Baby 4 maanden ineens 's nachts wakker

Discussie in 'Voeding' gestart door ch28, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Mijn dochter van 4,5 maand heeft tot een 3 nachten geleden wekenlang prima geslapen. Sinds 3 nachten is ze ineens vanaf een uur of 23 ieder uur wakker, afgelopen nacht heb ik haar om 0.00 een flesje gegeven omdat ik dacht dat ze misschien honger had. Hier heeft ze tot 3.30 op geslapen om vervolgens weer ieder uur wakker te worden, met een speen sliep ze dan telkens weer even in. Ze krijgt al weken, zonder problemen, 4 flessen van 210 en de laatste om 18.30. Wel krijgt ze sinds een kleine week fruit in de ochtend (olvarit), rijstebloem in de laatste fles hebben we ook geprobeerd maar daar kreeg ze kramp van. Dit krijgt ze nu al 3 dagen niet meer.
    'S ochtends is ze ineens ook veel vroeger wakker, 6.15 ipv 7.15. Ze is overdag ook ineens veel minder vrolijk.
    Zou haar onrust door de voeding, fruit, kunnen komen? Zelf heb ik wel dat idee. Voor de zekerheid ga ik vandaag even naar de huisarts om naar de oortjes te laten kijken.
    (Ze slaap trouwens imgebakerd)

Hoop op tips en ideeen!

2. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hier precies hetzelfde gehad...
    Nog geen oorzaak of oplossing, maar 'lift graag met je mee' hier op zoek naar de moeder met het antwoord! ;)

3. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Lastig he!
    Je schrijft gehad.... Is het vanzelf over gegaan ?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Herkenbaar. Dochter sliep van twee maand tot vier maand vlot door. En toen was het gedaan. Heeft van 4 tot 7 maand opnieuw een nachtvoeding gehad rond 2u 's nachts, en toen was het opeens van de ene dag op de andere weer over.

Bij ons lag het denk ik aan het feit dat ze opeens zoveel meer kon en deed, en dus veel meer honger had.

Al hoop ik natuurlijk dat het bij jou sneller voorbij is, want dat waren best zware maanden.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is vrij gewoon om rond 4 maanden wat onrustiger te worden met slapen. Dit heeft alles te maken met de ontwikkeling en vooral de toename van trek! Maar... na 4 maanden opeens vaste voeding is wel even wennen.

Ik zou haar laatste fles persoonlijk wat later geven waardoor er op de dag ook wat meer tijd is om de (grote) flessen te verteren. Inbakeren is met 4 maanden wel wat much... Ik zou haar gewoon haar gang laten gaan in het bedje.
    En vers fruit valt over het algemeen beter. Probeer eens een appeltje of peer (misschien even kort koken)

6. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring dat het erg op en af is met slapen. Mijn zoontje had tot en met 6 maanden nog nachtvoeding nodig en dronk nog 6-8 keer per dag. (wel bv).

Misschien kun je wat meer kleine flesjes geven? De avond fles in tweeën splitsen zodat je in de avond nog wat kan geven?

Als je het idee hebt dat ze reageert op vast voedsel, kun je daar ook even helemaal mee stoppen. Het is allemaal nog maar extra op deze leeftijd. Pas vanaf 6 maanden moet je het meer structureel gaan aanbieden.

Het kan ook gewoon een wat moeilijkere periode zijn dat ze wat onrustiger slaapt. Die zijn er ook gewoon af en toe.

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je hebt een sprongetje met 19 weken. Dat kun je lezen bij oei ik groei. Dan slapen ze slecht en drinken, onrustig enz.
    Mijn dochtertje nu ook.

8. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Helaas redt ze het niet om de laatste fles later dan 19 uur te krijgen. Waarom vind je inbakeren nu nog teveel? We hebben een poging gedaan tot afbouwen maar dat was geen succes helaas. Als ik vers fruit wil geven, hoe kan ik dit dan het beste bereiden, heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan.

Maar misschien zijn het inderdaad nog de naweeën van de sprong, ze kan ineens ook veel meer.

9. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    inbakeren mag/kan tot 6 maand volgens mij, dus niks mis mee. kan je de flesjes niet wat kleiner maken? bijv 3 keer 180/6 en dan savonds de laatste 210/7. als ze dan snachts komt, dan kan je haar nog wat geven. zo kom je iig niet over de 1 liter regel. zo nu en dan lijkt me dat niet erg, maar structureel kan het wel kwaad voor de niertjes.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Appels en peren kan je raspen. Banaan of meloen kan je pletten. Of je gooit bv appels of peren in je babycook of in een pot met een bodempje water, laat even stomen of koken en je hebt lekkere appelmoes.

Deel Deze Pagina