Goed voornemen 2018 eetpatroon veranderen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Haak muts, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ik denk dat t nu heerst ofzo.. bij ons thuis ook ziekjes, misselijk, overgeven, diarree...
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ohw vreselijk als ze allemaal zoek zijn. Gelukkig de kinderen hier niet.
     
  3. butterfly24

    butterfly24 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dag dames. Ik kom hier ook melden. Ik ben jaren geleden actief geweest op het forum en afgelopen jaren eigenlijk niet meer. Ik heb altijd in leuke afvalgroepjes gekletst, ze staat zelfs nog op de site :). Ik mis het forummen wel en nu we graag een derde kindje willen en ik zwanger was ben ik hier weer terecht gekomen. Zwanger was... ik heb een week op een wolkje geleefd, zo bijzonder en dankbaar was, maar helaas, het is de tijd er nog niet voor.

    Ik probeerde een ander groepje te starten maar dit lukt niet zo. Afvallen is voor mij niet afvallen door alleen anders te eten. We kunnen allemaal een Sonja bakker boekje volgen of calorieën tellen en dramatisch minder eten, maar ik heb het laatste jaar ontdekt dat afvallen veeeeeel meer is dan alleen anders eten. Ben wat op het spirituele pad gekomen en eet vrijwel veel plantaardig. Daar zocht ik eigenlijk wat meer op maar ach, het maakt ook niet uit.

    Het lijkt me gewoon leuk om weer gezellig mee te kletsen in een groepje waarbij iedereen probeert gewicht te verliezen en we elkaar kunnen helpen en motiveren.

    Veel liefs Butterfly
     
  4. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Welkom @butterfly24 kom er gezellig bij.
    Afvallen is inderdaad niet alleen maar een dieet volgen of minder eten maar voor mij ook voornamelijk je leefstijl veranderen.
    Heeft het spirituele pad wat te maken met het plantaardig eten? (Gewoon nieuwsgierig) en welke spiritualiteit?
     
  5. butterfly24

    butterfly24 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Oceanna, ja, het heeft voor mij in elk geval met elkaar te maken. Dat is een heel verhaal, een zweverig verhaal waar je weer voor moet open staan zeg ik altijd. Mijn leven is het spirituele pad opgegaan en ik merk dat het gevecht wat ik altijd met eten heb weg is, zomaar ineens, en dat ik juist veel meer zin in groenten en fruit heb en vol argwaan kijk naar chips, snoep en junkfood. We moeten voor ons zelf zorgen, lief zijn voor ons zelf en dat doen we niet door ons maar vol te proppen met voedsel wat geen voedsel is. Al die bewerkte producten ben ik als troep en rommel gaan zien, als chemisch spul wat geen voedsel is. Vandaar dus ineens de behoefte aan plantaardig. Wat niet wil zeggen dat ik geen vlees eet en nooit chips of taart eet, of nooit chocolade eet. Maar ik ben me wel bewuster.

    Ik weeg nu 92 killo :(, helaas! Ik doe al jaren moeite om af te vallen, maar door mijn 'astma' en medicatie doe ik alle moeite om blijkbaar stabiel te blijven .Het proces waarin ik nu zit is om met een homeopaat te kijken naar mogelijkheden en alternatieve geneeswijzen probeer om mijn klachten te minderen. De artsen noemen het astma maar weten het eigenlijk niet. Ik geloof astma ook niet. Mijn klachten begonnen toen ik in een zwaar emotionele situatie zat, en dit link in meer aan mijn klachten, dus je moet je angsten en emoties te lijf gaan. Daar ben ik dus ook mee bezig. Dus ook hierin meer plantaardig bezig, kijken wat deze kracht doet.

    Mijn gewicht ben ik overigens gaan accepteren merk ik, niet dat ik niet wil afvallen, maar dat gaat vanzelf wel komen. Ik voel me eerlijk gezegd geen 92 kilo. Ik wil graag eerst onder de 90 proberen te komen. In voeding hoef ik daar zelf niet veel in te veranderen, moet wel meer water drinken, meer weer sporten. Ik sport 3x in de week maar dit al twee weken niet gedaan helaas. Griep hier in huis ( waar ik voor weg kom nog ) maar de rest van mijn gezin was ziek en druk met andere dingen.

