Dochter drinkt onrustig aan borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Roosje24, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hallo,

ik heb een dochter van 10 weken.
    In het begin gaf ik haar volledige bv. Ik heb geen enorme productie. Niet veel en niet te weinig. Nooit last gehad van stuwing, soepele borsten.
    Soms leek het of ze niet genoeg kreeg en ben begonnen met bijvoeding nutrilon 1.
    Al weken geef ik haar soms 2-3 voedingen kunstvoeding. Laatste tijd drinkt ze erg onrustig aan de borst.
    En ik maar denken dat ik weinig melk heb en dat ze daardoor onrustig is. ik zie gewoon dat er melk uitkomt.

Vraag: Me moeder zei omdat ze nu beetje gewend is aan kunstvoeding wil ze geen bv. Kan dat waar zijn? Wat kan ik doen?
    nu probeer ik overdag alleen bv te geven. alleen als het echt nodig is dan geef ik haar kv.

6 weken na de bevalling ben ik weer ongesteld geworden. Daarna na 18 dagen weer en nu ook beetje weer na 18 dagen. dus al 2 cyclussen om de 18 dagen. Ik slik de minipil.

Vraag: is dit wel normaal terwijl ik bv geef en minipil slik ?

Nog een vraagje?
    Ik wil overdag borstvoeding geven en voordat ik slaap ongeveer tussen 22:00 - 00:00 kv geven. is dat goed?

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Waarschijnlijk heb je een productie-dip door je menstruatie. Door de hormonen die dan vrij komen, kan je melkproductie dalen. Gezien jij in korte tijd een paar keer ongesteld bent geworden, kan het zijn dat jou lichaam niet genoeg tijd heeft gehad om te herstellen van die dip.

Je zal dus minder melk kunnen hebben dan voor heen, waardoor je kleintje onrustig wordt aan de borst als er geen melk meer komt.

Gewenning kunstvoeding kan. Over het algemeen vinden kinderen moedermelk veel lekkerder, omdat het zoet is. Vaak zie je dus dat ze liever moedermelk hebben dan kunstvoeding, maar alles kan.

Hoe je de verdeling maakt tussen BV en KV is aan jou. Daarin is geen vaste regel, maar meer hoe het voor jullie prettig is.

Groetjes Saskia

3. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Dankjewel voor je reactie.

Ja dat dacht ik ook al dat et door mijn menstruatie zou komen. Hoop dat ik snel weer productie heb.

Ik heb ook beetje onderzocht op internet en kan het ook spruw zijn? Ze heeft namelijk al vanaf haar geboorte een witte tong. Kunnen babys ook daardoor onrustig drinken?

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Van spruw kunnen kinderen ook onrustig drinken. Spruw doet zeer.
    Is de witte aanslag op de tong weg te wrijven? Zo ja, dan is het melk aanslag. Kan je het niet weg wrijven, dan zou ik even langs je huisarts gaan.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina