Ja ik snap je wel. Er wordt van te voren overlegd hoe of wat. En toch dat gene door zetten wat jullie niet in gedachten hadden. Misschien dat je zoontje t wel kei gaaf vind. Maar daar gaat het nu niet om. Gaat om het principe. Hier ook zo'n sm. Ze wilde perse een 3 in 1 fiets kopen voor 100 euro, want dr 1e kleinkind heeft dit ook gehad. Dan was het "gelijk". Wij hebben direct gezegd: lief, maar hij heeft al zo'n fiets in de schuur! Zonde van het geld als zij er ook één koopt. Ja maar.... De 1e heeft dat ook gehad, dus L krijgt dat ook... Prima, dat je het gelijk wilt houden in prijs, maar koop dan iets wat hij nog niet heeft.. TS, heb je nog met ze gepraat?
Heb nu verder nog niet met ze gepraat... Sz is n weekendje weg en sm ligt op bed (griep).... t Is zo dubbel... k Weet ook wel dat t best leuk speelgoed is en wie weet vindt de kleine t geweldig (is van niets van tevoren te zeggen hoe ze erop reageren natuurlijk).... Maar toch... Misschien moet k gelijk met gelukkig nieuwjaar wensen maar ff t lijstje voor vlgnd jaar afgeven....
Het is idd een beetje vreemd misschien dat ze je genegeerd hebben,kan zijn dat ze het niet begrepen hebben of ondankbaar vinden. Little People en Duplo zijn namelijk ook nog eens heel mooi,duur,leuk en kwalitatief goed speelgoed.Als je je afvraagt of hij dat leuk vind,tja dat weet je op deze leeftijd pas als je het koopt.Of jullie het als ouders het leuk vinden,tja zolang het geen raar speelgoed is en bij zijn leeftijd past is het toch niet van toepassing wat jullie er van vinden. Ik heb als enige regel dat ik niet wil dat mijn zoon speelgoedwapens of ander gewelddadig spul krijgt,als dat word genegeerd zeg ik er ook gelijk wat van. Als ze vragen wat hij wil en ze kopen uiteindelijk wat anders dan maakt me dat niet uit,als ik dat ding dan perse wil koop ik het alsnog zelf wel! Zou er dan ook niks van zeggen verder en laten gaan,eerlijk vind ik het namelijk wel een beetje zeuren om niks.
das nu eens een goeie! nu laten gaan en hij vind t vast leuk! en dan voor volgend jaar een lijstje! ennuh! een tip.. zoek vast iets leuks uit van Duplo voor op de lijst
Hier juist andsom. Een sm die erg nonchalant is in het geven van cadeaus. Het liefst heeft ze dat ik haar zeg wat ze moet geven en dat ik het dan ook nog zelf voor haar koop om te geven. Maar nu heeft ze voor mijn zoontje opeens al een cadeau gekocht voor zijn verjaardag in November. Het Boggle spel. Dat hebben ze samen gespeeld op de camping en vond hij zo leuk! Nou, dat vind ik dus super. Lekker eigen initiatief! Ik snap jouw standpunt wel dat ze je mening niet respecteren, maar misschien moet je proberen het cadeau ook echt een cadeau te laten zijn. En niet een vooraf geregiseerd gebeuren.
Ik had een lijstje gemaakt voor de eerste verjaardag en geen grap, alles wat daar op stond heeft mijn zoontje met veel plezier gebruikt. Mijn souders wilden wat anders geven en gaven een peperdure duplotreinset, snif daar ging mijn visioen van een houten treinbaan door zijn kamertje. Maar goed, hij vindt er geen zak aan Hopelijk komt dat nog, vind Duplo namelijk leuk spul. HIer veel houten speelgoed, heb voor het idee twee dingen van little people gekocht omdat iedereen daar altijd zo lyrisch over is (een kasteel en een bouwplaats) en hij vindt er niets aan Zou het loslaten, doe ik nu ook. Ikzelf geef een kadootje voor een ander, en hoor dus graag wensen. Een ander geeft een kadootje om zichzelf goed te voelen (niets mis mee) en volgt zijn eigen plan. Accepteren
Je kunt toch zelf genoeg cadeautjes voor je zoontje bedenken en geven? Wat cadeaus betreft... ik geef anderen wel tips over wat onze zoon leuk vindt en wat niet (en wat wij leuk vinden en wat niet ), maar dat is bedoeld als richtlijn, voornamelijk omdat mensen zelf niet goed weten wat ze moeten geven en wat we al hebben. Als ze dan zelf iets anders willen geven, prima. Het is tenslotte HUN cadeau. Alleen als het kleertjes zijn, die ik verschrikkelijk vind, of iets wat we al hebben, zou ik om het bonnetje vragen om te ruilen. Little People vinden wij ook geweldig, trouwens. Onze zoon speelt heel veel met de autootjes (Wheelies) en de poppetjes. Hij heeft de Hellingenbaan, een schoolbus, een hele hoop wheelies en een zooi losse poppetjes. Die Wheelies en poppetjes zijn ook leuk als kleine cadeautjes. Voor tussendoor of om te vragen aan vrienden, die je niet wil opschepen met een dure wens. Voor onder de 15,- heb je een setje. Nu trouwens ook Sint op paard en Zwarte Piet bij de Intertoys!
