Rechtsbijstand echt nodig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Life in Pink, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Voor mijn nieuwe huis ben ik de verzekeringen aan het regelen.Net offerte binnen gehad, maar nu willen ze me ook een rechtsbijstandverzekering aansmeren. Maar ik twijfel erg of dit echt nodig is.

We hebben wel straks ons eerste eigen huis, maar verder nog nooit een conflict gehad. Oke, dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst...

Wie heeft het wel en wie niet en waarom? En welke verzekeraar is goed volgens jullie (en voordelig!).

Groet Snoozie

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij wel, en we maken er ook gretig gebruik van. Momenteel hebben we een conflict met de aannemer, en dat zal waarschijnlijk een rechtszaak gaan worden. Tot op heden is alles gebeurd/geregeld door de rechtsbijstand, en dat allemaal kosteloos.

Soms heb je, als je lid bent van de bond of zo, ook al een rechtsbijstand voor een geschil voor je werk. Dus even kijken of je niets dubbel hebt. Ik zou zeggen, doen.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben zo'n alles in 1 pakket.
    Moet er niet aan denken dat je in een geschil raakt zonder verzekering!

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben ook een rechtsbijstand verzekering. Moet zeggen dat ik het wel duur vind. Wij betalen zo'n €20 per maand. Maar ja, stel voor dat je je'm nodig hebt dan heb je die kosten erzo uit! Ik vind het wel een fijn idee...

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Absoluut doen!
    Wij hadden er geen een en daar heel veel spijt van gehad want we hadden hem eigenlijk hard nodig helaas.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is een beetje zoals met ziektekosten he, sommige mensen zijn nooit ziek maar ALS je dan wat mankeert...moet je eens zien hoe gauw dat in de papieren loopt.
    Elmo

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou zeggen doen! Helemaal als je een all-inn pakket hebt dan kost het maar een paar euro per maand..

Wij hebben er helaas al een aantal keren gebruik van moeten maken.. Het is dan toch wel handig dat dit dan kosteloos kan!

Want het is niet goedkoop als je een advocaat in de arm moet nemen..;)

8. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij hebben rechtsbijstand, en al een heel aantal keren gebruikt. Als we het niet hadden gehad waren de kosten voor ons hoog in de papieren gelopen.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ook wij hebben een alles in een pakket en de rechtsbijstand komt op dit moment al voor de 2e keer van pas.

Ik zou zeggen doen! Zeker met zo'n alles in 1 pakket is het goed te betalen.

10. Dani11

Dani11 Niet meer actief

absoluut doen! mijn man heeft vorig jaar een half jaar nadat we een huis hebben gekocht een herseninfarct gehad, nu hebben we die verzekering dus hard nodig!! waarschijnlijk wordt hij volledig afgekeurd en de rechtsbijstand betaalt dan het deel wat we tekort komen. je moet er nooit vanuit gaan, maar er kan altijd wat gebeuren. wij hebben die bij woongarant via de hypotheker.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als je 't kan missen (en vaak is het niet erg duur) zou ik het zeker doen, hoor! Elke verzekering sluit je af met het idee (de hoop) dat je 'm nooit nodig zult hebben, maar ALS je 'm dan nodig hebt ben je er zoooooo blij mee als je 'm wel hebt!!

Wij hebben zelf een compleet pakket bij ASR Verzekering (vroeger Fortis), dus ook met inboedel, aansprakelijkheid, alles erop & eraan, en dat valt me echt heel erg mee qua kosten.
    Kijk anders ff op kieskeurig.nl :)

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

wij zitten trouwens bij de noord hollandsche;)

13. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Jullie hebben me helemaal overtuigd :D Bij het all in one pakket betaal je kos voor de rechtsbijstand zo'n 239 per jaar. Dat is natuurlijk een schijntje als je het ooit echt nodig hebt!

Bedankt allemaal!

Groet Snoozie

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mooi dat je er al uit bent ;)
    Doe ik deze weer dicht.
    Elmo

Deel Deze Pagina