Vakantie uren opnemen verzorgingshuis

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelyme, 2 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    In de cao kom ik het zo gauw niet tegen.. vandaar dat ik de vraag hier even willen stellen.
    Ik werk 22 uur per week in een verzorgingshuis.
    Hoe wordt het gedaan als je een week vakantie opneemt?
    Wij hebben een cyclisch rooster en voorheen nam je vakantie op en dan kostte het je de uren die je die week anders had gewerkt. Kan dus meer of minder dan je contract uren zijn.
    Nu wordt er bij 1 vrije week gewoon je aantal contract uren afgeschreven.
    Met de reden anders kom je nooit van je vrije dagen af. Zoals wel eens gedaan werd vakantie opnemen in de week dat je bijv maar 14 uur hoefde te werken.

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat zal niet overal hetzelfde zijn.

Informeer op je werk zou ik zeggen.

3. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Nee dat is waar.. maar bij ons kijken ze net hoe het hun het beste uitkomt. Zo krijg je een rooster waar je volledig ingedeeld bent qua uren en zo ga je ineens naar 80% van je uren en soms nog minder.

4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat is wel gek ja. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Heb je dat op deze manier al besproken?

5. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Bij ons moet je je vakantie 3 tot 6 maanden van te voren aangeven. Is dit bij jullie ook zo?
    Als ik bijvoorbeeld eerste week van mei vrij ben, dan worden er net zoveel vakantie uren als contract uren ingezet.
    Ik werk er dus 10, dus 10 vakantie uren. Heb ik bijvoorbeeld 1,5 week vakantie kan ik ervoor kiezen om die andere week te werken of nog vakantie uren in te zetten. Dus bijvoorbeeld 4 vakantie uren inzetten en nog een avond te werken van 6 uur.
    Zou ik ineens extra werken, komen mijn extra uren bij mijn + of - uren te staan.
    Hoop dat het zo duidelijk is? Of bedoel je het anders?
    Goed overleg met planner is ook fijn, want die kan het indelen hoe je het wilt.

6. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ja, maar onze planning kan er ook niks aan doen. Die krijgt het ook van hogere hand opgedragen gekregen. Het is niet zo dat we de ene maand wel onze uren werken en dan weer 80% maar hadden eerst rooster met ik zelfs 70% ingeroosterd.. de rest moest ik invallen bij ziekte/vakantie. Toen mocht het niet meer en moesten we weer 100% ingepland worden en nu 80%.

7. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Klopt wij moeten in november aangeven wanneer je vakantie wil hebben voor het volgende jaar. En anders per periode voor extra vrij buiten de 5 verplichte weken om.

Deel Deze Pagina