Hallo iedereen. Even mijn verhaal kwijt. Ik ben rond 8 okt gestopt met de pil. En netjes 13 oktober ongesteld geworden. Nu zijn wij er op 16/17 nov achter gekomen dat we zwanger zijn van de tweede. Helemaal blij.. maar nu zijn we afgelopen donderdag naar de verloskundige geweest, en op de echo te zien schatte ze me rond de 6 weken zwanger. Terwijl we zelf een berekening hadden van 8/9 weken. Nu moet ik as donderdag weer komen.. maar ik ben zo bang dat het toch niet goed zit. Ik heb ook sinds donderdag zon leeg apart gevoel, voel me minder zwanger.. Iemand dit ook wel eens mee gemaakt?
Was het een inwendige of een uitwendige echo? En heb je het hartje zien kloppen? Bij een uitwendige echo is het veel moeilijker te zien en meten in deze vroege periode is heel lastig.
Je bent niet ongesteld geworden,dat was je onttrekkingsbloeding...je weet dus helemaal niet hoe je cyclus is na het stoppen met de pil,want je hebt geen menstruatie gehad!Dit is in jou geval alleen maar goed nieuws...grote kans dat je idd pas rond de 6 weken bent.Na het stoppen met de pil is het eigenlijk heel normaal om niet meteen een regelmatige cyclus te hebben,dus het kan heel goed dat je gewoon echt pas 6 weken bent.En tuurlijk kan het misgaan,maar ik zie daar voor nu geen enkele aanleiding voor om dat te denken. O ja,Gefeliciteerd!Fijn dat het zo snel is gelukt!
@Kniekie. Ze heeft eerst uitwendig gekeken en later inwendig, maar ze kon uitwendig meer zien als inwendig. We zagen wel iets kloppen maar heel licht. @Pipo30 Klopt, bij de eerste hadden we ook een hele onregelmatige cyclus,
Er zit helaas niets anders op dan de volgende echo afwachten, hoop voor je dat je een lange cyclus had en dus gewoon super zwanger! Heel veel succes!
Bij onze dochter in cyclus 2 na het stoppen met de pil.zwamger geworden. Cyclus 1 (na onttrekkingsbloeding) was 29 dagen dus daar was de eerste berekening op gebaseerd. Bij de termijnecho werden we toen 11 dagen terug geplaatst. Ook een flink eind dus. Het resultaat zit nu gezond en wel naast me op de bank ❤ Ik duim dat jij ook gewoon een lange cyclus hebt gehad.
Oef spannend is dat. Hopelijk voor jou was je cyclus inderdaad nog net wat anders door het stoppen met de pil. Al zou je op basis van je positieve test wel wat verder moeten zijn dan 6 weken lijkt me? Hopelijk heb je donderdag een betere echo! Ik zit in een soortgelijk schuitje helaas. Woensdag op de echo was het vruchtje max 6+5 ipv 8+1. Niet helemaal zeker van ei, maar kam hooguit paar dagen schelen. Vk was hier direct heel duidelijk dat ze verwacht dat dit niet goed gaat komen.
@Kinderwens87 Oeii dat is ook spannend. Heb je binnenkort ook weer een echo?? Vk vond het bij ons ook vreemd. Maar hopelijk is het gegroeid as donderdag.
Was je positieve test heel duidelijk of kan het nog zo zijn dat hij reageerde op een eventuele eisprong? Bij een positieve test op 16 november zou je inderdaad al denken verder te zijn. Ik testte positief 24 november en ben nu 6+5.
Die redenering van sommige dames van onregelmatige cyclus is als ne het mij vraagt niet zo relevant. Je geeft aan op 16 nov een duidelijke positieve test te hebben gehad dus op dat moment was je dan ws iig al 12 dpo, vermoedelijke conceptie datum dus dan rond 4 nov. Dan zou je dus afgelopen donderdag ongeveer 7 wkn 5 dagen moeten zijn geweest (minimaal). Vind ik toch wel veel verschil met wat Vk aangaf Hoop toch dat het goed gaat komen voor je !!
@Kinderwens87 Niet goed, het is helaas niet gegroeid en ook niet in leven. Morgen naar de gynaecoloog. En jou echo?