Haarverf voor thuis

Discussie in 'De lounge' gestart door Lootje, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Heeft iemand tips welke verf ik thuis kan gebruiken? Ik verf al jaren bij de kapper, geen idee wat ze precies gebruiken en ze doen helaas niet aan pakketjes voor thuis.
    Ik heb donkerblond haar en verf omdat ik grijs word.
    Dank voor de tips!
     
  2. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik vind dat eigenlijk heel dom van je kapper.
    Nu ben je verplicht om het zelf te gaan regelen bij de drogist. Oftewel, straks doe je voortaan wel zelf. Want je krijgt nooit dezelfde kleur.

    Wat ik weet: je hebt speciale grijsdekkende verf nodig. Vaseline smeren op je gezicht bij je haarlijn. Anders heb je van die vlekken (vlekken op je gezicht: met afwasmiddel kan je het eraf boenen)

    Verder geen idee, ik ben geen kapster.
     
  3. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Haarverf van Kis
     
  4. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Willen ze ook de kleurhoogte niet doorgeven? Dat zou het wel makkelijker maken om iets te vinden dat in de buurt komt.
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.591
    3.973
    113
    Oeh donkerblond is wel een lastige om zelf te verven. Als er te weinig rood pigment in je huidige kleur zit. Dan heb je kans dat het een groene gloed krijgt. Dat heb ik zelf ondervonden. Je krijgt ook altijd een donkerdere kleur dan bij de kapper in mijn ervaring. Dus lastig, misschien kun je eerst wat proberen met uitgroeispray.
    https://www.loreal-paris.nl/haarkleuring/uitgroei-spray/magic-retouch
    Daar heeft mijn moeder goede ervaring mee.
     
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.742
    462
    83
    Je kan ook via de site van de kappersgroothandel verf bestellen, en daarbij een geschikte developer. Dan weet je tenminste zeker welk percentage je gaat gebruiken, en dat is bij verf van de drogist niet te zeggen. Volgens mij kan je zelfs via de chat om advies vragen :)
     
    Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Heel lastig , ik zou niet beginne met Kruidvat pakjes want die kleuren slaan heel erg anders uit !
    Je weet natuurlijk ook niet of je kapper iets mengt natuurlijk ..
    ik zou de kleur codes opvragen en vragen met hoeveel % waterstofperoxide ze mengen en dan kun je zelf haarverf bestellen.
    Ik zelf bestel altijd op haarshop.nl en dan merk KISS .
    Voor mijn moeder moest ik 2 kleuren mengen en 6% waterstofperoxide gebruiken en bij mijzelf gebruik ik 3% waterstof peroxide dus daar zit nog wel verschil in .

    Succes !
     
  8. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ik zou naar een andere kapper gaan en om advies vragen
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.587
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Denk dat het probleem is dat de kappers nu niet open zijn ;)
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  10. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw

    Die vlekken bij je haarlijn krijg je weg:
    door de vlek met diezelfde haarverf weg te poetsen
    daarna makeup remover doekje erover en voila..

    Geen vaseline en afwasmiddel nodig
     
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Niet te moeilijk over denken hoor. Blonde plukjes laat ik altijd door de kapper doen omdat dat zelf zo’n geknoei is met folie enzo, maar 1 kleur verven is niet zo ingewikkeld. Niet heel erg lullig bedoeld, maar kappersdingen is geen hogere wiskunde :|:roflmao: en ook geen open hart operatie.
    Het beste kun je een goed merk kopen, je ziet aan de prijzen bij de drogist vanzelf wat de betere merken zijn. Vaak kun je ook in de aanbieding twee verpakkingen voor de prijs van 1 kopen of tweede voor de halve prijs. Als dan je nog wat kleurverschil tussen je geverfde uitgroei en de rest wat eerder al door de kapper was geverfd kun je een weekje later prima die tweede verpakking er nog door heen gooien, dan dekt het wel mooi egaal.

