Volgende week wordt onze dochter twee jaar. Ik zat te kijken naar iets van little people, omdat ik steeds hoor dat dat zo leuk is. Zelf zie ik het nog niet zo. Is dat echt ook leuk voor een 2-jarige en zo ja wat dan precies? Ik wil het liefst 1 (groot) iets en niet 6 kleine auto'tje of zo.
Ik geloof dat ik het voor een tweejarige niet meer zou doen... De oudste hier heeft er nooit mee gespeeld, de jongste tot een paar maanden terug wel. Nu speelt ze als ze zich verveelt heel af en toe wel eens met de muziekjes (deurtje open, deurtje dicht, op de knopjes drukken, dat soort dingen), maar verder niet. Maar als je echt wat wilt, dan zou ik geloof ik de boerderij of de dierentuin of het pretpark ofzo doen... Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je kindje leuk vindt.
Kan je t niet even van iemand lenen? Dan kan je kijken of ze het nog leuk vindt. Hier speelde ze er vanaf 1 jaar mee. Dl vindt het hartstikke leuk, maar ik weet niet of t iets is voor een tweejarige. De dingen die zij leuk vindt zijn de geluidjes en de deurtjes open en dicht.
Hier de little people dierentuin. Heeft ze voor dr eerste verjaardag gehad, maar pas vanaf 18 a 21 maanden speelt ze er echt veel mee. En ze vind het nu nogsteeds heel leuk. Heeft inmiddels ook de safaritruck erbij, een een aantal nieuwe beestjes. Kindje van een vriendin van dezelfde leeftijd heeft de garage. Daar speelt hij wel echt al sinds zn eerste verjaardag mee, maar vindt hij nu nog leuk, zn zus van 4, 5 ook.. Volgens mij blijft dit speelgoed heel lang leuk..
Btw: mijn meiske vindt tot nu toe voornamelijk de grote dingen leuk. Het koetsje en allerlei autootjes hebben maar kort haar interesse.
Mijn dochter is natuurlijk nog geen 2, dus wie weet herontdekt ze het nog, maar voorlopig vindt ze Playmobil en mini BabyBorns veel leuker.
Dat is een beetje het probleem Nyn. Mij lijkt het zelf ook niet echt wat. Daarom vind ik het zo moeilijk. Ik ben meer van de lego/duplo. Maar toch hoor ik er zo veel mensen over (en dat kinderen het heel leuk vinden). Wie ben ik dan om te zeggen dat zij het niet mag (proberen)? Ik wil graag dat ze haar eigen dingetjes leuk gaat vinden en niet de dingen die mama vroeger leuk vond...
Mijn dochter is 9 en speelt er gewoon nog mee, samen met haar broertje van 4,5! Wij hebben hier 2 bakken er mee vol staan haha en nog steeds erg gewild!!
mijn dochter van 2,5 speelt er dagelijks mee. En haar neefje van 5 speelt er als ie bij ons is ook gewoon mee, ook al hebben we wel lego voor hem.
Mijn zoontje is er al een aantal maanden zoet mee en sinds een week ofzo begint hij er meer rollenspel mee te doen. Paardje galopperen etc.
Wij hebben ook een voorraad Litlle People gekregen, maar mijn dichter van nu 2,5 speelt er niet echt mee nog.. Ze "loopt" wel met de poppetjes soms in en uit het huis, maar 9 vd 10 keer speelt ze er helemaal niet mee... Ik denk dat ze nog iets ouder moet zijn en nog meer met het fantasie spel moet bezig zijn...
Ik vind ook niks ze heeft er hier ook niet veel van alleen auto met de caravan die is wel leuk omdat t niet zo druk is.. Maar ik zou eer zekf geen veel geld aan uit geven ( ik vind playmobiel ook niks aan trouwens)
Roos kreeg het pretpark voor haar eerste verjaardag en het enige wat ze doet is heel af en toe het klepje (waar het autootje op moet) omhoog tillen zodat er een geluidje uit komt. Ook loopt ze weleens met zo'n poppetje maar echt spelen met het pretpark heeft ze nooit gedaan.
Hier kijken ze er beide niet naar. En de oudste toen hij kleiner was ook al niet. Soms zet ik het neer in de hoop dat er minstens een keer mee gespeeld wordt, maar ook dan ruimt hij het op en vraagt naar de duplo. Dochter vindt duplo ook veel leuker. Ze hebben huis, kasteel, treinbaan, kermis, garage hoog en laagmodel. Het enige waarmee gespeeld wordt is garage laag model, maar dan niet met de lp poppetjes maar zijn andere autootjes:/ Hier gaat het binnnkort ook echt de deur uit. Al vind ik het doodzonde want het is best duur. Maar ja voor verjaardagen en sint en kerst etc gekregen. Ik dacht dat vooral mijn dochter er wel in zou groeien. Schijnbaar niet...
Ohja dat wilde ik nog zeggen.. voor een tweejarige zou ik het niet meer aanschaffen. Ik denk zelf dat je dan beter een gedetaileerder poppenhuis ofzo kunt kopen, of duplo huis. Bij littlep zit alles vast en een schuif of drukknop om een geluidje te horen zijn ze ook zo klaar mee.. hier dan.. als ik hier het duplohuis bouw dan zitten er ook meer mogelijkheden bij. En zijn ze uren zoet.