Een gegeven paard.... Maar verder snap ik ts wel, ik zou me daar ook over opwinden, maar toch wel erg eigenlijk..... Kindertjes in africa zouden dolblij zijn met zulke kado's
ik vind eigenlijk dat je niet zo moet zeuren.. het gaat er niet om wat jullie vinden.. maar wat je zoontje ervan vind... en eigenlijk weet ik wel zeker dat ieder kind little people (vooral zo'n garage enz) geweldig vind... en als je kind het leuk vind, dan vinden jullie het toch ook leuk??
je zeg zelf het is een cadeau.... du wees blij met wat je krijgt! je zoontje zal er vast blij mee zijn en heeft echt niet het besef dat het een het ander niet is! zo maak je hem straks heel selectief en ondankbaar als hij eens wat krijgt wat niet in zn straatje past! maar dat is mijn mening... als mijn dochters jarig zijn dan vragen ze ook vaak wat ze graag willen hebben... ik kijk dan alleen ff uit dat er geen dingen dubbel worden gekocht maar voor de rest... joh laat lekker gaan... ze moeten blij zijn met wat ze krijgen hier....! dankbaar zijn dat er aan hen gedacht word!
Sorry maar dat kan je echt niet zeggen bij een kind van 9 maanden.... LP is voor kindjes van minimaal een jaar en persoonlijk denk ik zelfs anderhalf tot 2. Het is echt superleuk spul zou er niet te moeilijk over doen. Op deze leeftijd kan je niet zeggen wat je zoontje leuk gaat vinden..
Nou vind ik wel dat accesoires voor in een kamer anders zijn als speelgoed hoor, bedoel jij kleed de kamer aan zoals jij het wil. Speelgoed wordt in principe uitgekozen of mee gespeeld door t kind zelf, je weet nooit of ze het wel of niet leuk vinden. Ik zou blij zijn dat je een cadeau krijgt en als je kindje het niet leuk vind sjah so be it?
Helemaal mijn gedachte! Ik zou daarom ook zeggen: Lekker laten gaan! Een cadeautje hoort leuk en spontaan te zijn. Vroeger mocht ik alleen voor sinterklaas een verlanglijst maken, tegenwoordig zie ik mensen die aan iedereen een verlanglijst sturen onder het mom van: Mijn prinsje of prinsesje wil dit als cadeau. Mijn neefjes zijn ook zo opgevoed en als ze ook maar iets krijgen wat niet op hun verlanglijst stond krijg je te horen dat ze daar toch echt niet om gevraagt hadden, of: Dit wil ik niet, ik wil dit of dat. Of er word niet eens naar gekeken en zo in een hoek geflikkerd.
Hoezo? Wie weet vind ie het hartstikke leuk. En misschien komt er zo ook iets in huis wat je zelf niet gauw zou geven maar wel bevalt?! De kotertjes van mijn broer spelen er met plezier mee. @ TS Het is wel raar omdat je s-zus het leuk vind zij vind dat jouw kind het ook moet hebben. Maar tja... laat gaan, zo raar speelgoed is het toch ook weer niet?
Nahja.. Ik koop ook speelgoed voor een verjaardag waarvan ik denk dat het kind in kwestie het leuk zal vinden. (En met 9mnd is LP ook helemaal niet zo boeiend... Maar met de eerste verjaardag was onze dochter er wel al flink gelukkig mee) Maar als de ouder in kwestie vantevoren al zegt "nou, liever niet". Om wat voor reden dan ook! Dan vind ik het wel raar als je het toch gaat kopen. Zou ik persoonlijk nooit doen. Maar ook hier stapels kadoos waarvan wij denken "mwahmwh". Vooral omdat wij gewoon niet zo van het roze plastic zijn eigenlijk. Dochterlief vindt het vaak hartstikke leuk.. Maar goed.. Als je overlegt over het kado... Neem dan de wensen van de ouders mee. Wil je de wensen van de ouders negeren... Zorg dan dat je er gewoon niks over zegt en dan zien ze het wel bij het uitpakken. (Overigens is LP hier het meest gespeelde speelgoed... En het is dat we ECHT ruimtegebrek hadden anders had het er nu nog gestaan. Dochterlief was zeer verbolgen toen ik zei dat het opgeruimd moest zijn voor d'r verjaardag ivm nieuw speelgoed)
Sorry maar ik kan me zoooo irriteren aan dit soort onderwerpen. Zij geven toch het kado? Oke jullie hebben overlegt maar zij besloten toch die garage te kopen hun geld hun betalen dus zij bepalen jij niet!!!! Ik vind het rond uit ondankbaar!!!!!
Het eerste wat ik dacht; ik vind het een duur cadeau! LP is echt niet goedkoop en daarbij erg leuk. Wat had je zelf in gedachten dan, wat voor cadeau? Sorry niet alles gelezen.
Ff serieus.. Waarom willen jullie geen speelgoed van Little People..? Sorry maar ik snap het echt niet.. Het is toch voor jullie kleine..