PAP3a en IVF. Wie heeft ervaring

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door merah, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Graag zouden we binnenkort beginnen met cryo-terugplaatsingen om nogmaals proberen zwanger te worden.
    Helaas kreeg ik vanmorgen het bericht dat mijn uitstrijkje PAP3a aangeeft.

Wie kan mij zeggen: Kan IVF (cryo) samen met een PAP3a? Of krijgen we daar nooit toestemming voor?
    (maandag afspraak bij fert.arts, maar ik vreet me echt helemaal op)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik weet het niet, ik heb er geen verstand van, maar wat schrikken. Sterkte Merah!!

Ik hoop dat het allemaal zal meevallen en dat je gewoon verder zult kunnen gaan.

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Jeetje Merah wa naar voor je! Ik wil je toch wat ongevraagd advies geven... Ik weet hoe sterk een kinderwens is en hoezeer we er alles voor over hebben en alles opzij willen zetten. Maar dit is wel jouw gezondheid meis! Ik zou het goed uit laten zoeken.
    Sterkte!
    Liefs.

4. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi merah,
    Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik heb niet in exact dezelfde situatie gezeten omdat wij niet in de mmm zaten/zitten, maar misschien heb je toch wat aan mijn verhaal.

Ik had pap2 en die bleef. Uiteindelijk zijn ze het verder gaan onderzoeken en kwam er CIN2 uit. Dat houdt in dat er actieve cellen aanwezig zijn waarbij er een (kleine) kans is dat het baarmoederhals kanker wordt. Maar er is een (grotere) kans dat het gewoon goed gaat en geneest. In eerste instantie was mijn keuze om niet te snijden in dit gebied, als het niet per se moet. Een baarmoederhals heeft een functie bij een zwangerschap. Mijn gyn was het hiermee eens. Ik zou wel onder strenge controle staan en na de zwangerschap moest het er als nog uit als het er dan nog zat.
    Maar het knaagde aan me. Er zat iets in mijn lijf wat misschien niet goed was. En wat als het fout gaat. Ondertussen kreeg ik ook een rare bloeding en dat was voor mij een bevestiging. Mijn lijf moet gewoon gezond zijn als ik zwanger wil worden en een kindje wil verzorgen. Toen ik de beslissing had genomen om de slechte cellen eerst te laten verwijderen en dan pas voor een zwangerschap te gaan viel er een last van me af. Dit was voor mij de juiste beslissing, maar ik heb er wel lang over na moeten denken.

Ik kan niet voor jou aangeven wat het verstandigst is, maar ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. En bespreek het goed met je gyn!

Sterkte!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Weinig mensen met ervaring merk ik ;)
    Vandaag naar de fert.arts geweest. Deze heeft even overlegd met een gyn/oncoloog en ook die zegt dat de kans dat een PAP3a ooit kanker wordt heel heel klein is. Het schijnt dat er jaren lang nogal 'overbehandeld' is op gebied van afwijkende baarmoederhals-uitstrijkjes.
    Ik krijg eind dit jaar nog een controle-uitstrijkje en als deze dan niet verslechterd is, dan mogen we gewoon weer voor een kindje gaan.

6. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    O Merah, wat een fijn nieuws!

Deel Deze Pagina