Goed werkend koffiepadapparaat

Discussie in 'De lounge' gestart door marleentje26, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hier alweer de senseo kapot! Hier gaan ze hoogstens 2 jaar mee en dan begeeft hij het. Nu alweer na net 1 jaar. Er worden gemiddeld 4 kopjes per dag gezet dus dat valt wel mee. Helaas geen bon bewaard dus kan hem niet terugbrengen voor garantie.

Ik dacht misschien heeft er iemand een tip voor een goed koffiepadapparaat. En dan eens wat anders dan senseo daar zijn we wel op uitgekeken hihi

We willen dus wel een koffiepadapparaat en geen apparaat waar van die capsules in moeten.

Ben beniewd of jullie goede ervaringen hebben met andere apparaten!

Alvast bedankt voor het meedenken

2. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Iemand ervaring met inventum HK10 HK11 of HK20?

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier gaan de senseo's ook nooit langer dan één jaar mee ;). Moet wel zeggen dat er hier wel meer dan 4 koppen per dag mee worden gezet..

Mijn moeder heeft de HK10 gehad, die begaf het na 3 mnd al. Nog wel in de garantie periode dus, maar hij is in die periode ook wel geteld 7 (!) keer terug gestuurd dus die zou ik je niet aanraden.

4. SandraLizz

SandraLizz Actief lid

12 jun 2009
    244
    0
    0
    Wij hebben inderdaad die Inventum gehad. Ontzettend mooi apparaat om te zien maar helaas sneuvelde ie hier na een klein jaar. We hadden de bon en hij is (na een boel gezeur) gerepareerd, maar ik zou 'm dus zeker niet weer kopen.
    Ik drink zelf geen koffie dus hij wordt hier alleen gebruikt voor m'n man. We hebben nu alweer een aantal jaar een senseo staan (zo'n kubusmodel) en dat gaat goed.

5. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Senseo heeft ook een vierkant model hè. Ook wel leuk! Geen ervaring met andere koffiepadapparaat. Onze Senseo blijft het maa doen helaas alweer 5 jaar oud en ik wil zo graag een dolce Gusto. Maar zolang de Senseo het doet, schaf ik geen nieuwe aan.

6. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een tijd de Princess caffe italiano gehad en heel tevreden over! Ik heb dan wel de 'oudere' versie, de 242140. Maar ik neem aan dat de nieuwe dezelfde kwaliteit levert.

Hij staat nu op mijn werk omdat ik hem daar intensiever gebruik. Ik heb voor thuis (waar ik alleen in de weekenden een bakje zet) gewoon een Senseo. Er zit wel smaakverschil in. De italiano zet de koffie onder hogere druk en met heter water waardoor de koffie wat sterker smaakt. De schuimlaag wordt hierdoor ook wat steviger. Verder vind ik het een voordeel dat er een apart tuitje opzit waar heet water uit komt voor thee/soep (zonder koffiesmaak!). De melkopschuimer gebruik ik amper omdat het een gedoe is om deze schoon te maken. Dan pak ik net zolief mijn Hema-kloppertje.

7. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ja ikke! Een super apparaat! Neemt weinig ruimte in op jet aanrecht, watertank gaat er gemakkelijk af, geen gedoe met pandhouders omdat je er 1 of twee in het zelfde houdertje kan doen. Geen nadelen voor ons! Die wij hadden was bijna 5 jaar oud (20 kopjes gem per dag) helaas in het weekend stuk gegaan en was deze in de buurt niet verkrijgbaar. Uit nood een senseo gehaald. Onze senseo gaat binnenkort naar mijn ouders toe en er komt zeker een inventum voor in de plaats!

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je toen met pin betaald? Als je dat nog terug kunt vinden op je rekening afschrift dan geldt dat ook voor de garantie namelijk.

Verder geen ervaring met pad-apparaten :) Ben een Dolce Gusto fan :)

9. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    geen ervaring, maar wat een pech met je senseo's! hier "even afkloppen" doet hij het al ruim 8 jaar en werkt nog als een tierelier dus denk dat je toch erg veel pech hebt (of ik veel geluk natuurlijk!)

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    wij hebben een philips comfort, doet wat hij hoort te doen, simpel koffie zetten. Voordeel is dat je de kan eronder weg kan halen terwijl hij nog loopt, kun je alvast een bakje pakken. Kost een paar tientjes geloof ik, echt niet duur. Voor ons ook geen senseo oid meer!

Deze hebben we sinds 2009 en daarvoor ook eentje gehad. Gaal lang mee dus.

11. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    We hebben de laatste keer expres al zo'n kubus model senseo gekocht om te kijken of dat beter werkte. Maar helaas niet dus....

Anders nog tips? Echt moeilijk hoor want mijn man kan echt niet zonder koffie en ik drink geen koffie dus vind het helemaal moeilijk om er een te gaan kopen.

Rosao: helaas niet heb daar ook al terug gekeken.

Yvon: jij dus erg positief! En welk type had je of kun je aanraden? Vind hem er erg mooi uitzien namelijk

Tammetje: tja dulce gusto ook naar gekeken maar vind die cups zo onbeschofd duur...

Bwoe: zal ik ook eens naar kijken!

12. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ marleentje, toen de tijd was er maar 1 model, volgens mij is het nu de goedkoopste, zonder schermpje. En qua dikte is ie misschien 10 cm. Je hebt niet gelijk je aanrecht vol staan.

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien een stomme vraag hoor, maar ontkalk je wel regelmatig? Mijn zusje dacht namelijk ook dat haar Senso kapot was, maar na een keer goed ontkalken doet ie het weer prima. :)

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Neem even contact op met Philips. Als het goed is kunnen ze aan de hand van het serienummer zien wanneer hij gemaakt is en kun je op die manier nog genieten van de garantie. Er zit 2 jaar garantie op, dus als hij pas 1 jaar oud is en de productiedatum niet te ver daarvanaf ligt krijg je nog gewoon garantie op je aparaat. Onze senseo is toevallig vorige week opgehaald en wij hadden ook geen bonnetje meer. Hij is nu gerepareerd en hopenlijk snel weer hier.;) Even bellen dus en je verhaal doen, ze hebben een erg goede service.

Deel Deze Pagina