    Plaatsen jullie ook je menu hier? Ik heb het nog niet gezien van iemand maar ook niet alles meegelezen.

    O: twee meergranen boterhammen met 1x smeerkaas en 1x kipfilet, gember thee.
    T: schaaltje druiven, kom yoghurt met een hand noten, brandnetelthee.
    L: restje courgettepasta (waar champignons, spekjes, room en kaas in zit ).
    T: komkommer en worteltjes, groene thee.
    A: aardappelen,verse spinazie, slavink, gekookt ei, appel als toetje.
    T: fruit met kwark en granola.

    Vanavond ga ik een uur body pumpen.
     
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier is het vandaag
    O: 1 meergranen boterham met snijworst
    L: 3 meergranen boterhammen (meestal 2 of 4 krackers) met snijworst, kaas en pindakaas met hagelslag
    T: waarschijnlijk een meergranen koekje maar meestal niets of een flesje water
    A: aardappelen met groenten en een karbonade
    En dan s Avonds rond 19.15 een kop koffie
     
  7. butterfly24

    butterfly24 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Toevallig vandaag minder tussendoortjes? Of eet je dat nooit? Je bent al veel afgevallen zie in onder je banner. Wauw, al 19 kilo kwijt. Goed man. Hoe heb je dat gedaan?
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  8. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ben gelijk in de kraamweek begonnen kreeg toen maar heel weinig eten weg dus daar ben ik toen in gebleven. Ik ben nu alle zwangerschapkilo's kwijt ook die van mijn dochter. (12 kilo dochter waarvan 4 waren blijven hangen en 10 van zoon) ben ten opzichte van voor mijn zwangerschappen 5 kilo kwijt. Ik ben eigenlijk voornamelijk minder gaan eten meer water gaan drinken en natuurlijk veel achter de kinderen aan. Nu zou ik eigenlijk nog moeten gaan sporten.

    Wat betreft mijn tussendoortjes ik ontbijt vrij laat waardoor ik s morgens geen tussendoortje heb als ik er wel tijd voor heb is het vaak een kop koffie of 2 glazen water. Probeer ook wel fruit te eten.
     
  9. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hoi dames,

    Dat is weer even geleden. Het gaat hier voor geen meter.
    Jaren geleden ben ik 12 kilo afgevallen met de methode streep je slank.
    Daar mag je af en toe ook iets lekkers tussendoor en dat heb ik lang volgehouden.
    Heb de boeken net besteld. Hopelijk zijn ze voor het weekend binnen.
    In verdiepen en maandag beginnen.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  10. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier -400gram en ik moet weer ongesteld worden
     
  11. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Hier gaat t ook goed! T lukt me aardig goed om 1x per week te wegen. Vandaag intake gehad bij mn personal trainer. Heb er zo een zin in!! Mijn doel voor 2018 was totaal 30 kg afvallen. Ik zit nu op 16 kg. En ik ben pas 7 weken bezig. Bizar he?! En ik doe geen gek dieet ofzo, ben gewoon gezonder gaan eten en meer bewegen! Voel me super goed!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  12. Humava

    Humava Niet meer actief

    Ohhh een personal trainer zou ik ook wel willen!! Lijkt me ideaal! Het is alleen best duur toch? Wat betaal je ervoor @Kiekieboe ?

    @Haak muts succes! Ik ken het dieet niet.

    Hier gaat het wel goed. Nu 4 kilo kwijt. Ik merk het al aan mijn broeken die weer wat losser zitten. Heb af en toe wel een snackdagje tussendoor. Maar vandaag heb ik me weer netjes gedragen.
     