    Ik verf al jaren mijn haren. Het is nog nooit dermate mislukt dat ik voor lul liep ;)

    succes :D
     
  12. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Hier zijn alle kappers bereikbaar om verfpakketten of kleuradvies te geven
     
  13. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Kan je geen contact met de kapper zoeken zodat je weet welke kleur ze pakt.
    Hier kan je zelfs nu verf en benodigdheden bij ze kopen.
    Als je dat weet dan is het niet zo heel moeilijk.
    Hier verf en blondeer ik al jaren zelf mijn haar met kappersverf.
    Heb koleston gebruikt en nu over op KIS.
     
  14. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Helaas is het een salon van een grote keten. Salon is niet geopend. Normaal ideaal daar, kleuren is niet duur, maar nu niet handig.
    Zou super zijn als ze kleurpakketjes verkopen, maar dat is nu in elk geval niet mogelijk :(
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Niet te druk maken, het is maar verf en ik heb echt van alles al met mijn haar gedaan en zo snel mislukt dat niet hoor. Alleen blonderen doe ik niet zo snel zelf weer, maar dan vooral omdat het me totaal niet stond.
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Lastig. Mijn ervaring met drogisterij verven is dat het haar daarna gortdroog is. Dan heb ik het niet over eigen merk, maar de 'betere' merken die ze verkopen.

    Zijn er geen kapper benodigdheden winkels waar je een kleurstaafje kan krijgen om te kijken welke kleur je precies hebt?
     
  17. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.742
    462
    83
    Maar je bent wel met chemicaliën bezig, waar je ernstige brandwonden van op kan lopen als je niet weet wat je doet. En als het zo makkelijk was, stond niet half youtube en internet vol met mensen die hun haar verpest hebben ;) als iemand doodleuk een 40 developer gebruikt en dat een uur in laat trekken, dan kan dat toch echt wel een probleem worden. En als je in grote mate grijs haar hebt, zijn ook niet alle verf soorten geschikt. Fijn dat jij het geluk hebt dat het nog nooit heel erg mislukt is, maar dat betekent niet dat het voor iedereen zo is :)

    En voor een tube kappersverf en grote fles developer ben je net zoveel kwijt als een verpakking van l'oreal, dus echt koop bij de groothandel zodat je beter weet wat je in je haar smeert.
     
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Developer???

    Niet te ingewikkeld doen. Als je een verpakking van de Etos of Kruidvat koopt heb je prima haarverf waarbij het geen Russisch roulette is: heb ik hier na nog haar of moet ik hierna naar het brandwondencentrum in Beverwijk?

    Nee, zolang je geen analfabeet bent kun je de gebruiksaanwijzing lezen en veilig je haar kleuren. Maar ik snap wel dat kappers graag het tegendeel willen beweren want haren verven is een mooi verdienmodel ;)
     
    Juul75 vindt dit leuk.
  19. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.742
    462
    83
    Developer is de ontwikkelingscreme, die je moet mengen met je verf. Niks ingewikkelds aan. Maar wel zo fijn om te weten wát je in je haar smeert, en dat weet je niet met de pakjes uit de drogist.

    En nogmaals, dat het bij jou nooit mis is gegaan hartstikke fijn. Maar een hoop mensen verpesten hun haar met verf van de drogist, omdat ze niet weten wat ze gebruiken en of het geschikt is voor hun haar. Heeft niks met de gebruiksaanwijzing lezen te maken.

    Maar goed, ieder zijn eigen favoriete verf toch :)
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  20. Sunnygirl79

    Sunnygirl79 Actief lid

    11 jul 2018
    214
    59
    28
    Vrouw
    maar een ontwikkelaar van 40% daar kom je niet zo snel aan. Standaard zijn er 3 smaken, 3%- 6% en 9%. Bij de omschrijving kan je lezen welke je moet hebben en anders de online shop bellen of mailen. Er zijn verschillende online shops. Ik heb Loreal Marjirel besteld maar onvoldoende grijsdekking terwijl ik een ontwikkelaar van 6% had. Dus het is ook een beetje uitproberen welke verf je past. Maar bij de drogisterij kun je ook prima haarverf kopen. als je de goede kleurhoogte kiest, komt het dan ook wel goed.
     

Deel Deze Pagina