alyna een paar uur daarna wakker! Maar je snapt dat we de pan+inhoud weg konden gooien...en STINKEN! Ook leuk, iets in de oven zetten en maar wachten en wachten...om er dan achter te komen dat je de stekker er niet hebt ingedaan.(was toen wij dit vuur pas hadden, gasvuur met elektrische oven)
Haha dat ken ik ook dat ik de waterkoker aan zet terwijl de stekker er niet in zit!! Ook wel een paar keer meegemaakt dat ik een pak drinken uit de koelkast pak en hem daarne spontaan (terwijl hij nog vol is) in de prullenpak smijt. lol.
Vorige week in een gezin, de kraamvrouw wou graag thee met honing. Dus ik pak de honing uit de kast, laat ik hem vallen! op plavuizen, ALLES onder de plakkerige honing, zie dat nog maar eens schoon te maken. Stekker van de waterkoker vergeet ik ook regelmatig. Lekker sauzijzen broodjes maken, over voorverwarmd, die piepte dat hij klaar was, broodjes erin en tijd instellen, zet ik dat ding op magnetron! broodjes waren zwart geblakerd.
Ik had gisteren Dr Pepper gekocht en was ff vergeten dat deze goed heen en weer was geschud in mijn tas dus toen ik hem open deed schoot het alle kanten op hahahahha ... Alles schoon gemaakt en dan morgen maar ff grote schoonmaak ...
De frietpan schoonmaken.... Ik gebruik dus altijd vast vet, dus moet je eerst dat vet verwarmen voor je de frietpan kunt leegschenken. Ik de hele bende in een paar lege bar-le-duc pakken geschonken op de vloer van de schuur. Daarna ging ik op mijn gemak de frietpan in de keuken schoonmaken. Kom ik na een half uurtje terug in de schuur, is 1 zo'n pak lek gegaan...... je kon echt schaatsen op het inmiddels gestolde frietvet op de betonnen vloer... zie dat er maar eens af te krijgen!
oow dat is niet zo moeilijk hoor.. gewoon BlonT met een hoofdletter T....dacht werkelijk dat het kon hihi... Net nog: had een kopje thee gemaakt, neem ik het blik met suikerklontjes mee naar de woonkamer, op een gegeven moment wilde ik mn thee opdrinken, maar kon t nergens vinden, wilde alsnog de suiker wegzetten, en ja hoor...staat de thee in het keukenkastje,,,,vond het al zol raar dat de suiker op tafel stond haha... wijt het maar aan de hormonsters
Vorig jaar met oud & nieuw wilde we om 12 uur een fles champagne opentrekken. Dus papiertje eraf, kurk vasthouden en.... BOEM! vliegt de fles van de kurk ipv de kurk van de fles, de fles schoot met een vaart achterwaarts de hele woonkamer door en belandde tegen een deur waar nu dus een (klein) gat in zit. Was trouwens wel een hylarisch gezicht, stond manlief daar met alleen een kurk in z'n handen en de fles lag 5 meter verderop. Maar ja, toen konden we om 12 uur gaan dweilen ipv champagne drinken... .
Dan vind jou man vast ook dat je de saus er vanaf 1 meter hoogte in kan gooien? Ik kan hier steevast de muren schoonmaken als meneer hier saus gebruikt heeft of vlees met sju maakt
Hier een keer op vakantie eitjes op gezet om te koken mannetje ging broodjes halen, ik buiten de tafel gedekt en lekker een boekje gelezen mannetje kwam terug lekker ontbeten en pas toen we de boel gingen opruimen zagen we de eieren door de keuken liggen... Die waren eruit gesprongen en stinken dat het deed... Dat was eigenlijk wel mijn ergste blunder verder ben ik sowieso niet zo'n held met koken, wil altijd alles tegelijk waardoor ik altijd een hand tekort komt...
Niet echt een keukenblunder hier haha meer klusblunders.. Gingen het wandrekje van de babykamer boven de commode hangen.. Partnerlief zou boren, ik met de stofzuiger eronder voor het stof... Hahaha kan er nu nog hard om lachen.. begint met boren.. ik sta daar met die slang eronder... Ben ik vergeten de stofzuiger aan te zetten Resultaat: alsnog alles inclusief commode onder de witte kalk... hehe wat een zooi.. Offf 's ochtends je slaapkamer opruimen en dan met de afstandbediening van de tv van boven meenemen, in je bank in de woonkamer gaan zitten en raar vinden dat je tv niet aangaat beneden.. Maar de waterkoker of Senseo aanzetten zonder stekker erin gebeurt hier ook hoor
Bij het opwarmen van een potje babyvoeding blijft deze veel beter in het potje zitten als je probeert om 40 seconden op te warmen in plaats van 40 minuten...(kwam er niet pas na 40 minuten achter hoor) En melk blijft beter in een pak zitten als je het open pak vasthoud en niet midden in de keuken loslaat.
Senseo.... ach het is toch altijd weer leuk als je op het knopje voor 2 bakkies drukt terwijl er maar 1 kopje onderstaat.... Een keer hadden we bloem bewaard in het keukenkastje zonder zakje erom.... zaten er op een dag allemaal beestjes in , aarrgghh jakkes! (hier trouwens ook zo'n man die lekker kliedert. Leg ik een schoteltje klaar om de roerlepel op te leggen, legt 'ie hem er gewoon pal naast haha)
Ook nog een mooie van de vriend van me zus.. Meneer had nog nooit een waterkoker gebruikt. Vult hij dat ding met water en zet hem vervolgens op het fornuis! Hele onderkant van de waterkoker weggesmolten haha.
Mijn vriend ging voor de eerste keer mosselen maken, en hij dacht dat de mosselen helemaal onder water moest staan. 't was meer mosselsoep.
hebben jullie wel eens een fles roosvicee laten vallen? De hele keuken zit dan onder incl. plafond. En het glas is versplintert tot miljoenen filterkleine stukjes erg handig
Ja, dat herken ik zeker! En maar staan te denken dat hij zo lang doorloopt.... Hmmm... verdere blunders heb ik niet echt. Vanmiddag mijn vriend iets: Hij zag iets grappigs op tv, begint te gnuiven en huppa: heel de inhoud van de asbak vliegt eruit Hij zit bijna altijd op de grond en dus precies op de 'juiste' hoogte. Ik zal eens nadenken over iets van mij, maar met dat geheugen van me...
zwanger zijn is niet best als je wilt koken haha.. Maak wat dat betreft elke avond wel wat mee, ben niet zo'n held met koken en vind het oersaai... Ik had gehaktballen gemaakt en wilde van het vet jus maken... ik water erin gedaan en gekookt, niks aan de hand (hier gaat het meestal al mis).... Wil ik die juspoeder erin gooien, snapte maar niet waarom er niks uit kwam........ altijd handig om dat zakje open te scheuren haha...
zo heb ik wel eens drie kopjes koffie gemaakt zonder de pad te verwisselen. dan valt je koffie tegen hoor8)