  13. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Humava,
    Het is een manier om gezonder te eten. Je hebt dan verschillende groepen zoals bij de schijf van 5.
    En je mag zoveel vakjes(1 vakje is 10kcal) per categorie.
    Je mag ook een keer iets lekkers.
    Met sporten kun je vakjes verdienen
     
    Humava vindt dit leuk.
  14. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Beweging ga ik binnenkort ook aan komen dochter mag vanaf begin maart 2 keer per week naar de psz dat is 20 minuten lopen. Dat dus 8 keer per week zit ik aan flink wat extra beweging:roflmao:. Lekker lopen met de duo wagen heuveltje op en af zit zo'n 20 kilo in de wagen en dan de wagen zelf nog.
     
  15. Humava

    Humava Niet meer actief

    Klinkt wel als iets wat makkelijk vol te houden is @Haak muts

    Dat is lekker om aan je beweging te komen @Oceanna. Leuk dat je dochter gaat beginnen aan de psz! Weer een mijlpaal
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  16. butterfly24

    butterfly24 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dag dames.

    Mijn hele gezin is ziek geweest en ik begin de laatste dagen met hoofdpijn, niet lekker, ontzettend moe, en daar baal ik van. Ik zou namelijk morgen met mijn schoonzus naar Brabant om carnaval te vieren. Maar ik zie er zo tegenop omdat ik me eigenlijk helemaal niet fit voel. Dus het is maar zien of het allemaal door gaat.

    Ik heb nog niet gewogen, geen idee wat ik ben afgevallen. Sporten niet gedaan van de week, ik probeer 3x per week te sporten, maar de laatste twee weken zijn bizar hier. Griep, hele ritme ligt plat.

    @Oceanna, knap dat je ineens minder kon eten en twee kinderen vrij jong is ook wel ene flinke bezigheid natuurlijk. Mijlpaal inderdaad, naar de peuterspeelzaal. Heb je mooi wat extra beweging haha.

    @Kiekieboe, ah leuk, een personal trainer. Moet je dan ook wegen en meten enzo? Ik heb dit ook een poos gedaan en had daar super veel resultaat van. En wauw.in 7 weken al zoveel kwijt, dan ben je een complete verandering ondergaan zeker. Knap hoor.

    @Haak muts, streep je slank ken ik niet, maar het klinkt wel leuk eigenlijk. Heb je de boeken inmiddels al?

    @Humava, ook al een paar kilo kwijt, dit jaar begonnen? Inderdaad moet een snackdagje ook eens kunnen toch? Doen we allemaal wel eens :).

    Mijn menu vandaag
    O: kokosmelk met havermout.
    T: brandnetel thee met fruit ( peer/banaan ).
    L: Salade van spinazie, ei, olijven, komkommer, tomaat, noten en dressing.
    T: Met mijn oudste dochter ergens thee drinken met een puntje taart ;)
    A: Salade, frietjes, en een snack of iets vegetarisch. Moet even zien.
    T: Skyr yoghurt met fruit/groenten denk ik.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  17. Humava

    Humava Niet meer actief

    @butterfly24 ja ik ben in januari begonnen aan mijn vdh dieet (vreet de helft :p) en het gaat best goed.
    Hier is ook bijna iedereen ziek of ziek geweest alleen de middelste nog niet. Maar die is de eerste 2 jaar zoveel ziek geweest dat hij het hopelijk voorlopig niet meer mee hoeft te maken.

    Ik hoop dat je niet echt ziek wordt. Zou niet leuk zijn als je carnaval moet missen.
     
  18. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Humava voor mij valt t wel mee.. per uur 55 euro. Niet op een sportschool, prive sportstudio.
     
  19. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Jeetje even niet gelezen en veel berichten gemist hihi.
    De Boeken zijn binnen. Gisteren gestart. 1400 kcal op en 40 min. gewandeld.
    Ben benieuwd hoe het deze week gaat. Moet ff door de zure appel heen..
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  20. Humava

    Humava Niet meer actief

    Succes Haakmuts!

    Ik vind 55euro per uur best veel geld :roflmao:
    . Maar als het echt goed helpt met afvallen en conditie opbouwen is het wel het geld waard. Mijn ex collega is ook met behulp van een personal trainer heel veel afgevallen.
     

Deel Deze Pagina