Goed vasthouden!

Discussie in 'De lounge' gestart door yenolah, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    We hadden net de eerste nacht in ons nieuw huis doorgebracht en ik wilde een ketel spaghettisaus maken (kwestie van wat voorraad te hebben).

Ajuinen snijden gaat nu eenmaal sneller in de elektrische hakker. Alleen, dat mesje moet er eerst uit voordat de ajuin eruit ging. En maar trekken, maar uiteindelijk had ik het: mijn hand erop en dan volle kracht trekken... Een geweldige snee in m'n hand (het mesje was er dus uit...)!

Vermits ik maar alleen thuis was en de wonde nogal bloedde, snel naar mijn ouders gelopen (wonen gelukkig kort bij). Mijn vader was in de tuin aan't werken en het eerste wat hij zei: snel naar het ziekenhuis. Nu zo erg was het niet, dus dan maar naar de dokter van wacht. Loopt hij naar binnen om te bellen, sluit hij mij buiten... Daar stond ik dan 8)

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    's ochtends vroeg, in alle haast, vlak voor het werk en Aaliyah naar de oppas. Fles maken terwijl de senseo opwarmt, als ie klaar is met opwarmen even vlug op het knopje drukken, fles ondertussen in de magnetron... en dan er achter komen dat je vergeten bent een kopje onder de senseo te zetten. Fijn, dat kan ik er 's ochtends net even bij gebruiken.

Ik ben nog al opruimerig tijdens het koken. Afwassen en wachten tot het vlees en de aardappels gaar zijn is mooi efficient. Vooral als daarna je aardappels overkoken en het vlees zwartgeblakend is.
    Gebeurt me ook nog wel eens met de braadboter. Even wachten tot ie heet genoeg is. En als ie te heet is, is het zwart. Dat stinkt.

Fruithapje maken met de staafmixer en dan de staafmixer er niet ver genoeg in. Mooi, worden de ramen ook weer eens gewassen.

Broodjes bakken in de oven maar dan nog op magnetronstand. We bakken ze lekker buin hoor... aan de binnenkant.

Moet ik nog even doorgaan?!?

3. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    De combimagnetron op voorverwarmen voor de oven zetten en er dan achter komen dat het plastic afdekdeksel van de magnetron er nog in staat.(en dat is me minstens 2 keer overkomen).
    Gaat je huis heel lekker van ruiken.
    Broodjes op de magnetron stand is me ook een keer overkomen.

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

zat vanmorgen Sam fruithap te geven, maar ben beetje grieperig dus heel moe,

schep ik zo een lepel koffie uit mijn mok en breng t naar zn mondje... ik zag t net op tijd... ooooooooooh ik voelde me dom.. was blij dak alleen was hihihi maar moest er ook wel om lachen :D

5. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

ik heb nog geen kleine maar zie mezelf echt zo zitten :D

6. missdevil

missdevil Actief lid

22 sep 2009
    146
    0
    0
    beveiliging
    rotterdam
    `nou ik ben beveiligster van beroep
    en ik zat een keer lekker in mijn nachtdienst lekker een dvdtje te kijken
    ja jonges en meiden daar verdien ik me geld mee
    maar ik zit daar dus om er voor te zorgen dat er niets gebeurt kwa brand en dingen
    dus ik dvdtje stop gezet
    ik 3 etages hoog om koffie te pakken .. en ik denk laten we er eens popcorn bij maken
    dat doen we !!
    pakt zo'n zak voor in de magnetron ... vouwt hem uit legt hem erin tyd instellen en jawel..
    ff op de stoel gaan zitten met koffie..
    ineens kijk ik in mijn ooghoeken
    en zie ik vlammen !!
    wat !! denk ik
    ik ren er naartoe trekt het deurtje open
    nog meer vlammen
    ik gooi echt letterlijk het deurtje weer dicht en trek de stekker eruit
    na een paar seconde was het gedoofd
    na een half uurtje het deurtj eopgemaakt en kijk ik eens even op de magnetron wat voor 1 het was

MET EEN GRILPLAAT

leg geen popcorn in de magnetron die op grilstand staat :S

domdomdomdom

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik wilde laatst een fles melk voor alyssa warm maken en ik wilde de melk in de magnetron zetten en het paste niet.
    nu denken jullie wat voor een magnetron heb je dan.
    nou, een hele gewone.
    je moet allees wel de melk eerst in de fles doen en niet de 2liter kan melk erin willen zetten.

ook vergeet ik regelmatig de melk in de fles te doen en als ik die dan in de magnetron zet vind ik dat de fles er raar uitziet.
    (doorzichtig ipv wit)

liefs doris

(gaat ook vaak wel goed met de melk voor alyssa hoor, ze komt niks te kort)

8. missdevil

missdevil Actief lid

22 sep 2009
    146
    0
    0
    beveiliging
    rotterdam
    alyssa wat een mooie naam.. (L)

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik ben laatst nou eindelijk eens de frietpan gaan schoonmaken.. dat had ik al zó lang uitgesteld.
    Dus al het vet overgegoten in de flessen en flink aan het poetsen geslagen.
    Nét als ik klaar ben, stoot ik met mijn elleboog de fles vol frituurvet om... over de vloer...
    Geloof me... dat schoonmaken, is een hel! Rollen wcpapier (keukenpapier net op natuurlijk) zijn er door gegaan...

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vandaag de "rekken" van het gasfornuis in de vaatwasser erbij gezet. Ik denk, ik doe bij het vaatwasblokje een beetje dreft, dat kan vast geen kwaad. Ontvet lekker.

Resultaat: een vaatwasser vol schuim en een niet opgelost vaatwasblokje. Wel een superschone vaat!

Deel Deze Pagina