Hoelang heb jij moeten wennen aan je bril?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

K'heb vandaag voor het eerst een echte bril op (geen zonne-) en ik moet onwijs wennen. Zie nog steeds niet lekker en die dingen bij mijn neus zitten niet lekker. Gooi het ding liever af, maar ja zo wen ik natuurlijk nooit. Hoelang duurde het bij jou voor je gewend was?

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Paar daagjes... Niet piepen Miep :p

Gaat straks wereld voor je open;)

3. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.601
    1.058
    113
    Hier
    iedere keer als ik een nieuwe bril heb moet ik even wennen, want het kijkt toch anders en daar moeten je ogen aan wennen.
    als het na 3 weken nog is zou ik nog eens langs de winkel gaan

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Paar dagen. :)

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Was 16 toen ik me eerste bril kreeg en dat was wel even wennen, denk een weekje..
    Nu paar dagen wanneer ik een nieuwe heb. Dan gaat de wereld ook even open hoor hahaha. alles is zo helder!!

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

voor je neus kun je gewoon even weer binnen lopen, dan stellen ze hem bij...verder gewoon even de tijd geven.

7. Jsvlinder

Moet toch ergens over piepen, Nukie, bril is een goed excuus;):p

Dan moet ik nog even afwachten. Ben misselijk en heb hoofdpijn, allemaal sinds ik de bril op heb, dus wennen is niet fijn:(

Bedankt allemaal voor je antwoord.

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

heel normaal mop.. heb je ook het idee dat je naar beneden vald.. had het idee dat de aarde af boog zeg maar

9. Jsvlinder

Nee heb niet het gevoel dat ik val, maar dingen "golven" wel. Heb hem maar afgezet voor vandaag, morgen weer een dag.

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Jah waardeloos ik weet het nog goed en ik keek ook heel de tijd tegen de randjes aan.;) Maar met een goeie week was ik er aan gewend volgens mij.;)

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Paar dagen. Ik heb vandaag een nieuwe gekocht, dat zal ook wel even wennen zijn. Om de prijs heb ik gelachen. € 29,- voor een complete bril met enkelvoudige glazen op sterkte + cilinder :)

12. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hangt ook een beetje van de sterkte af, denk ik. Ik deed er best een tijdje over, maar ik had 'm niet fulltime op (want ik heb normaal m'n lenzen in) maar toen ik 'm een weekend de hele dag opgehad had (na een paar weken alleen 's morgens en 's avonds laat) was ik gewend.

ik heb -5 en een cylinder.

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    hey toevallig ik heb vandaag ook een nieuwe bril op mijn snufferd. Het is wel ff wennen vooral als het je eerste is. Mij is ook vertel dat je het dan per uurtje of wat op moet bouwen als je echt hoofdpijn en zo hebt. Misschien dat dat helpt voor je.

Successs

14. Jsvlinder

Diadeem, van de randjes heb ik dan weer geen last, hahaha, zo moet iedereeen weer aan iets anders wennen dus:p

G89, das niet duur. Die van mij is een stukje duurder. Was de enige die een beetje bij me stond;) Hopelijk hebben ze de volgende keer goedkopere brillen die me staan.

Sanny, ik heb alleen cilinder en het is al flink wennen als je daar dan ook nog eens -5 bij hebt is het volgens mij helemaal erg wennen.

Nic1976, is het voor jou ook je eerste bril? Ik zet hem nu af als ik last krijg, kijken of dat een beetje helpt. Jij ook succes met wennen;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

De allereerste keer dat ik een bril kreeg was ik 7. Ik weet nog dat ik huilend tegen mijn moeder zei dat mijn voeten zo ver weg waren :p Die vond dat ik me niet zo moest aanstellen (jaja 30 jaar geleden) Vanaf mijn 16 e draag ik al harde lenzen. Ook dat heeft wel een maand geduurd voor ik eraan was gewend. Ik gebruik mijn bril alleen maar 's avonds en 's morgens en elke keer als ik een nieuwe heb, moet ik er weer aan wennen. Maar als je er eenmaal aan gewend bent gaat er een wereld voor je open.

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Oh nee dat is al enkele (kuch) jaren geleden ... dit is nu mijn zesde geloof ik ... heb er meteen twee besteld die tweede kreeg je er hier gratis noppes nada er bij. Heb nu een ray ban achtige in grijs blauw en een rode met wat kleinere glazen.

17. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    wat waaaaar? vandaag twee voor 40 euri ... maar dan heb ik hier wel een verzekering die de rest dekt!

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Moest ook paar daagjes wennen maar kan echt niet meer zonder, de wereld is een stuk scherper geworden :D Ik draag trouwens meestal lenzen tegewoordig want daarmee is de wereld net ff iets groter en voel me daar ook prettiger bij.

19. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Hier een bril sinds mijn 8e en lenzen sinds mijn 16e. Ik ben nu 42, dus zéér ervaren op beide vlakken! :D

Het is helemaal normaal dat je moet wennen, zéker aan je eerste bril. Gelukkig begin je meestal niet met min 7 (daar zit ik inmiddels), dus kun je hem af en toe ook afzetten.

Gebruik hem in het begin alleen voor TV, autorijden en dat soort dingen, en vóór je het weet zet je hem niet meer af.

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Specsavers. Moet je even googlen op complete bril voor 29,-. Mijn bril brak vanmorgen doormidden omdat hij van mn neus viel. Maar goed, hij was al 4 jaar oud. Overdag heb ik alleen mn lenzen in dus een dure is niet nodig. Bril heb ik 's avonds alleen maar op.
    Er zit alleen geen "extras" bij zoals ontspiegelende glazen of kraswerend. Kan wel, maar kost extra. Ik heb simpel enkelvoudige glazen op sterkte... Ach voor 29 euro, lache toch ;)

Deel Deze Pagina